Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل بنیاد علم و فناوری جایزه مصطفی (ص) گفت:‌ بر اساس توافق نامه صورت گرفته این بنیاد با کمیته دایمی همکاری‌های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی (کامستک)، فرصت های تحقیقاتی به دانشمندان جوان زیر ۴۵ سال جهان اسلام ارایه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایران اکونومیست ، مهدی صفاری نیا روز شنبه در مراسم تجلیل از مقام علمی برگزیدگان کمیته دایمی همکاری های علمی و فناوری سازمان همکاری های اسلامی (کامستک) در وزارت علوم افزود: بنیاد علمی مصطفی (ص) به عنوان یک نهاد بین المللی غیر دولتی فعال است که مهم ترین برنامه آن برگزاری دوسالانه جایزه مصطفی (ص) و  نیز برگزاری سالانه برنامه های دیگر برای توسعه علمی در سطح دانشگاه ها و مراکز علمی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه توافق نامه جامعی بین دبیرخانه بنیاد علمی مصطفی(ص) و کامستک امضا شده است، خاطرنشان کرد: براساس این توافق نامه بنیاد علمی مصطفی(ص) به عنوان حلقه واسط در خدمت کامستک است تا برنامه همکاری توسعه علم و فناوری در جهان اسلام انجام دهد.

مدیرعامل بنیاد علم و فناوری جایزه مصطفی (ص) یادآور شد: این بنیاد در راستای هم افزایی و ارتقای ظرفیت فعالان علم و فناوری و نوآوری جهان اسلام و به منظور نقش آفرینی موثر در تحقق تمدن نوین اسلامی و با هدف پرورش نسل جوان و ظرفیت سازی این نسل در تولید علم فناوری فناوری متناسب با ارزش ها و نیازهای جامعه اسلامی، طرح حمایت از فرصت های تحقیقاتی دانشمندان جوان را با همکاری موسسات علمی و پژوهشی معتبر جهان اسلام و مراکز تحقیقاتی شرکت های معتبر در کشورهای اسلامی به اجرا درآورده است .

صفاری نیا ادامه داد:‌ در این طرح حمایت از دانشجویان و فناوران و اساتید جوان دانشگاه های متقاضی استفاده از فرصت های تحقیقاتی کوتاه مدت مورد نظر است، در راستای توافق انجام شده، اجرای برنامه فرصت های تحقیقاتی دانشمندان جوان آغاز شده است، این برنامه برای دانشمندان زیر ۴۵ سال جهان اسلام است و فرصت تحقیقاتی برای هر برگزیده  در مرکز میزبان بین  ۶تا ۱۲ ماه در نظرگرفته شده است.

وی همچنین اظهار داشت:‌ همکاری و توسعه علم و فناوری در کشورهای اسلامی،سیاست گذاری، ظرفیت سازی و فرصت سازی، تشویق دانشجویان و فناوران و اساتید،‌ نهادینه کردن ارتباطات و همکاری های علمی و تبادل دانش بین المللی از جمله اهداف این برنامه همکاری است.

مدیر عامل بنیاد علم و فناوری مصطفی ( ص) گفت: ارتقای برند بین المللی و جایگاه موسسه میزبان در رتبه بندی های جهانی، توجه به اولویت های علمی و فناوری مرکزی میزبان و کمک به حل مسایل آن به واسطه نخبگان در سطح بین‌المللی، ایجاد ظرفیت برای دانشجویان و اساتید مرکز میزبان برای بهره مندی از ظرفیت سایر کشورها ،جذب اساتید و دانشجویان ممتاز بین المللی در دانشگاه نیز از جمله مزایای همکاری در این طرح برای موسسه میزبان است .

صفاری نیا تصریح کرد: همچنین بسترسازی برای تعریف همکاری های علمی و فناوری در عرصه بین المللی، راه اندازی دبیرخانه اجرایی طرح، فراخوان پذیرش متقاضیان،ارزیابی و معرفی برگزیدگان، تسهیل در تامین هزینه سفر (رفت و برگشت) برگزیدگان، استفاده از امکانات آزمایشگاهی از جمله خدمات بنیاد برای اجرای این طرح به مراکز میزبان است.

وی یادآور شد: علاقه مندان برای استفاد از این طرح می توانند به سایت ysfp.mstfdn.org  مراجعه کنند.

به گزارش ایران اکونومیست،‌ دو دانشمند ایرانی برنده جایزه کامستک (کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی) ۲۰۲۱ امروز در مراسمی با حضور معاون پژوهشی و قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین‌الملل تجلیل شدند و جوایز خود را دریافت کردند.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امروز میزبان دکتر علی‌اکبر موسوی موحدی و دکتر اسمعیل قوانلو ۲ برگزیده ایرانی جایزه ۲۰۲۱ کامستک (Standing Committee for Scientific and Technological Cooperation /COMSTECH) بود که در مراسمی با حضور معاون پژوهشی و قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین الملل، نمایندگان کامستک و شماری از مسوولان حوزه علم و فناوری جوایز خود را دریافت کردند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: وزارت علوم تحقیقات و فناوری ، مهدی صفاری نیا ، سازمان کنفرانس اسلامی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری سازمان کنفرانس اسلامی همکاری های علمی و فناوری فرصت های تحقیقاتی تحقیقات و فناوری دانشمندان جوان علم و فناوری جهان اسلام بین المللی صفاری نیا بنیاد علم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۸۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری

 آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری،رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عصر امروز دوشنبه در دیدار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور اظهار داشت: تحریم‌ها عاملی شد تا به خود متکی باشیم و از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم.

وی گفت: البته این بدان معنا نیست که از تحریم استقبال می‌کنیم؛ اما اگر این محدودیت‌ها نبود، قطعا توجه به ظرفیت‌های داخلی پیدا نمی‌کردیم و به خاطر وابستگی شدید به دیگران، اعتماد به نفس خود را از دست می‌دادیم.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود به زوایای پیچیده علمی عملیات «وعده صادق» پرداخت، بیان داشت: پس از این عملیات نگاه کشور‌ها به ما تغییر کرد و تا حد زیادی تحت تأثیر این عملیات پیچیده و حرکت قدرتمندانه قرار گرفتند، حتی برخی از افرادی که با این انقلاب همسو نبودند نیز بعد از این موفقیت به خود آمدند.

حسینی بوشهری افزود: این موفقیت در سایه توکل به خدا و امید به آینده میسر شد و معتقدم اگر امید در نسل جوان ما جوانه بزند و نسل جوان به جای پرداختن به جذابیت‌های کاذبی که دنیای غرب برای آنها ایجاد کرده است با امید به آینده تلاش کند، موفقیت و پیشرفت را در پی خواهد داشت.

وی همچنین با تأکید بر اهمیت ارتباط حوزه‌های علمیه با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، تصریح کرد: ظرفیت‌های خوبی در حوزه وجود دارد و طلاب فاضل و اندیشمند زیادی داریم که امید‌های آینده حوزه هستند؛ اما به خاطر مشکلات اقتصادی کشور، طلاب نیز در حوزه مسکن و معیشت دچار مشکل هستند، باید شرایطی فراهم شود که این نخبگان بتوانند بدون دغدغه بدرخشند.

در ابتدای این جلسه، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور، با تشریح جایگاه علم و فناوری در معادلات امروز دنیا ابراز داشت: عملیات «وعده صادق» دو ویژگی دارا بودن فناوری واقعی و دوم شجاعت در استفاده از آن را داشت.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی علم و فناوری را یکی از مهم‌ترین ارکان پیشرفت، توسعه و رشد کشور عنوان کرد و اظهار داشت: علم در گذشته بیشتر جنبه زینتی داشت، بعد از انقلاب صنعتی، علم یک محصول داد که عبارت از فناوری بود و غرب از این محصول برای بهره کشی از طبیعت و ثروت آفرینی استفاده کرد؛ اما در دهه‌های اخیر علم از عوامل ایجاد اقتدار و قدرت آفرین است.

وی با اشاره به اهمیت علوم اجتماعی خاطر نشان کرد: از سال گذشته سعی کردیم به فضای تولید علوم اجتماعی بیشتر توجه کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • دانشمندان جوان این مرز و بوم زمینه ساز پیشرفت های علمی شده اند
  • انیس: آمریکا در قضیه فلسطین خصومت خود را با اسلام نشان داد
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • وعده صادق نتیجه همکاری جریان‌های علمی و دفاعی کشور بود
  • افزایش تعداد دانشمندان بین المللی ۱ یا ۲ درصد
  • دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری