Web Analytics Made Easy - Statcounter

فضای امنیت سایبری به طور مداوم در حال تغییر است، زیرا هکر‌ها آسیب پذیری‌ها و روش‌های جدیدی را برای دفاع در برابر چنین حملاتی کشف می‌کنند. خلاقیت در این فضا بسیار ارزشمند است و برخی استدلال می‌کنند که هکر‌های خودآموخته به دلیل روش‌های غیر سنتی و کنجکاوی ذاتی‌شان در نفوذ به سیستم‌های کامپیوتری مهارت بیشتری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنکیت سینگ این واقعیت را تأیید می‌کند، زیرا او یک هکر اخلاقی خودآموخته و شکارچی جایزه باگ است که تهدیدات امنیتی چندین غول فناوری مانند اپل، توییتر، یاهو و حتی دولت هند را شناسایی کرده است.

گواهینامه‌ها تا کجا پیش می‌روند؟

بسیاری از مدارس توسط شرکت‌ها، سازمان‌ها و سازمان‌های غیردولتی حمایت می‌شوند که انواع مختلفی از گواهینامه‌ها را در زمینه امنیت سایبری، هک و هک اخلاقی ارائه می‌دهند. برخی از برنامه‌ها بسیار خوب هستند و برخی نسبتا ضعیف هستند. شرکتی به نام EC-Council که از سال ۲۰۰۱ فعالیت خود را آغاز کرده است، به دلیل برنامه‌ای به نام CEH (Certified Ethical Hacker) دیپلم معروف شد.

این یک نمای کلی خوب از هک و امنیت اطلاعات برای کسانی که می‌خواهند وارد IT یا infosec شوند ارائه می‌دهد، اما خیلی پیشرفته نیست. آن‌ها کار خوبی انجام می‌دهند که به مردم یاد می‌دهند چگونه از خود محافظت کنند و به آن‌ها نشان می‌دهند چگونه می‌توان آن‌ها را هک کرد.

چرا شرکت‌های بزرگ فناوری هکر‌های اخلاقی خودآموز را ترجیح می‌دهند؟

در بیشتر موارد، هکر‌های اخلاقی خودآموخته با حل بسیاری از مسابقات هک که این فناوری‌های بزرگ به صورت سالانه ترتیب می‌دهند، چشم شرکت‌های بزرگ فناوری را به خود جلب می‌کنند. این هکر‌های خودآموخته ویژگی‌هایی مانند کنجکاوی و توانایی یادگیری سریع دارند. آن‌ها را از هکر‌هایی که در کالج یا از طریق دوره‌های صدور گواهینامه یاد می‌گیرند متمایز می‌کند، زیرا هدف اصلی آن‌ها به طور کلی گرفتن گواهی است و نه ارتقای مهارت‌ها به کمال مطلق.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حملات سایبری فضای مجازی هکر هکر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۶۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح کارگاه کامپیوتری هنرستان فنی شهید شکاری مراغه

این کارگاه با تخصیص یک میلیارد تومان توسط بانوی خیر خانم کاظمی تجهیز و در فضای به مساحت ۱۰۰ متر مربع به بهره برداری رسید.

امام‌جمعه مراغه در این مراسم گفت: برای ایجاد اشتغال پایدار در جامعه توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور یک ضرورت است.

حجت الا سلام والمسلمین پور محمدی افزود: افزایش زیر ساخت‌های هنرستان‌ها بهترین امکان برای آموزش نیروی کار ماهر برای کشور است.

مدیر هنرستان شهید شکاری مراغه، گفت: خیران شهرستان در سال تحصیلی جاری برای خرید تجهیزات یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کمک و مشارکت کرده اند.

هادی فاتح افزود: با توجه به تحصیل ۷۰۰ دانش آموز در این هنرستان توسعه فعالیت‌ها اموزشی نیازمند مشارکت و حمایت خبران است.

وی اضافه کرد: با توجه به عمر ۵۰ ساله این هنرستان پوشش سقف کارگاه‌ها و آسفالت محوطه به شدت نیازمند بهسازی است.

به گفته، تعویض روغنی و کلینیک خودرو و کلاس هوشمند برق برای کرکره برقی، دوربین‌های مدار بسته راه اندازی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • چین از مدل هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدئو رونمایی کرد
  • ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی کشور در استیج اینوتکس بررسی می شود
  • واقعی ترین حس یک بازی کامپیوتری قطعا همینه! (فیلم)
  • پیشگویی ترسناک نوستراداموس زنده جهان؛ منتظر تاریکی مطلق باشیـد!
  • افتتاح کارگاه کامپیوتری هنرستان فنی شهید شکاری مراغه
  • کشت خانگی سبزیجات با مایعی غیر قابل آشامیدنی
  • سانفرانسیسکو؛ پیشرو در بازیافت آب
  • رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • پایتخت گل در انتظار فناوری نوین/مکان‌یابی غلط به مشکلات دامن زد