Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محسن واعظی‌فر مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت فعلی خط ۲ متروی اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر عملیات پیشرفت خط ۲ مترو، در حال توسعه و در اولویت اول است که مسافت آن ۱۴ کیلومتر و دارای ۱۶ ایستگاه و از ایستگاه دارک(شمال زینبیه) آغاز و تا ایستگاه شهید حجازی (اول کهندژ) ادامه خواهد داشت؛ همچنین دستگاه حفاری ۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ متری کار خود را از جبهه غربی آغاز و عید غدیر به ایستگاه دوم رسید.

وی با اشاره به روند حفاری‌های مترو افزود: عملیات حفاری ۱۲ بهمن سال گذشته در ایستگاه شهید خرازی آغاز شد و در حال حاضر نیز در ایستگاه شهید حجازی آغاز به کار شده و به ایستگاه شهید خرازی در خیابان صاحب روضات رسید و برای عید غدیر تا ایستگاه بیمارستان کاشانی ادامه پیدا کرد؛ ایستگاه بعدی خیابان خلجا است که اقدامات و حفاری‌های آن در حال انجام است.

واعظی‌فر با بیان اینکه ایستگاه بعدی ایستگاه امام حسین(ع) است که برای خط ۲، غربی-شرقی و ایستگاهی تبادلی برای هر ۲ خط است، خاطرنشان کرد: ایستگاه بعدی ایستگاه آمادگاه است که در حال حاضر در زیر زمین بر آن کار می‌شود، پس از آن به ترتیب ایستگاه‌های نقش جهان در چهارراه شکرشکن، امام علی(ع) واقع در میدان امام علی(ع) و ایستگاه ابن‌سینا واقع در چهارراه ابن‌سینا قرار دارد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه با بیان اینکه از سمت دارک نیز ۲ دستگاه TBM با عمق ۷ متر در حال حفاری هستند و تا به الان ۵ کیلومتر جلو آمدند و به ایستگاه لاله که روباز است رسیده‌اند،گفت: یکی از دستگاه‌ها به سمت جلو رفته تا به ایستگاه شاهد برسد، پس از ایستگاه شاهد، ایستگاه طوقچی قرار دارد و در نهایت به ابن‌سینا می‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه اعلام کردیم خط ۲ را از پایه می‌توانیم ۷ ساله تمام کنیم، بیان کرد: در همین راستا سال گذشته اعلام کردیم ۲ سال از کار گذشته و می‌توانیم ۵ سال آینده پروژه را تحویل دهیم اما شرط آن منابع مالی است که در شرایط فعلی کشور، شهرداری‌ها  در این جهت تحت فشار هستند و نتوانتسند آن‌گونه که باید این منابع را برسانند به همین دلیل هرچه منابع دیرتر یا کمتر برسد زمان اعلامی طولانی‌تر خواهد شد.

واعظی‌فر با اشاره به هزینه‌های ساخت مترو عنوان کرد: طبق میانگین جهانی هزینه هر کیلومتر تونل مترو ۵۰ میلیون یورو است، تنها هزینه قرارداد تجهیزات ۵۹۴‌ میلیون یورو شده که حدوداً ۶۰ درصد مترو است و برای ۲۴ کیلومتر خط ۲ حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو نیاز است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه با اعلام اینکه تا پایان سال ۱۴۰۲ تونل‌ها به پایان خواهد رسید و در حال حاضر نیز در ایستگاه‌ها بیش از ۵۰ درصد پروژه سفت‌کاری انجام شده است، تصریح کرد: تلاش کردیم در خط ۲ کار را گونه‌ای پیش ببریم تا مردم دچار مشکل نشوند به همین دلیل بیشتر کارها زیرزمینی بود.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/

منبع: فارس

کلیدواژه: متروی اصفهان خط ۲ متروی اصفهان مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان ایستگاه شهید حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۵۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: عدم رعایت نظافت عمومی مسافران و اقدام اشتباه پیمانکار نظافت سبب اختلال خط ۵ مترو طی روز گذشته شده بود.

به گزارش مشرق، هادی زند، مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه درباره اختلال در خط ۵ مترو تهران طی روز گذشته اظهارداشت: مشکل قطارهای تندرو هنوز رفع نشده و تردد با قطارهای عادی در حال انجام است.

وی در مورد دلیل این اختلال اعلام کرد: برخی از مسافران مترو با عدم رعایت نظافت عمومی در ایستگاه، متاسفانه ته سیگارهای خود را در داخل محوطه ریخته بودند که پیمانکار نظافت ایستگاه در حرکتی اشتباه و غیر اصولی قصد سوزاندن و ازبین بردن این ته سیگار ها را داشت تا در دید مسافر نباشد.

زند گفت: این مساله متاسفانه سبب شده آتش به کابل های سیگنالینگ رسیده و موجب اختلال و قطعی آن شده است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • فیلم| دستگاه حفر تونل (TBM) چگونه کار می‌کند؟
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ مترو تهران اعلام شد
  • آغاز احداث متروی رباط کریم
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران اعلام شد
  • عملیات حفاری خط ۱۰ متروی تهران
  • آغاز احداث مترو رباط کریم در امتداد خط یک مترو
  • آغاز احداث مترو رباط کریم
  • آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم
  • رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد
  • عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد