Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@02:20:40 GMT

نوشیدنی رایجی که خطر آلزایمر را ۸ درصد کاهش می‌دهد

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۵۶۶۰۰

نوشیدنی رایجی که خطر آلزایمر را ۸ درصد کاهش می‌دهد

آفتاب‌‌نیوز :

 قهوه با کاهش سطح پلاک‌های آمیلوئید در مغز مرتبط است و تصور می‌شود که این پلاک‌ها کلید آلزایمر هستند؛ آلزایمر شایع‌ترین شکل زوال عقل است.

به نقل از سایکولوژی، در این تحقیق مشخص شد، افرادی که قهوه می‌نوشیدند، عملکرد شناختی بالاتری نیز داشتند.

نتایج مطالعه دیگری نیز نشان داد که نوشیدن چای یا قهوه ممکن است خطر سکته مغزی و زوال عقل را حدود یک سوم کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر سامانتا گاردنر، محقق ارشد این تحقیق گفت: ما دریافتیم شرکت‌کنندگانی که در شروع مطالعه هیچ اختلالی در حافظه نداشتند و قهوه بیشتری مصرف کردند، کمتر در معرض خطر انتقال به اختلال شناختی خفیف که اغلب قبل از بیماری آلزایمر مشاهده می‌شود یا ابتلا به بیماری آلزایمر در طول مطالعه بودند.

دکتر گاردنر گفت: نوشیدن قهوه می‌تواند راهی آسان برای به تاخیر انداختن بیماری آلزایمر باشد، روشی ساده که افراد می‌توانند استفاده کنند و می‌تواند به ویژه برای افرادی که در معرض خطر زوال شناختی هستند اما هیچ علامتی ایجاد نکرده‌اند مفید باشد.

ممکن است بتوانیم برخی از دستورالعمل‌های روشنی را ایجاد کنیم که افراد بتوانند در میانسالی از آنها پیروی کنند و امیدواریم که این امر تأثیری پایدار داشته باشد.

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد، فردی که یک فنجان قهوه در روز می‌نوشد، ممکن است ارزش افزایش آن به دو فنجان در روز وجود داشته باشد.

دکتر گاردنر بیان کرد: اگر متوسط ‌فنجان قهوه‌ای که در خانه تهیه می‌شود ۲۴۰ گرم باشد، افزایش آن به دو فنجان در روز می‌تواند به‌طور بالقوه کاهش شناختی را تا ۸درصد پس از ۱۸ ماه کاهش دهد همچنین می‌توان شاهد کاهش ۵ درصدی تجمع آمیلوئید در مغز در همان دوره زمانی باشیم.

با این حال، این مطالعه نتوانست حداکثر تعداد فنجان قهوه مفید را تعیین کند یا اینکه آیا کافئین یا اضافه کردن شیر تفاوتی ایجاد می‌کند یا خیر.

دکتر گاردنر گفت: ما باید ارزیابی کنیم که آیا مصرف قهوه می‌تواند روزی به‌عنوان یک عامل سبک زندگی با هدف به تاخیر انداختن شروع بیماری آلزایمر توصیه شود یا خیر.

نتایج این تحقیق در نشریه Frontiers in Aging Neuroscience منتشر شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: نوشیدنی آلزایمر قهوه بیماری آلزایمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۶۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پله نوردی باعث افزایش طول عمر می شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از هلث دی نیوز، محققان دریافتند افرادی که به طور منظم از پله‌ها بالا می‌روند، در مقایسه با افرادی که همیشه از آسانسور استفاده می‌کنند، ۲۴ درصد کمتر در معرض خطر مرگ به هر دلیلی و ۳۹ درصد کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی هستند.

نتایج نشان می‌دهد که بالا رفتن از پله‌ها با کاهش خطر ابتلاء به بیماری قلبی یا حمله قلبی، نارسایی قلبی یا سکته همراه است.

دکتر «سوفی پادوک»، محقق ارشد از بنیاد بیمارستان دانشگاه نورفولک بریتانیا، می‌گوید: «اگر انتخابی بین رفتن از پله یا آسانسور دارید، به سراغ پله‌ها بروید زیرا به حفظ سلامت قلب شما کمک می‌کند».

پادوک گفت: «بالا رفتن از پله یک شکل عملی و قابل دسترس از فعالیت بدنی است. با وجود این، اغلب افرادی که برای رسیدن به طبقه بالاتر عجله دارند، پله‌ها را نادیده می‌گیرند.»

پادوک می‌گوید: «حتی فعالیت‌های بدنی کوتاه مدت تأثیرات مفیدی بر سلامتی دارد، و دوره‌های کوتاه بالارفتن از پله‌ها باید یک هدف دست یافتنی برای ادغام در برنامه‌های روزمره باشد».

برای این مطالعه، محققان داده‌های ۹ مطالعه شامل بیش از ۴۸۰۰۰۰ نفر را جمع آوری کردند.

پادوک در ادامه افزود: «بر اساس این نتایج، ما مردم را تشویق می‌کنیم که پله‌نوردی را در زندگی روزمره خود بگنجانند. مطالعه ما نشان داد که هر چه از پله‌ها بیشتر بالا بروید، فواید بیشتری دارد. بنابراین، چه در محل کار، چه در خانه یا هر جای دیگر، از پله‌ها بالا بروید.»

دیگر خبرها

  • این میوه از افسردگی جلوگیری می‌کند
  • پله نوردی باعث افزایش طول عمر می شود
  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • این سبزی رژیمی سرشار از ویتامین C است
  • مصرف بیش از اندازه قهوه عجب بلایی سرتان می‌آورد
  • مشاغل بدون آسیب شناختی کدامند؟
  • ۷ نوشیدنی خوشمزه که میل به شکر را در شما به صفر می‌رساند
  • هوجیچا ؛ از چای سبز برشته شده ژاپنی تا تقویت عملکرد شناختی!
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • با اسیدیته قهوه، یکی از اصلی‌ترین خصوصیات قهوه آشنا شوید