Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-08@03:04:41 GMT

۲۶ بیمار مبتلا به کرونا جان باختند

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۵۸۵۶۵

۲۶ بیمار مبتلا به کرونا جان باختند

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و ۷۲۶ بیمار جدید نیز در مراکز درمانی بستری شدند.

به گزارش روز شنبه ایران اکونومیست از وبدا، از دیروز تا امروز ۱ مردادماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶۹۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۷۲۶ نفر از آنها بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۳۱۹ هزار و ۳۲۲ نفر رسید.  تا کنون ۷ میلیون ۷۲ هزار و ۳۵۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۸۳۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۵۲ میلیون و ۹۹۴ هزار و ۴۵۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۱ هزار و ۶۵۰ نفر رسید.

در حال حاضر ۵۷ شهرستان در وضعیت قرمز، ۸۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۹۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۰۶ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.  

تا کنون ۶۴ میلیون و ۷۳۸ هزار و ۲۸۸ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۱۰۲ هزار و ۵۷۹ نفر دُز دوم و ۲۸ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۷۵ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۱ میلیون و ۷۵۹ هزار و ۹۴۲ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۸۶ هزار و ۲۸۴ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

تزریق دز یادآور ضروریست
بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز هفته گذشته  درباره اینکه واکسیناسیون ایمنی دایمی نمی دهد و بعد از مدتی ایمنی کاهش می یابد، گفت: اخیرا تغییراتی در امیکرون ایجاد شده و جهش با سرعت بیشتری دارد که می تواند بیماری زایی ایجاد کند. ما از واکسیناسیون به عنوان «یاداوری» نام می بریم و توصیه ما به مردم که خیلی به ما کمک کردند این است که افراد بالای ۱۲ سال واکسن یادآوری را تزریق کنند. ما بازگشت حجاج، بازگشایی مدارس، ایام محرم را داریم که ممکن است ویروس را منتقل کنند و افزایش دهند.

با توجه به افزایش موارد ابتلاء، بستری‌ها، سرپایی‌ها و شهرهای قرمز و نارنجی، بر استفاده از ماسک در کلیه فضاها چه باز و چه سر پوشیده در این شهرهای قرمز و نارنجی تاکید می شود.

 عباس شیراوژن در صفحه توئیت خود نوشت: همچون بیشتر نقاط دنیا، شاهد روند افزایشی ابتلاء به کرونا با زیرسویه  BA۵ هستیم که ما مسئولان و عموم مردم باید مراقب باشیم با عادی انگاری ها، این روند شتاب بیشتری نگیرد.

وی با اشاره به فعال تر شدن طرح شهید سلیمانی با همکاری بسیج مستضعفین که به غربالگری و پیشگیری توجه خاص دارد، اظهار داشت: مردم عزیز نسبت به تزریق نوبت یادآور واکسن پس از ۶ ماه از نوبت های قبلی اقدام نمایند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: ویروس کرونا ، واکسن کووید 19 ، بهداشت و سلامت

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کووید 19 بهداشت و سلامت شهرستان در وضعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۸۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ سرنشین پراید در تصادف با کامیون در محور رستم جا باختند

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ عبدالهاشم دهقانی عصر یکشنبه در تشریح این خبر بیان کرد: پنجشنبه هفته گذشته در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تصادف منجر به فوت در محور مواصلاتی رستم - بابا میدان، بلافاصله مأموران پلیس راه به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: با حضور در محل حادثه مشخص شد یک دستگاه کامیون با سواری پراید حامل ۵ سرنشین به شدت برخورد کرده است.

رئیس پلیس‌راه شمال استان فارس با بیان اینکه متأسفانه در این حادثه هر ۵ نفر سرنشین سواری فوت شدند، گفت: کارشناس در صحنه حاضر و علت تصادف را بی احتیاطی از جانب راننده پراید به دلیل تجاوز به چپ اعلام کرد.

کد خبر 6097608

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • دست‌کم ۷۸ نفر در وقوع سیل در برزیل جان باختند/ ۱۰۵ تن ناپدید شدند
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • ۵ سرنشین پراید در تصادف با کامیون در محور رستم جان باختند
  • ۵ سرنشین پراید در تصادف با کامیون در محور رستم جا باختند
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد