Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-08@22:09:24 GMT

تأثیر سرکه سیب در مقابله با افزایش قند خون

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۵۸۲۲۱

تأثیر سرکه سیب در مقابله با افزایش قند خون

یک لیوان آب همراه با سرکه سیب از افزایش قند خون جلوگیری می‌کند.

به گزارش مشرق، مخلوط یک لیوان آب با یک قاشق غذاخوری سرکه سیب، قبل از خوردن وعده‌های غذایی، ترفندی است که برای جلوگیری از افزایش قند خون مفید است.

متخصصان حوزه دیابت تأکید می‌کنند که سطح گلوکز ما نباید از ۳۰ میلی گرم در دسی لیتر بیشتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از این حد باعث افزایش قند خون می‌شود.

Jesse Echausby، بیوشیمی‌دان، می‌گوید: هرچه اوج سطح گلوکز بالاتر باشد، التهاب، افزایش وزن و گرسنگی شدید ایجاد می‌شود.

وی توضیح داد که "نوشیدن مخلوط یک لیوان آب با سرکه سیب قبل از غذا از افزایش شدید قند خون جلوگیری می‌کند، به این معنی که کنترل قند خون چیزی است که برای همه مهم است و فقط برای بیماران دیابتی نگران کننده نیست. "

Echausby نوشیدن یک لیوان آب مخلوط شده با یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را قبل از غذا توصیه می‌کند تا "سرعت تبدیل نشاسته به گلوکز کاهش یابد. "

به گفته الکساندرا مورسیه متخصص تغذیه تصریح کرد که سرکه سیب برای تنظیم قند خون به خوبی شناخته شده است. اسید استیک موجود در آن از تفاوت در سطح قند خون جلوگیری می‌کند و این ثابت شده است.

محققان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در ایران نیز در سال ۲۰۱۷ گزارش دادند که «نتایج ما نشان می‌دهد که سرکه می‌تواند در کاهش سطح گلوکز و انسولین قبل از مصرف غذا موثر باشد، که نشان می‌دهد می‌توان آن را به عنوان یک ابزار مکمل برای بهبود کنترل گلوکز خون و قند خون استفاده کرد.

آن‌ها خاطرنشان کردند: باید مراقب بود و تاکید کرد که این روش نمی‌تواند جایگزین زمینه واقعی درمانی بیماران دیابتی شود.

محققان توضیح دادند که سرکه سیب دیابت را درمان نمی‌کند، اما می‌تواند قند خون را کاهش داده و تنظیم کند. این یک مکمل به اندازه کافی بی خطر برای برنامه درمان دیابت شما است، بنابراین به خاطر داشته باشید که جایگزین هیچ دارویی نمی‌شود، بلکه مکمل آن است.

الکساندرا مورسیه، متخصص تغذیه، گفت: این روش برای افراد مبتلا به زخم یا گاستریت توصیه نمی‌شود، حتی اگر رقیق شده باشد.

اگر از بیماری مزمن کلیوی رنج می‌برید، ممکن است کلیه‌ها نتوانند اسید اضافی همراه با مصرف سرکه سیب را پردازش کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت سرکه سیب قند خون آب دیابت سلامت اخبار سلامتی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت افزایش قند خون یک لیوان آب سرکه سیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۸۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش و تأثیر زنان فرهیخته مسلمان در ارتقا اندیشه دینی بررسی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، وبینار بین المللی نقش و تأثیر زنان فرهیخته مسلمان در ارتقا اندیشه دینی با محوریت شخصیت علمی حضرت معصومه (س) به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه تخصصی حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) بخش خواهران برگزار می‌شود.

زمان برگزاری ۱۹ اردیبهشت رأس ساعت ۱۳ در همین مدرسه علمیه برگزار خواهد شد.

در این نشست حجت الاسلام محسن عرفاتی معاون علمی و فرهنگی آستان حرم حضرت عبدالعظیم (ع)، زهره منصوری مبلغ و کارشناس مسائل خاورمیانه- مدیر حوزه علمیه و امینه سلیمانی با عنوان دبیر وبینار به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت همچنین مهمانان خارجی از جمله فاطمه ابراهیم پژوهشگر مسائل دینی و فعال اجتماعی از کشور بیروت، سلوا شعبان پژوهشگر، دکترای روان شناسی و مدرس مسائل اجتماعی، مشاور توسعه منابع انسانی از کشور سوریه و حنان عیسی جاسم القاسمی استاد دانشگاه علوم تربیتی تکریت از کشور عراق از دیگر سخنرانان این نشست خواهند بود.

کد خبر 6099419 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • ترشی پیاز و گوجه فرنگی خانگی با روشی ساده و فوری
  • آموزش: چند نکته برای افزایش سرعت اینترنت
  • مصرف روزانه یک مشت آجیل چه فوایدی دارد؟
  • چرا وجود نور فراوان در خانه الزامی است؟
  • نقش و تأثیر زنان فرهیخته مسلمان در ارتقا اندیشه دینی بررسی می شود
  • سومین سوگواره فرهنگی و مذهبی «نی ناله» فراخوان داد
  • مایکروسافت نسبت به حمله «جریان کثیف» که اپ‌های اندرویدی را تحت تأثیر قرار می‌دهد هشدار داد
  • تأثیر مدیریت دانش بر عملکرد نوآوری در سازمان‌ها
  • هشدار مایکروسافت به اندرویدی‌ها
  • از تأثیر معلمان بر لوح سفید کودکان نباید غافل شویم