Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیانوش عارفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی روز جاری آسمان استان در ساعات صبحگاهی در مناطق ساحلی و برخی نقاط دریایی، ابری با احتمال بارش خفیف باران و در ساعات عصرگاهی در ارتفاعات استان، به ویژه ارتفاعات شرقی و شمالی با رگبار باران و رعد وبرق و تند باد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: دریای عمان و تنگه ی هرمز هم با افزایش سرعت وزش بادهای جنوب شرقی متلاطم خواهد بود و از اواخر شب بر میزان سرعت بادهای جنوب شرقی در این مناطق افزوده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: میزان رطوبت نسبی هوا هم صبح امروز در شهرستان بشاگرد به ۱۰۰ درصد، جاسک ۸۷ درصد، قشم ۸۷، بندرعباس ۷۵، خمیر ۷۲، بندرلنگه ۷۳، پارسیان ۶۶، میناب ۶۶، بستک ۶۴، رودان ۶۴ و حاجی آباد ۵۹ درصد رسید.

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی هرمزگان گفت: اکنون هم شاهد ابرناکی در تنگ هرمز و نقاطی از این استان هستیم و وزش باد شدید جنوب شرقی در تنگه هرمز و دریای عمان و موجب مواج شدن دریا می‌شود.

عارفی ابراز داشت: دریای عمان و تنگه هرمز در روز یکشنبه مواج پیش بینی شده‌اند و روز دوشنبه خلیج فارس نیز با وزش بادهای شدید جنوب شرقی مواج خواهد شد و از روز دوشنبه (سوم مرداد ماه) تا پایان هفته ی جاری با تاثیر قابل ملاحظه‌ی سامانه‌ی فصلی، بر شدت و گسترش بارش‌ها در مناطق جنوبی کشور و هرمزگان افزوده می‌‍شود.

وی تصریح کرد: این شرایط می‌تواند منجر به طغیان رودخانه‌های فصلی شود که به افراد توصیه می شود از تردد در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند.

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان افزود: بر اثر ابرناکی آسمان تا روزهای پایانی هفته‌ جاری، به تدریج از میزان شدت گرما کاسته خواهد شد.

عارفی یادآور شد: با توجه به مواج بودن تنگه هرمز و دریای عمان از تردد شناورهای سبک خودداری شده و تمهیدهای لازم در بندرهای هرمزگان به‌کار گرفته شود و همچنین با توجه به وقوع بارش های رگباری در ساعت‌های بعد از ظهر و شب، و خطر سیلاب و وقوع صاعقه، از تردد در حاشیه‌ رودخانه‌های فصلی و صعود به مناطق مرتفع، به ویژه در مناطق شمالی و شرقی این استان اجتناب شود.

برچسب‌ها اداره کل هواشناسی هرمزگان دریای عمان هرمزگان جاسک بندرعباس خلیج فارس تنگه هرمز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل هواشناسی هرمزگان دریای عمان هرمزگان اداره کل هواشناسی هرمزگان دریای عمان هرمزگان جاسک بندرعباس خلیج فارس تنگه هرمز دریای عمان جنوب شرقی تنگه هرمز ی هرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۵۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی جوی نسبتاً پایدار و آرام برای کرمان در هفته جاری

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری جوی نسبتا پایدار و آرام برای اکثر مناطق در استان مورد انتظار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، امین دریافر، امروز_ شنبه هشتم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز و فردا در مناطق مرکزی، برخی مناطق شمالی و جنوب شرقی به ویژه ارتفاعات و مناطق کوهپایه‌ای مناطق مذکور ضمن افزایش ابر، رگبار باران محتمل است.

وی افزود: طی همین مدت در مناطق جنوب‌شرقی، برخی مناطق مرکزی و نیمه‌غربی استان وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری جوی نسبتاً پایدار و آرام برای اکثر مناطق استان مورد انتظار است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان با بیان اینکه بیشینه و کمینه دمای هوای شهر کرمان به‌ترتیب ۱۸.۴ و ۹.۴ درجه سانتی‌گراد است، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته لاله‌زار با دمای (۱-) سردترین و منوجان با دمای (۳۴) گرم‌ترین نقطه استان بوده است.

کد خبر 748359

دیگر خبرها

  • کاهش ۵۰ درصدی سود کانال سوئز در پی تحولات دریای سرخ
  • سامانه بارشی همراه با رعدوبرق در راه آسمان اصفهان/ هوا گرم می‌شود
  • پیش‌بینی جوی نسبتاً پایدار و آرام برای کرمان در هفته جاری
  • ناپایداری جوی و دریایی در هرمزگان در ساعات بعدازظهر و شب
  • پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی هرمزگان – 8 اردیبهشت
  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان
  • وقوع ناپایداری‌های موقت و تندباد لحظه‌ای در هرمزگان، ۷ اردیبهشت
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان جمعه ۷ اردیبهشت
  • رشد ابر‌های همرفتی و رگبار باران و رعد و برق در هرمزگان
  • بین گروه آزمایشی تجربی و انسانی، فاصله قابل‌ملاحظه‌ای با سایر گروه‌ها وجود دارد!