Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سید محمود نبویان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات روز گذشته رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر ابراز نگرانی از پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران پس از خروج از برجام گفت: موضوعی که بارها ثابت شده این است که متأسفانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ابزار دست کشورهای آمریکایی است و ما این موضوع را در قطعنامه اخیر شورای حکام این آژانس یکبار دیگر مشاهده کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آمریکا و متحدانش وقتی در جنگ جهانی دوم پیروز می‌شوند، سازمان ملل را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تاسیس می‌کنند تا بتوانند اهداف استکباری خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از این طریق تامین کنند. درست است در سازمان ملل همه کشورها عضویت دارند، اما موسسین این سازمان شورای امنیت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در سازمان ملل ایجاد کردند و برای خود در این شورا حق وتو در نظر گرفتند.

نایب رئیس کمسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: همین کشورهای استکباری پس از دستیابی خود به انرژی هسته‌ای، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تاسیس کردند تا بتوانند بر دیگر کشورها در این حوزه کنترل داشته باشند.

نبویان خاطرنشان کرد: بر اساس ماده 4 ان‌پی‌تی هر کشوری حق دارد در حوزه هسته‌ای تحقیق و توسعه، تولید و بهره‌برداری از انرژی هسته‌ای داشته باشد و تنها قید آن این است که این فعالیت‌های هسته‌ای باید صلح‌آمیز باشد و مرجع تشخیص صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های اتمی، آژانس است.

وی افزود: آمریکا به شاه رآکتور تهران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داده بود که سوخت آن اورانیوم 93 درصد است. پس اورانیوم تا غنای 93 درصد می‌تواند برای مصارف صلح‌آمیز مورداستفاده قرار گیرد، اما پس از انقلاب اسلامی آمریکا این فشار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ علیه ملت ایران اعمال کرد که ایران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در دستیابی به این حق خود محروم سازد.

 پذیرش محرومیت ایران از انرژی هسته‌ای در برجام 

نایب رئیس کمسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: متاسفانه در بند «ک» برجام آقایان ظریف و روحانی پذیرفتند که ملت ایران در بحث دستیابی به انرژی صلح‌آمیز استثناست و بر این اساس ملت ایران از دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای محروم می‌شوند.

نبویان خاطرنشان کرد: اگر طبق گزارش آژانس تخلفی صورت گرفته باشد این تخلف به شورای حکام و پس از تصویب به شورای امنیت می‌رود و از این طریق آمریکا تحریم‌هایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که می‌خواهد علیه کشور مورد نظر که الان ایران است اعمال می‌کند.

وی افزود: بین سال‌های 85 تا 89 هفت قطعنامه علیه ایران در شورای امنیت به تصویب رسید، که در همه این قطعنامه‌ها تصریح شده که این قطعنامه بر اساس گزارش آژانس صادر شده است و این بدان معناست که آژانس ابزاری است در دست آمریکا تا یک کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تحت فشار قرار دهد.

نایب رئیس کمسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: به ما گفتند که پروتکل الحاقی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اجرا کنید، ما هم این کار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کردیم اما در مقابل بنا بود تحریم‌ها علیه ایران نیز برداشته شود. امروز سؤال این است؛ ما تا کی باید پروتکل الحاقی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اجرا کنیم و تحریم‌ها کی برداشته می‌شود؟

نبویان با بیان اینکه آژانس و شورای حکام ابزار دست آمریکا هستند، خاطرنشان کرد: پنج کشور در شورای امنیت هستند که حق وتو دارند و همین پنج کشور در شورای حکام برای خود این حق را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ قائل شده‌اند که بمب اتم داشته باشند، ولی کشورهای دیگر نباید این بمب را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته باشند.

وی با اشاره به گزارش ادعایی رژیم صهیونیستی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران و ارائه آن آژانس گفت: آژانس بر اساس این گزارش خواستار بازدید از مراکز مربوطه شد و گفتیم که آژانس اسناد و مدارکش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ درباره غیرصلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای این مراکز ارائه کند.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: دبیرکل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی دو سه روز قبل از آنکه گزارش خود درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ارائه کند به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد و این نشان می‌دهد که گزارش آژانس، گزارشی کاملا سیاسی است تا ایران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تحت فشار قرار دهد.

 دسترسی آژانس به دو مکان هسته‌ای در دولت روحانی

نبویان خاطرنشان کرد: اواخر دولت آقای روحانی بود که آقای عراقچی در شورای عالی امنیت ملی اصرار داشت که ما دسترسی‌هایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از مراکز هسته‌ای‌مان به آژانس بدهیم و می‌گفت که ما اگر دسترسی یک یا دو مکان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به آژانس بدهیم دیگر فشارها برداشته خواهد شد و پرونده ایران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خواهند بست.

وی افزود: این درخواست آژانس برای دادن دسترسی طبق گزارش رژیم صهیونیستی به آژانس بود و دولت آقای روحانی هم این دسترسی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داد. وقتی که دسترسی به اولین مکان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دولت آقای روحانی داد، آنها گفتند دسترسی دوم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم می‌خواهیم، وقتی دسترسی دوم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم دادند؛ آنها درخواست دسترسی به دو مکان دیگر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم مطرح کردند.

نایب رئیس کمسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: آقای عراقچی باید پاسخ دهد که چرا پای دشمنان ایران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به کشور باز می‌کند و همچنین گلایه و سوالی از دبیر شورای عالی امنیت ملی، آقای شمخانی دارم و آن اینکه منابع اسناد و ادعاهای رژیم صهیونیستی در باره مراکز هسته‌ای ایران کجاست و آن‌ها این اسناد ادعایی را از کجا تهیه می‌کنند؟ خوب است ایشان در این باره به ملت ایران پاسخ دهند.

نبویان با بیان اینکه این زمینه‌سازی‌های دولت قبل درباره فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان، زبان آژانس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ درازترکرده، گفت: دولت قبل می‌گفت که آمریکا در شورای حکام قول داده که اگر دسترسی به دو مکان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به آنها بدهیم، دیگر ادعایی نخواهند داشت.

وی افزود: یکی از اماکنی که دسترسی آن به آژانس داده شده بود جابربن حیان بود، و آژانس در آن زمان گفت که دیدیم و کار تمام شد، اما در گزارش اخیری که آژانس ارائه کرده، عنوان کرده که مرکز جابربن حیان برای ما جای سوال دارد.

نماینده تهران اظهار داشت: آژانس و غربی‌ها به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند و نباید به آنها دسترسی داد. زیاده‌خواهی‌های آنها تمام‌شدنی نیست.

نبویان خاطرنشان کرد: سرنوشت پرونده ما در شورای حکام نهایتا می‌خواهد این گونه شود که پرونده به شورای امنیت برود و شورای امنیت هم قطعنامه علیه ما صادر کند و تحریم‌های قبلی بازگردد.

وی افزود: سوال اینجاست که اولا در این چند سال مگر تحریمی برداشته شد که بخواهد برگردد، بعد از اجرای برجام تحریم‌ها نه تنها کمتر نشد و بیشتر هم شد و تحریمی برداشته نشد که بخواهد بازگردد. علاوه بر این تحریمی نمانده که بخواهند علیه ایران اعمال کنند. پس خبرسازی و فضاسازی در مورد شورای حکام و شورای امنیت بیهوده است.

اجرای تعهدات فراپروتکلی آژانس در دولت روحانی

عضو کمسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: ما در چند سال گذشته و در دولت آقای روحانی نه تنها پروتکل الحاقی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اجرا کردیم، بلکه تعهدات فراپروتکلی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نیز اجرایی کرده‌ایم. تعهدات فراپروتکلی فقط در مورد صدام اجرایی شد و آقای ظریف و آقای روحانی رفتند و تعهد دادند که موارد و مسائلی که در مورد صدام اجرایی شده بود در مورد ملت ایران هم اجرایی شود.

نبویان خاطرنشان کرد: به دولت و سازمان انرژی اتمی توجه می‌دهم که فقط قانون مجلس درباره اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اجرا کنند. در قانون مجلس هم آمده که نباید در اجرای تعهدات جاده یکطرفه باشد و طرف مقابل نیز باید به تعهدات برجامی‌اش عمل کند و ما باید تعهدات آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ راستی‌آزمایی کنیم.

منبع: فارس لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر محمود نبویان اخبار مجلس اخبار مرتبط ۴۰ سال است تصمیمات سیاست خارجی را خودمان مشخص می کنیم، به آمریکایی ها ربط ندارد ۱۴۰۱/۵/۱ کسی حق ندارد به نام امر به معروف و نهی از منکر تیشه بر ریشه اسلام و مکارم اخلاق بزند /… ۱۴۰۱/۴/۳۰ مصوبه دولت در تعیین‌ حداقل مستمری بازنشستگان مغایر قانون است ۱۴۰۱/۴/۲۹ اگر زمان بگذرد و موضوعاتی مانند شرق فرات، ادلب کهنه شود، ممکن است مانند غده سرطانی باقی ب… ۱۴۰۱/۴/۲۹ انتقاد تند نماینده تهران از روحانی: خروجی دولت شما را باید در هدر دادن ده ها میلیارد… ۱۴۰۱/۴/۲۹ آقای آمریکا و اروپا، حال که نفت لازمید می فرمایید ایران باید! به ⁧‫برجام‬⁩ برگردد! چه بای… ۱۴۰۱/۴/۲۹ آخرین ویدیو ها ابراز علاقه الناز شاکردوست به پارسا پیروفر! + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۱ ۱۰:۰۶ قدرت فوق العاده صدا پیشگی هوتن شکیبا + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۱ ۰۹:۴۰ کنایه جالب پیمان یوسفی به سانسورهای شدید صدا و سیما حین پخش مسابقه والیبال ۱۴۰۱/۰۵/۰۱ ۰۰:۵۷ حرکت حیرت انگیز یک ابر عدسی شکل + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۱ ۰۰:۰۶ حرکت حیرت انگیز یک ابر عدسی شکل + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۳۱ ۲۳:۵۳ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال صرافی والکس خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۰:۳۴ ظریف و روحانی قبول کردند تعهدات فراپروتکلی که فقط در مورد صدام اعمال شده بود در مورد ملت ایران هم اجرا شود! ۱۰:۳۲ رونمایی از نسخه نرم افزار فام موسسه اعتباری ملل با خدمات جدید ۱۰:۳۰ اولین زن مبارز UFC با بیت کوین حقوق می گیرد ۱۰:۳۰ صورت های مالی بانک صادرات ایران تصویب شد ۱۰:۲۸ ۴۰ سال است تصمیمات سیاست خارجی را خودمان مشخص می کنیم، به آمریکایی ها ربط ندارد ۱۰:۲۷ «ویروس ماربورگ» هنوز تهدیدی برای ایران و کشورهای منطقه نیست ۱۰:۲۵ آگهی مناقصه عمومی کاغذسازی کاوه ۱۰:۲۴ از حق‌آبه هیرمند چه خبر؟ ۱۰:۲۰ برگزاری جلسه بررسی عملکرد شعب بانک ایران زمین استان اصفهان ۱۰:۱۵ بررسی آپارتمان های ۴ میلیاردی تهران ۱۰:۱۲ بیراهه ای که رییس جدید سازمان حمایت هم در آن گام نهاد ۱۰:۰۱ صورت های مالی بیمه سرمد به تصویب سهامداران رسید ۰۹:۵۸ طلا در مسیر افزایش قیمت ۰۹:۵۵ زمان اعلام نتایج قرعه کشی خودرو مشخص شد / افزایش ۶۸ درصدی متقاضیان و کاهش ۴۱ درصدی خودروهای عرضه شده ۰۹:۵۳ شرایط صدور مجوز سقط قانونی ۰۹:۴۶ کار کردن با رایانه به چشم ها آسیب می زند؟ ۰۹:۳۹ قیمت نفت خام آمریکا به کمتر از ۹۵ دلار رسید ۰۹:۳۲ محکومیت حسین دهباشی به حبس ۰۹:۳۰ بیت کوین در کانال ۲۲ هزار دلاری ۰۹:۲۹ شاخص کل به رنگ سبز زیبا / بازگشت به روزهای صعودی؟ ۰۹:۲۹ بارش ۵ روزه باران ۰۹:۱۷ متاسفانه در بحث آب یک طرح جامع نداریم ۰۹:۱۰ نرخ رسمی ۲۵ ارز افزایش یافت ۰۸:۵۷ چگونه از گرمازدگی سالمندان جلوگیری کنیم؟ ۰۸:۳۴ ترافیک در کدام مناطق تهران سنگین است؟ ۰۸:۳۳ سهمیه بنزین مرداد واریز شد ۰۷:۳۰ هزینه یک سفر لاکچری به شهر رویایی بدروم ترکیه چقدر است؟ + جدول ۰۷:۰۵ عکس پروفایل مرداد ماه ۰۱:۱۵ فضیلت سوره طور؛ خواص و فضیلت خواندن سوره طور ۰۱:۰۰ واقعیت خبر «بازجویی ماموران موساد از یکی از مقامات ارشد سپاه در تهران!» چه بود؟ / پشت پرده جنجال شبکه وابسته به عربستان ۰۰:۵۷ کنایه جالب پیمان یوسفی به سانسورهای شدید صدا و سیما حین پخش مسابقه والیبال ۰۰:۱۹ فال ابجد روزانه امروز شنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ ۰۰:۱۲ بهترین شغل برای متولدین مرداد ماه ۰۰:۱۰ دانش آموزان نخبه با مصاحبه وارد دانشگاه خواهند شد ۰۰:۰۵ اگه عروسیت تابستونه، قبل مراسم حتما اینو بخون ۲۳:۵۴ علت گریه هنگام دعوا؛ خانم ها بخوانند ۲۳:۵۳ حرکت حیرت انگیز یک ابر عدسی شکل + فیلم ۲۳:۴۶ دروغ هایی که زنان به مردان زیاد می گویند!! ۲۳:۴۶ تلویزیون کره شمالی چه چیزی پخش می کند؟ ۲۳:۴۱ مدت زمان ابتلا به سویه جدید کووید چند روز است؟ ۲۳:۳۵ آقایان نشانه های عشق واقعی در زنان را بشناسند ۲۳:۲۲ برای هر فعل و ترک فعل، پاسخ همراه با حجت می خواهیم ۲۳:۱۴ گرم ترین شهر ایران در دمای ۵۱ درجه! ۲۲:۴۲ غذایی که متخصصان روده لب نمیزنن ۲۲:۳۳ چگونه ایمیل های هرزنامه را متوقف کنیم؟ ۲۲:۲۴ بیماران مزمن به شرط دارا بودن نسخه الکترونیک می توانند دو بار داروی خود را تهیه کنند ۲۲:۲۳ خوردن چای با توت و خرما خوبه یا بد؟ ۲۲:۱۵ با خوردن این غذاها در روزهای گرم تابستان خنک شوید! ۲۲:۰۲ خوردن هلو در دوران بارداری ممنوع یا آزاد؟ ۲۱:۵۶ اگر این علامت روی دست شما هست، تست دیابت بدهید اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: محمود نبویان اخبار مجلس فعالیت های هسته ای دولت آقای روحانی هسته ای ایران مورد صدام شورای امنیت انرژی اتمی شورای حکام آژانس بین ملت ایران فیلم ۱۴۰۱ ۱۴۰۱ ۴ ۲۹ صلح آمیز تحریم ها دو مکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۵۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سپهر خلجی در گفت‌وگویی، درباره انتقادات نمایندگان مجلس به دولت درباره مسائل ارزی، گفت: من هم به خودمان به عنوان دولت و هم به فعالان حوزه سیاسی توصیه می‌کنم که مهم‌ترین مسئله ما حل مشکلات مردم است. اگر حرفی بزنیم که از درون آن اختلاف، التهاب، حاشیه و مانع برای خدمت به مردم ایجاد شود این حتماً امر برای هرکدام از طرفین ناپسند است.

بنابر روایت ایلنا، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با بیان این‌که مسئله امروز ما این است که درگیر یک جنگ بزرگ همه جانبه اقتصادی و فرهنگی با جبهه استکبار هستیم، تاکید کرد: همه باید این را درک کنند و هر حرفی که این جبهه را تضعیف کند، حتماً کار ناپسندی است. تمام تلاش دشمن ایجاد ضربه به اقتصاد برای فشار مردم است. حالا اگر حرفی بزنیم که به اهداف دشمن کمک کند حتماً این کار از هر جایی که باشد کار ناپسندی است. توصیه به خودم و همه هست ما نباید فرصتی را که می‌تواند در جهت خدمت به مردم صرف شود باید هم در این مسیر صرف شود، برای ایجاد مشکلات بگذاریم.

وی ادامه داد: مسائل ارزی در بانک مرکزی بسیار روشن است، بالاخره همه در سطوح مختلف دسترسی دارند. گزارش‌های بانک مرکزی وجود دارد و به صورت روزانه و مرتب در حال انتشار است. در واقع اقداماتی که برای تامین ارز بخش‌های مختلف صنعت، بهداشت و جهاد کشاورزی و برای بحث دارو انجام شده و در حال انتشار است، این‌ها چیزهای پنهانی نیست. این‌ها باید بالاخره به این آمارهای رسمی که منتشر می‌شود توجه کنند از آن طرف هم همه بدانند که ما درگیر یک جنگ اقتصادی با دشمن هستیم و باید همدیگر را کمک کنیم برای اینکه بتوانیم از این مرحله عبور کنیم.

خلجی در مورد علت انتقادات نمایندگان به دولت در روزهای پایانی عمر مجلس یازدهم، بیان کرد: حال ان‌شاالله که از روی دلسوزی است، ما برخی از مباحثی که مطرح می‌شود را از روی دغدغه می‌دانیم. منتها وقتی که همه ما دسترسی به مسئولین کشور در حوزه اقتصاد و بانک مرکزی داریم و گزارشات آنها هم به صورت مرتب منتشر می‌شود، بالاخره هنگامی که مشاهده می‌کنیم تورم ما بعد از سال‌ها که بالای ۴۰ درصد بوده است، امروز وارد کانال ۳۰ درصد می‌شود، این نشان می‌دهد یک جریانی، تیمی، مجموعه‌ای در حال برنامه‌ریزی هستند و تلاش می‌کنند و همه باید کمک کنیم موفق شوند و ان‌شاالله نقدها را دلسوزانه هم ما و بقیه طوری بیان کنیم که رضای خداوند درون آن باشد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900726

دیگر خبرها

  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • پاداش قبولی سوادآموزان سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۱ کردستان واریز شد
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • دولت آمریکا قصد اعمال تحریم‌هایی علیه یگان‌های نظامی اشغالگران را ندارد
  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!