Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،  رییس اداره‌ حقوقی، رسیدگی به شکایات و ارزیابی عملکرد استاندارد کردستان از پلمب واحد تولیدی لوله پلی اتیلن دشتی شهرستان مریوان خبر داد و اظهار داشت: استاندارد لوله‌ پلی اتیلن اجباری است و در صورتی که واحدی بدون مجوز استاندارد به توزیع، تولید و فروش این محصول بپردازد با آن برخورد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عادل اشرفی اضافه کرد: پیرو ارجاع پرونده‌ واحد تولیدی لوله‌ پلی اتیلن دشتی واقع در شهرستان مریوان، این واحد به دلیل نداشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و همچنین تولید و فروش محصول به بازار مصرف با جعل علامت استاندارد، با دستور دادستانی این شهرستان، پلمب شد.

وی افزود: لوله‌های پلی اتیلن برای کاربردهای آبرسانی، فاضلاب و زهکشی تحت فشار، باید شرایط تعیین شده در استاندارد ملی شماره ۱۴۴۲۷ را داشته باشند.
 

کشف و توقیف ۳۹۳ عدد فیلتر هوای غیر استاندارد خودرو در کردستان

مدیرکل استاندارد کردستان از کشف و توقیف ۳۹۳ عدد فیلتر هوای خودروی غیر استاندارد با نام تجاری Pars Filter و کد ۱۰ رقمی ۶۶۴۸۳۳۷۹۴۵ در استان خبر داد و اظهار داشت: در بازرسی‌های انجام شده توسط کارشناسان این اداره‌کل از سطح بازار استان این تعداد فیلتر هوای خودروی غیر استاندارد با نام تجاری ذکر شده کشف و ضبط شد.

وی ژیلا یزدانی  افزود: در پیگیری‌های به عمل آمده محرز شد کُد ۱۰ رقمی درج شده جعلی و مربوط به فراورده فیلتر روغن خودرو تولید شده در استان تهران شهرستان پاکدشت و به نام یک واحد تولیدی است.

مدیرکل استاندارد استان کردستان با اشاره به اینکه فیلتر هوای خودرو مشمول استاندارد اجباری بوده و تولید و عرضه این کالا بدون داشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد ممنوع است، گفت: شهروندان هنگام خرید فیلتر هوا به مواردی مانند نشان استاندارد، نام و نشانی واحد تولیدی و نام یا علامت تجاری فیلتر دقت کنند و از خرید فیلتر هوای بدون بسته‌بندی و بدون مشخصات و نشانه‌گذاری و فاقد علامت استاندارد خودداری کنند.

یزدانی یادآور شد: علاوه بر علامت استاندارد شهروندان باید به کد ۱۰ رقمی زیر علامت استاندارد نیز توجه داشته باشند و برای اطمینان از اصالت کالا، آنرا  را به سامانه‌ پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند.
 

همایش استانی سفیران بصیرت در سریش آباد برگزار شد

همایش استانی «سفیران بصیرت» با هدف تجلیل از پیر غلامان حسینی با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار کردستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و بیش از ۱۰۰ نفر از مداحان حسینی از شهرهای سنندج، کامیاران، بیجار، قروه و سریش آباد روز جمعه در حسینیه ابا عبد الله الحسین (ع) سریش آباد برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در کردستان در این مراسم  ضمن تشکر از برگزار کنندگان این همایش با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) اظهار داشت: هر کسی که خداوند او را دوست داشته باشد محبت امام حسین(ع) را در دل او قرار می دهد و عشق به امام حسین (ع) یک نعمت الهی است.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پور ذهبی با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم به توصیه به هیات های مذهبی اضافه کرد: فضای مجلس امام حسین (ع) باید به طور احسن و  همراه با برنامه و زمانبندی درست اجرا شود سخنرانان آن هم باید از اظهار مطالب عوامانه بپرهیزند و در بیاناتشان از منابع معتبر بهره مند شوند.

استاندار کردستان نیز در ادامه این نشست با تقدیر و تشکر از بانیان این همایش گفت: تجلیل از پیرغلامان ارج نهادن به تلاش های آنها برای تعظیم و تکریم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است که نقش موثری در ارتقای فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) در جامعه دارند.  

اسماعیل زارعی کوشا با بیان اینکه پیرغلامان، مداحان و ذاکران حسینی در راه احیای فرهنگ اهل بیت (ع) قدم بر می دارند، تاکید کرد: پیرغلامان و پیشکسوتان حسینی افراد صالح و خیرخواهی هستند و جزو افتخارات این شهرستان محسوب می شوند.  

در این همایش از هفت تن پیرغلامان و مداحان اهل بیت (ع) استان و سه تن از شرکت کنندگان در مسابقه عکاسی با مضمون تصاویر عاشورایی و سه تن که آثار مداحی خود را به این همایش ارسال کرده بودند تجلیل شد.

همچنین در این مراسم از ۲۱ خانواده شهدای مداحان استان با اهدا لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

برچسب‌ها کردستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان ملی استاندارد ایران سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان ملی استاندارد ایران کردستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان ملی استاندارد ایران سنندج علامت استاندارد واحد تولیدی فیلتر هوای پلی اتیلن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۶۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 

علیرضا فاضلی ثانی گفت: در راستای جلوگیری از فعالیت واحد‌های تولید زغال شهرستان، پس از تخریب ۱۵ دهنه کوره سنتی زغال در اراضی روستا‌های وهن آباد، حکیم آباد و علی آباد در هفته گذشته، دو واحد صنعتی تولید زغال فاقد هرگونه تمهیدات زیست محیطی در پروسه تولید در روستا‌های کیکاور و انجم آباد این شهرستان نیز پلمب شدند.

وی با بیان اینکه طی شکواییه‌های واصله به این اداره مبنی بر فعالیت آلاینده چندین واحد صنعتی تولید زغال، کارشناسان این اداره ضمن بررسی و شناسایی این واحد‌ها نسبت به ابلاغ اخطاریه برای رفع آلودگی اقدام کردند، افزود: با توجه به اینکه در اخطاریه‌های صادره مهلت مناسب به منظور رفع آلایندگی یا تعطیلی در صورت عدم رفع معضلات زیست محیطی به مسئولان این واحد‌ها ابلاغ شده بود، بر همین اساس نظر به عدم توجه به موارد اعلام شده، این اداره نسبت به اخذ حکم قضایی برای این واحد‌های آلاینده اقدام کرد و با همکاری عوامل نیروی انتظامی انجم آباد پلمب شدند.

فاضلی با تاکید بر اینکه اینگونه واحد‌ها تهدیدی علیه بهداشت عمومی و محیط زیست هستند، اظهار داشت: تولید گاز‌های سمی حاصل از دود مواد شیمیایی در کوره‌های زغال، احتراق و دود زغال، ذرات معلق، دی‌اکسید کربن و سایر ترکیبات مضر حاصل از فعالیت این کوره‌ها که به هوا رها می‌شوند، می‌توانند ضمن کاهش شدید کیفیت هوا، محیط زیست و هوای اطراف را آلوده و به سلامتی شهروندان آسیب جدی برسانند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رباط کردیم در پایان خاطرنشان کرد: این اداره در راستای اجرای وظایف سازمانی خود با هرگونه واحد آلاینده محیط زیست که حقوق شهروندی را نادیده می‌گیرد برابر قانون اقدام خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 
  • پلمب ۱۲۴ واحد مشاور املاک در قزوین
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • پلمب ۴۸ واحد صنفی متخلف در مرند
  • تامین اعتبار ویژه برای تکمیل پتروشیمی دهدشت
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • میزان جوایز ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد
  • اعلام جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران
  • میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود