Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از اهدای همه اعضای قابل اهدای یک بیمار مرگ مغزی در این استان خبر داد.

دکتر خالقی هاشمیان ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: در اقدامی انسان دوستانه با تصمیم ایثـارگرانه خانواده های دروکی و مکاری سبزوار؛ اعضای پیکر جان بخش امید دروکی ٣٣ ساله به بیماران دردمند در نوبت انتظار دریافت عضو، جان دوباره بخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: جان بخش امید دروکی اهل شهر سبزوار، در پی سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی گردید و خانواده وی پس از آگاهی از تایید مرگ مغزی وی توسط پزشکان و با توجه به بی بازگشت بودن این شرایط، با تصمیمی نیک اندیشانه به چند بیمار نیازمند پیوند، جان دوباره بخشیدند.

 سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنانادامه داد: خانواده جان بخش امید دروکی با باور به اینکه  اهدای عضو، رسم نیکی است که زنده خواهد ماند، اقدام به رضایت به اهدای عضو تمامی ارگان های حیاتی و نسوج فرزندشان کردند.

دکتر خالقی هاشمیان بیان کرد: در مجموع  8 عضو اصلی شامل قلب، ریه، کبد، لوزالمعده، روده ها و کلیه ها و 53 بافت و نسج  شامل (قرنیه، دریچه قلب، استخوان، پوست و تاندون و... ) قابل اهدا هستند که نسوج بر خلاف اعضاء می توانند تا 24 و حتی 48 ساعت بعد از مرگ فرد مرگ مغزی شده یا فرد متوفی اهداء می‌شوند.

وی افزود: بیش از 50 نفر بیمار دچار معلولیت و مبتلا به بیماری‌های مختلف ارتوپدی، سوانح و سوختگی و قلبی  از رنج بیماری نجات خواهند یافت و نسوج اهدایی از فرد فوت شده در کمتر از ۲۴ ساعت از مرگ فرد باید برداشته شود.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه خاطرنشان کرد: در اهدای نسوج ظاهر متوفی حفظ شده و پس از برداشت بافت‌ها،  با پروتز جایگزین شده و پیکر متوفی به حالت اول در می آید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی سمنان اهداي عضو مرگ مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۸۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدیه متفاوت به معلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، همزمان با چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم، بانوی آموزگار یزدی مبلغ ۵ میلیون تومان را جهت مشارکت در آزادی یک زندانی غیر عمد اهدا کرد.
این بانو که تمایلی به فاش شدن نام و تصویرش نداشت در خصوص این اقدام خداپسندانه گفت: من یک سالی است که در شغل آموزگاری در یکی از مدارس استان یزد مشغول به خدمت شده ام و تصمیم گرفته تا در روز معلم برای قدردانی از یکی از معلمانم که زحمت بسیاری را برای من کشیده و چندی پیش نیز پیگیر برپایی پویش کمک به آزادی زندانیان در مدرسه بود هدیه‌ای متفاوت به وی بدهم تا در خاطر او همیشه به سبزی یادگار بماند، از همین رو مبلغی را در حد توان جهت مشارکت در آزادی یک زندانی غیر عمد به ستاد دیه استان اهدا کرده و فیش واریزی به همراه گواهی وصول وجه صادره از این ستاد را به وی اهدا کنم.

دیگر خبرها

  • بانوی ۶۱ ساله اردبیلی نجات بخش جان همنوعانش شد
  • هدیه متفاوت به معلم
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • کبد بیمار یزدی نجات بخش جان هم‌وطنی دیگر شد
  • ثبت ششمین اهدای عضو در استان یزد
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • کمک مرکز نیکوکاری در یزد به آزادی زندانیان
  • اعضای بدن بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء