Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهنگسرای سرو به مناسبت روز مباهله ویژه برنامه ای با عنوان «دلیل روشن » را برگزا می کند.

به گزارش ایسنا، فرهنگسرای سرو با مشارکت پایگاه بسیج مسجد الرحمان ویژه برنامه "دلیل روشن" به مناسبت روز مباهله ، یکشنبه ۲ مردادماه ، ساعت ۱۷ در فرهنگسرای سرو برگزار می کند.

این برنامه شامل ؛ اجرای سرود گروه میثاق، مولودی خوانی، قصه گویی ویژه کودکان با موضوعات مذهبی و روز مباهله با حضور خانم قلی پور ، بابایی، تندگو و محبوبی گروه خادمیاران رضوی و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ایمانی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این برنامه که از سلسله بسته برنامه های دهه ولایت است «دلیل روشن» نام دارد و به رخداد تاریخی مباهله مربوط است. بیست و چهارم ذی الحجه را روز مباهله  mobahele می‌گویند. مباهله در لغت از ریشه "بهل" آمده و معنای آن رها کردن و برداشتن قید و بند از چیزی است، اما مباهله به معنای لعن و نفرین کردن است.

در تاریخ اسلام روز مباهله اشاره به روزی دارد که مناظره ای بین پیامبر (ص) و مسیحیان انجام شد. این طور روایت شده است که پیامبر اکرم (ص) با ارسال نامه‌ای اهالی مسیحی نجران را به دین اسلام دعوت کردند اما آنها حاضر به قبول اسلام نشدند به همین خاطر گروهی از مسیحیان نجران به همراه چند تن از اسقف‌هایشان برای تحقیق درباره حضرت محمد (ص) و گفتگو با ایشان به مدینه آمدند.

علاقه مندان برای حضور در این برنامه می توانند به فرهنگسرای سرو واقع در خیابان ولی عصر(عج)، ضلع شمالی پارک ساعی، کوچه ساعی یکم(انتهای ساعی دوم) مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن گویای ۸۸۸۸۱۸۷۹  تماس حاصل کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روز مباهله فرهنگسرای سرو روز مباهله دلیل روشن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۷۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش قهرمان اسکیت ایران به مناسبت روز خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری مهر، در جشن روز ملی خلیج فارس که با اجرای برنامه های مختلف از جمله موسیقی ایرانی همراه بود، محمود نیکپور قهرمان اسکیت نمایشی ایران نیز به اجرای برنامه پرداخت که مورد توجه شرکت کننده در این جشن قرار گرفت.

اسکیت نمایشی یکی از رشته های پرطرفدار و جذاب در اسکیت است که ملی پوشان زیادی در کشور در این حوزه فعالیت می کنند و محمود نیکپور عنوان قهرمانی آن را در اختیار دارد.

کد خبر 6094346

دیگر خبرها

  • برنامه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی به مناسب روز مریانج برگزار می‌شود
  • نمایش قهرمان اسکیت ایران به مناسبت روز خلیج فارس
  • اعلام برنامه میثم مطیعی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)
  • سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت چه برنامه‌هایی دارد؟
  • برگزاری ۲۷ عنوان برنامه به‌مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سراوان
  • یادمانی برای مرحوم غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • آغاز دور جدید تمرینات پاراتکواندو با حضور ساعی و رحیمی
  • یادمان غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • برگزاری کنگره روز ملی خلیج فارس در بوئین میاندشت + فیلم
  • فرهاد قائمیان تکلیف ساخت فیلم درباره امام رضا(ع) را روشن کرد