Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@15:08:59 GMT

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری معرفی شد

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۵۷۱۰۸

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری معرفی شد

آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری صبح امروز در تالار آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری صبح امروز در تالار آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد. 

شاه‌کرمی معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران در این مراسم اظهار داشت: در سایر شهرستان‌ها که مراجعه می‌کنیم با برخی حواشی مواجه می‌شویم، اما در شهرستان ری تنها شاهد همکاری و همدلی دستگاه‌ها و مسئولان بودیم‌ که توصیه می‌شود دادستان جدید نیز از این فضا بهره برده و مسیر طراحی شده را با موفقیت طی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کسی که 20 سال قاضی باشد در یک شهرستان و همچنان بدرخشد بسیار ارزشمند است و دادستان جدید نیز از نیروهای انقلابی است که به صورت جهادی کارها را پیش خواهد برد.

رئیس کل دادگستری استان تهران در ادامه گفت: دادستان شهرستان ری اقدامات ارزشمندی داشت که مرهون زحمات تمامی مسئولان، شورای تأمین و کسانی است که دست اندرکار و خدمتگذار هستند.

شاه‌کرمی تصریح کرد: باید برای اعتلای دین، حفظ ارزش‌ها و اجرای عدالت علوی تلاش کنیم و متواضع باشیم زیرا که مردم برای این انقلاب خون داده‌اند لذا در مواجه با موارد قضایی باید همراه و همراز مردم باشیم و غرور و تکبر باعث دوری مردم خواهد شد.

وی ادامه داد: رعایت مواسات در بین مردم و خوش رفتاری لازمه ارائه خدمات است و مردم باید بدانند که ما تلاش می‌کنیم تا کارها را حل کنیم و مردم باید بدانند که با مسئولان تفاوتی ندارند و همه در محکمه عدالت مساوی هستند.

رئیس کل دادگستری استان تهران ابراز داشت: باید مرزبندی بین مردم و فاسقان ایجاد شود وکسانی که امنیت روانی جامعه را مختل می‌کنند و مشکلاتی را ایجاد می‌کنند باید از جایگاه خود مطلع شده و مردم در این رابطه باید حمایت شوند.

شاه‌کرمی بیان کرد: ایمان، صبر و استقامت، پایداری، عدل، عدم افراط و تفریط و جهاد از ملزومات مسئولان در مواجه با مردم در حوزه قضایی است زیرا که قوه قضاییه ملجأ و پناهگاه مردم است که با وجود محدودیت‌های موجود در حوزه قضایی باید به بهترین نحو اجرایی شود. 

وی افزود: پیشگیری از وقوع جرم تنها وظیفه قوه قضاییه نیست و همه دستگاه‌ها باید برای این مهم تلاش کنند تا در زمینه پیشگیری از جرائم اقدام قاطع صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران در ادامه گفت: پیوستگی بین مردم و نظام قضایی به منزله پشتوانه نظام عدالت موجب پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی است و باید تلاش کنیم تا با جلب اعتماد مردم، استحکام نظام اسلامی را بیشتر کنیم.

شاه‌کرمی در پایان خاطرنشان کرد: پرونده‌هایی که مطرح می‌شود می‌بایست حتما به سرانجام برسد و اگر زمان بررسی آن طولانی شود آسیب محسوب می‌شود لذا باید تلاش کنیم تا در کمترین زمان ممکن این مهم محقق شود.

همچنین حمید زمانی فرماندار ویژه شهرستان ری در آئین تکریم و معارفه دادستان شهرستان ری با اشاره به مدیریت خوب و سلامت دادستانی این شهرستان اظهار داشت: شهرستان ری در مقاطع مختلف نه تنها امنیت خود را تأمین کرده بلکه کمک رسان سایر شهرستان‌های همجوار نیز بوده که تجلی‌گر هماهنگی و همکاری شورای تأمین شهرستان است که دادستان اصلی‌ترین عنصر این شورا محسوب می‌شود.

وی افزود: دادستان شهرستان ری بسیار اخلاق مدار و در مواجه با مردم مهربان بود و در برخورد با متهمان اقتصادی، سیاسی و ... بسیار جدی برخورد می‌کرد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در ادامه گفت: ما در دریافت حکم از دستگاه قضایی در مدت سپری شده هیچ‌گونه مشکلی نداشتیم و حوزه قضایی همیشه همراه و همگام با مجموعه شهرستان حرکت می‌کرد.

زمانی تصریح کرد: امیدواریم همان مسیری که دادستان پیشین با صداقت و سلامت طی کرد با سرعت بیشتر با هماهنگی و همکاری سایر دستگاه‌های شهرستان ری در جهت استقرار عدالت سپری کنیم.

در ادامه این مراسم محمد مهدی رحیمی داستان جدید عمومی و انقلاب شهرستان ری با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تا کاهش اطاله دادرسی از طریق کاهش موجودی دادسرا و میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها محقق شود.

وی افزود: در راستای ارائه خدمات بهتر به مردم برخورد قاطعی با مجرمان و هنجارشکنان و به صورت خاص مرتکبان جرائم امنیتی، اراذل و اوباش، سارقان و قاچاقچیان مواد مخدر و کالا اجرایی خواهد شد.

دادستان جدید شهرستان ری در ادامه گفت: ارتقای امنیت عمومی و نظارت بر ظابطان دادگستری از طریق جمع آوری سلاح های گرم و سرد غیرمجاز و غیر متعارف، رصد فعالیت های مجرمانه به طور خاص در فضای مجازی و نظارت بر طرح های امنیتی جزو اهداف مجموعه قضایی است.

رحیمی تصریح کرد: پیشگیری از وقوع جرم در حوزه آسیب‌های اجتماعی و جرایم اقتصادی، افزایش صلح و سازش و مقابله منسجم و اثربخش با مفاسد اقتصادی در دستور کار این مجموعه خواهد بود.

ورود دادستانی به ماجرای عرضه بنزین مخلوط با گازوئیل در گنبدکاووسورود دادستانی به موضوع ایمنی بخشی به جاده‌های استان کرمان/ از سرقت علائم تا بررسی ترک فعل مدیرانگزارش 250 ساختمان و مرکز ناایمن به دادستانی/ مسئله ساختمان‌های ناایمن بدون شهرداری قابل حل نیست

وی تصریح کرد: ارتقای نظام سلامت اداری و مقابله با فساد اداری از طریق قانون ‌و نیز کاهش جمعیت کیفری و تعامل سازنده با نهادها و دستگاه‌های شهرستان ری را سرلوحه امور خواهیم کرد.

گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات غلامرضا نوفرستی تقدیر و محمد مهدی رحیمی به عنوان داستان عموی و انقلاب شهرستان ری معرفی شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان تهران عمومی و انقلاب شهرستان ری شهرستان ری ادامه گفت دستگاه ها شاه کرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۷۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازوکار تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید معرفی شود

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی  در نشست شورای فرهنگ عمومی سمنان همچنین گفت: این شورا باید زنده، فعال، حساس، پرتحرک و پرتلاش باشد و دایم مسائل اساسی فرهنگی را دنبال کند.

امام جمعه سمنان گفت: بازبینی ویژه‌ای برای برنامه شورای فرهنگ عمومی در سال گذشته در آسیب شناسی، رفع نواقص و تقویت نقاط قوت باید انجام گیرد.

وی همچنین با اشاره به تعداد اتباع در سمنان تاکید کرد که براین اساس باید برنامه ریزی در مباحث فرهنگی مرتبط با این موضوع انجام گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی سمنان از لحاظ خروجی مباحث و مصوبات نسبت به گذشته رشد خوبی داشته اما برای رسیدن به جایگاه واقعی باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان نیز در این نشست با تشکر از حضور مردم در استقبال از آیت‌الله رئیسی، گفت: دور دوم سفر رییس جمهور به این استان به واسطه پیگیری‌ها، تخصیص و هزینه‌کرد مطلوب مصوبات و اعتبارات در دور نخست سفر، با رشد مطلوب همراه بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • عاملین نزاع و درگیری خیابانی در میاندوآب دستگیر شدند
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • دستور دادستان فردیس برای ساماندهی یک پارک
  • پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد
  • اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت غیر مجاز
  • کشف ۳۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در کرخه
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • سازوکار تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید معرفی شود