Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر و فرماندهی کل نیرو‌های مسلح عراق، امروز (شنبه) وارد استان دیالی شد و در مراسم رژه نظامی سازمان الحشد الشعبی به مناسبت هشتمین سالگرد تاسیس این سازمان شرکت کرد.

این مراسم در پایگاه نظامی «شهید ابومنتظر المحمداوی» در ۱۰ کیلومتری شهرک «الخالص» در شمال شهر بعقوبه، مرکز استان دیالی و با مشارکت برخی از بخش‌های نظامی وزارت دفاع و کشور و سرویس مبارزه با تروریسم برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مساحت پایگاه بالغ بر ۲۰ کیلومتر مربع دارد و به نوشته العربی الجدید، مرکز اصلی بروزرسانی و ارتقای سلاح‌های تحت اختیار سازمان الحشد الشعبی به شمار می‌رود.

شهید «حاتم اسود محمد» ملقب به ابومنتظر المحمداوی که به شهید فتوای مرجعیت در میان نیرو‌های الحشد الشعبی معروف است در جریان عملیات آزادسازی «الصقلاویه» در استان الانبار از دست تروریست‌های داعش، در ۱۳ ژوئیه ۲۰۱۵ به شهادت رسید.

سال گذشته، نخستین رژه نظامی سازمان الحشد الشعبی عراق به مناسبت هفتمین سالگرد تاسیس آن با حضور نخست‌وزیر و شماری از شخصیت‌های نظامی، سیاسی و فرهنگی این کشور در دیالی برگزار شد.

در پی فتوای جهاد کفایی آیت‌الله سید علی السیستانی، مرجعیت عالی دینی عراق در ۱۳ ژوئن ۲۰۱۴ (خرداد۹۳)، تشکیلات مردمی الحشد الشعبی برای سازماندهی میلیون‌ها داوطلب عراقی برای مبارزه با داعش شکل گرفت. هسته اولیه الحشد الشعبی از میان شیعیان عراق بود، اما پس از آن، دیگر گروه‌های قومی و مذهبی عراق از جمله اهل تسنن، کُرد‌ها و مسیحیان و ایزدی‌ها در آن مشارکت کردند.

«حیدر العبادی» نخست وزیر پیشین عراق با صدور حکمی حکومتی در ۵ اسفند ۹۴ الحشد الشعبی را یک سازمان مستقل تحت دستور مستقیم فرماندهی نیرو‌های مسلح عراق اعلام کرد و جریان‌های سیاسی حامی الحشد الشعبی نیز در ۲۶ششم آذر ۹۵ «قانون الحشد الشعبی» را در پارلمان تصویب کردند که به موجب آن سازمانی رسمی و دارای ردیف بود شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: الانبار عراق رژه نظامی الحشدالشعبی تحولات عراق الحشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۵۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان

آیین اختتامیه مرحله دانشگاهی سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو مراسم اختتامیه سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان و با حضور سید محمدحسینی پور قاری بین‌المللی و نفر اول مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، برگزار شد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان ضمن قدردانی از حضور پرشور دانشگاهیان در این جلسه نورانی گفت: هرچه در این محافل و مجالس قرآنی شرکت کنیم قطعاً برکات و نور قرآن، بیشتر در زندگی ما جاری و ساری می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن عسکری ضمن اشاره به آیه ۳۰ سوره فرقان که می‌فرماید: اتخذوا هذا القرآن مهجورا (قرآن را مهجور کردند) افزود: باید تلاش کنیم با قرآن مانوس شویم و آنگاه درک خواهیم کرد که خداوند برای زندگی زیبا دستورالعمل‌هایی داده است که اگر به آن عمل کنیم زندگی ما معنا پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: بسیار ساده و راحت می‌توان با قرآن ارتباط گرفت و در ترجمه آیات تعمل کرد و بعد می‌فهمیم که چه گنجینه بزرگی را خداوند دراختیار ما قرار داده است که برای تمام نیاز‌ها و سؤالات ما پاسخ‌هایی روشن دارد.

گفتنی است: آیین اختتامیه سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور با اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی و نغمات دینی، اجرای گروه بین‌المللی هم آوایی پیامبر اعظم (ص) و قرعه‌کشی و اهدای جوایز ارزنده به حاضرین همراه بود و در پایان نتایج سی و هشتمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه شهید باهنر کرمان اعلام و از برگزیدگان مرحله دانشگاهی این دوره از مسابقات تجلیل به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • نقد ادعای زیباکلام درباره آغازگر جنگ با مستندات تاریخی / روایت نماینده وقت عراق در سازمان ملل از آماده‌باش صدام برای آغاز جنگ علیه ایران
  • مراسم سالگرد استاد شهید مطهری در مسجد نارمک برگزار می شود
  • برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان
  • دیدار ۳ هزار معلم از سراسر ایران با رهبر انقلاب
  • پاسخ سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک/ به نسل‌کشی واکنش نشان دهید
  • پخش مستند «مسئله حجاب» از شبکه یک
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • مستند «مسئله حجاب» به تلویزیون رسید + ساعت پخش
  • پخش مستند «مسئله حجاب» همزمان با سالگرد شهادت شهید مطهری
  • پخش مستند «مسئله حجاب» به مناسبت سالگرد شهادت استاد مطهری