Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره دامپزشکی بهبهان گفت: در راستای سیاست‌های اداره کل دامپزشکی استان در خصوص جلوگیری از بروز بیماری تب کریمه کنگو در سطح استان این اداره در طی ۲ ماه سالجاری بالغ بر بیش از ۷۴ هزار مترمربع جایگاه دام و بیش از ۸ هزار راس دام سبک و سنگین را علیه بیماری تب کریمه کنگو و انگل‌های خارجی مورد سم پاشی قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهران اکبری می گوید: آموزش مهم‌ترین بخش در پیشگیری از بیماری‌ها ست افزود: کارشناسان دامپزشکی بهبهان با همکاری مرکز ترویج جهاد شهرستان نسبت به برگزاری دوره‌های آشانایی با بیماری تب کریمه کنگو در سطح روستا‌ها اقدام نموده اند که بالغ بر بیش ۱۸۰ نفر از جمعیت هدف مورد نظر تحت آموزش قرار گرفتند.

به گفته او لاشه دام تازه کشتار شده می‌بایست به مدت ۲۴ ساعت در دمای ۰ تا ۴ درجه سانتیگراد نگهداری شود  و با تلاش‌ها شبانه روزی پیش سرد کشتارگاه سنتی دام بهبهان به بهره برداری رسید و تمامی دام‌های کشتار شده به مدت ۲۴ ساعت جهت اطمینان از عاری بودن لاشه از بیماری تب کریمه در سردخانه نگهداری و سپس به بازار عرضه می‌گردد.

اکبری  گفت: دامپزشکی بهبهان نسبت به درج بنر در سطح شهرستان بخصوص کشتارگاه دام و توزیع بروشور‌های و پوستر‌های مرتبط با تب کریمه کنگو اقدام نموده است.

رئیس اداره دامپزشکی بهبهان در پایان از شهروندان درخواست کرد که فرآورد‌های خام دامی خود را از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سم پاشی دامپزشکی دامپزشکی بهبهان بیماری تب کریمه تب کریمه کنگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۵۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد

فاتحی نیا مدیر کل دامپزشکی استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه مهریز گفت: در سال گذشته با کاهش ۳۰ درصدی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مواجه بودیم که ناشی از اقدامات پیشگیرانه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بود.

وی افزود: سال گذشته برای پیشگیری از بیماری هاری به عنوان بیماری مشترک بین انسان و حیوان بیش از هشت هزار قلاده سگ صاحب دار واکسینه شده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان بیماری تب کریمه کنگو را یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک دانست و بر مصرف گوشت لیبل دار و خرید از فروشگاه‌ها و قصابی‌های مجاز تاکید کرد.

فاتحی نیا همچنین از افتتاح و بهره برداری ساختمان جدید شبکه دامپزشکی مهریز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ساختمان دامپزشکی مهریز با تلاش دو ساله به مراحل پایانی ساخت رسیده و با زیربنای ۲۸۰ متر تا هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • تقاضای ارتقاء جایگاه مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در جلسه هم اندیشی نیشابور
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال