Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، امید نیک نژاد صبح امروز در مراسم آغاز تولید کاغذ چاپ و تحریر ویژه کتب درسی دانش‌آموزان کشور در مجموع چوب و کاغذ مازندران، اظهار کرد: بر اساس برنامه ۳۰ هزار تولید مورد نیاز کتب درسی در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به مشکلاتی که کارخانه چوب و کاغذ در گذشته داشته است، تصریح کرد: در دولت سیزدهم با توجه به اعتمادی که به تولید داخل شده این مجموعه به جایگاه مناسب خویش رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ این شرکت از زیان‌دهی خارج شده و ۵۹ میلیارد تومان به درآمد شرکت اضافه شده است.

نیک‌نژاد اضافه کرد: ظرفیت اسمی کارخانه بیش از ۱۸۰ هزار تن است که تولیدات این مجموعه در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۱۱ هزار تن رسید.

وی یادآور شد: از ۱۱۲ هزار تن تولید سال گذشته نزدیک به ۷۵ هزار تن مربوط به ۹ ماهه بود و ۳۵ هزار تن مربوط به سه ماهه پایان سال بوده است.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با اشاره به اینکه در گذشته واردات برای عده‌ای منافعی داشته است، افزود: به همین دلیل این مجموعه در گذشته چندان مورد حمایت دولت وقت قرار نمی‌گرفته است.

نیک‌نژاد در ارتباط با تامین مواد اولیه این مجموعه، گفت: در سه ماهه پایان سال گذشته تولید رشد پیدا کرده، در ابتدای سه ماهه امسال حدود ۲۹ هزار و ۸۰۰ تن تولید داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد رشد داشته‌ایم.

وی فروش ریالی امسال را حدود ۹۷ درصد رشد اعلام کرد و گفت: میانگین تولید سه ماهه امسال بیش از ۹ هزار تن بوده است که این اقدامات با همراهی همکاران انجام شده است.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با اشاره به قرارداد صادرات ۲۵ هزار تنی محصولات این شرکت به کشور عراق، افزود: این محصولات ۱۲ میلیون یورو ارزش صادراتی دارد.

نیک‌نژاد با اعلام اینکه ۳۰ هزار تن کاغذ چاپ و تحریر در این مجموعه تولید می‌شود، افزود: با این اقدام ۷۰ درصد نیاز کاغذ مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش تامین می‌شود که برای نخستین بار در کشور رقم خورده و بی‌سابقه بوده است.

وی با اشاره به مشکلاتی که این مجموعه با سازمان جنگل‌ها و مراتع دارد، گفت: سال‌ها این طلب در حال پیگیری است که با پیگیری مسؤولان استانی و ملی بخشی اعظمی از نیاز به مواد اولیه این مجموعه رفع می‌شود.

نیک‌نژاد خواستار استفاده از درختان شکسته و افتاده در مناطق جنگلی استان شد و افزود: این چوب‌ها محل آفات است که می‌شود به صورت کنترل شده از جنگل جمع آوری شود.

وی ادامه داد: ۱۸۰ هزار هکتار از جنگل‌های استان توسط پرسنل این مجموعه در کنار تولید حفظ و حراست می‌شود.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران در پایان از اعلام آمادگی این شرکت برای تامین هزار تن کاغذ مورد نیاز کشور خبر داد و گفت: این محصول را ۶ تا ۷ هزار تومان زیر قیمت بازار در اختیار جامعه هدف قرار می‌دهیم.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴ /غ

منبع: فارس

کلیدواژه: تولید 30 هزار تن کاغذ کتب درسی مدیرعامل چوب و کاغذ مازندران مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران نیک نژاد سه ماهه هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۶۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است

به گزارش خبرنگار مهر، وحید خسروی عصر پنجشنبه در نشست با مدیرکل دیوان محاسبات مازندران به بیان برخی از دستاوردها و موفقیت‌های این مجموعه پرداخت و گفت: این مرکز از سال ۱۳۴۲ فعالیت خود را آغاز کرد و تا کنون ۲۷ رقم برنج را به حوزه کشاورزی کشور معرفی کرد.

وی خاطرنشان کرد: ارقام تولید ما به استان‌های مختلف کشور جهت کشت برنج از جمله گیلان، گلستان، خوزستان و بلوچستان ارسال می‌شود و تحقیقات ما در حوزه افزایش بهره وری، کاهش مصرف کود و سم، تولید بذر و تولید برنج سلامت محور منجر به موفقیت‌های برجسته ای در برنج کشور شده است.

مدیر مرکز تحقیقات برنج مازندران از فعالیت ۱۶ عضو هیأت علمی در این مجموعه پژوهشی خبر داد و تاکید کرد: یکی از موفقیت‌های اخیر این مرکز مبارزه با آفت کرم ساقه خوار برنج به روش ابتکاری است که بر اساس این دستاورد به صورت کاملاً بیولوژیک و با ساده‌ترین روش‌ها می‌توان آفت مهم کرم ساقه خوار برنج را در مزارع کنترل کرد.

کد خبر 6088650

دیگر خبرها

  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو جانبازی؛ 12 میلیارد ناقابل!
  • جهش تولید با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان ‌محقق می‌شود
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • شکست جدید آمریکا برای مهار پیشرفت هواوی
  • جمع‌آوری «نامزد گلوله‌ها» سال گذشته از نمایشگاه کتاب به شدت غیرفرهنگی بود!
  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ ۱۲ میلیارد تومان ناقابل!
  • خودروهای مشهور با فروش غافلگیرکننده، از بیتل تا ماتیز و پژو 206 (+عکس)
  • ۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است