Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@20:38:39 GMT

معرفی بهترین کتاب ها برای یادگیری حوزه مالی

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۵۹۵۴۰

معرفی بهترین کتاب ها برای یادگیری حوزه مالی

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که همه جوامع با آن درگیر هستند، تطبیق نداشتن درآمدها و هزینه‌های زیاد زندگی است. این عدم هماهنگی در زندگی برخی از افراد مشکلاتی را ایجاد می‌کند که باهوش مالی می‌توان آن‌ها را رفع کرد. هوش مالی بخشی از هوش کلی انسان‌ها به شمار می‌رود که اکثر افراد مشکلات مالی خود را با بهره گرفتن از این بخش حل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هوش مالی مفهومی است که همه افراد چه فقر و چه ثروتمند به آن احتیاج دارند. برخی از افراد تصور می‌کنند که اگر پول زیادی داشته باشند دیگر مشکل مالی نخواهند داشت. درحالی‌که اصلاً این‌طور نیست، ما هر چه‌قدر پول‌دارتر می‌شویم چالش‌های مالی ما نیز افزایش پیدا می‌کنند. چنانچه هوش مالی خود را تقویت کنیم می‌توانیم نقش بسیار مؤثری در رفع مشکلات مالی داشته باشیم. به همین جهت برای توسعه فردی باید به‌صورت دائم از تجربیات افراد موفق استفاده کنیم. چه راهی بهتر از مطالعه سرگذشت و یا راهکارهایی که افراد موفق در بازارهای مالی به ما پیشنهاد می‌دهند.

میلیاردرهای بیت‌کوین

کتاب میلیاردرهای بیت‌کوین نوشته بن مرزیک (Ben Mezrich) یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ های حوزه مالی و تجارت آمازون است. این کتاب داستانی حقیقی را از نبوغ، خیانت و رستگاری حقیقی را روایت می‌کند. میلیاردهای بیت‌کوین داستان برادران ماجراجویی را ارائه می‌دهد که یکبار برای ایجاد شبکه‌های اجتماعی در جهت اتصال آدم‌ها به هم تلاش کرده بودند، اما میراث خود را در دستان زاکربرگ دیدند. این دو برادر حالا هدف بزرگ‌تری داشتند و به دنبال انقلاب در صنعت مالی دنیا بودند. در این کتاب ما با این دو برادر همراه می‌شویم و به دنیای ارزهای دیجیتال و بیت‌کوین وارد می‌شویم. راز و رمزهای این دنیا را کشف می‌کنیم. میلیاردرهای بیت‌کوین حول محور کسب‌وکارهای بازار کریپتوکارنسی تألیف شده‌است و ما را با نحوه خرید ارز دیجیتال آشنا می‌کند.

پدر ثروتمند، پدر فقیر

این کتاب در سال 2001 منتشر شده‌است و در مدت‌زمان کوتاهی به یکی از مشهورترین کتاب‌ های حوزه مالی تبدیل شد. نویسنده کتاب پدر ثروتمند، پدر پول‌دار ایده شکل‌گیری این کتاب را این‌گونه توضیح داده است:«یکی از دلایل اصلی که انسان‌ها با مشکل مالی درگیر هستند، گذراندن سال‌های زیادی در مدرسه بدون یادگیری مسائل مالی و اقتصادی است. به همین دلیل اکثر افراد مسائل مربوط به پول را می‌دانند اما نحوه کارکردن با آن را نمی‌دانند.» او در کتاب خود داستان دو پدر را روایت می‌کند که یکی از آنها کلکسیونی از مدارج عالی تحصیلی دارد اما پدر دیگر در دوران دبیرستان ترک تحصیل‌کرده است.

زمانی که پدر تحصیل‌کرده از دنیا می‌رود برای فرزندانش هیچ سرمایه‌ای به جا نگذاشته است. این در حالیست که پدر دوم نه‌تنها یکی از ثروتمندترین افراد هاوایی است بلکه ثروت بسیاری برای فرزندان خود به‌جای می‌گذارد. کتاب پدر ثروتمند، پدر فقیر درس‌های زیادی را برای تقویت هوش مالی برای ما دارد و افرادی که به دنبال بهترین کتاب‌ های حوزه مالی هستند می‌بایست این کتاب را مطالعه کنند.

اسرار ذهن ثروتمند

کتاب «اسرار ذهن ثروتمند» نوشته «تی هارو اکر» است و با موضوع «فکر کنید تا ثروتمند شوید» و «در بازی ثروت درون خود استاد شوید»، نوشته شده‌است. نویسنده این کتاب با استفاده از اصول و قواعدی که به دیگران آموخته است، توانست در حدود دو سال و نیم به یک میلیونر تبدیل شود. این نویسنده توانایی فوق‌العاده‌ای در وادار کردن افراد به کسب موفقیت واقعی در دنیا دارد. در قسمتی از کتاب اسرار ذهن ثروتمند می‌خوانیم: «آیا واقعاً فکر می‌کنید که استحقاق ثروتمند شدن را دارید؟ توانایی شما برای عمل‌کردن با وجود ترس، نگرانی، عدم اطمینان و ناراحتی تا چه اندازه‌ای است؟ آیا وقتی سرحال نیستیم می‌توانیم دست به اقدامی بزنیم؟ در حقیقت شخصیت ما، نحوه فکر و اعتقادات ما نقش اصلی را در میزان موفقیت ما بازی می‌کنند.» به کمک کتاب اسرار ذهن ثروتمند می‌توانیم یک برنامه کاربردی را برای خود طراحی کنیم.

کتاب ثروت ملل

کتاب ملل ثروتمند یا ثروت ملل مناسب آن دسته از افرادی است که به دنبال خواندن کتاب‌ های حوزه مالی هستند که اقتصاد را از دید کلان نگاه می‌کند. این کتاب در افزایش هوش مالی می‌تواند خیلی به ما کمک کند. نویسنده این کتاب «آدام اسمیت» نام دارد که یکی از اقتصاددانان اسکاتلندی است که به بررسی جامع ماهیت ثروتمندی یک ملت می‌پردازد.

مشاهده و اطلاعات بیشتر در مورد کتاب های حوزه مالی و اقتصادی.

کتاب ثروت ملل بیشتر جنبه علمی دارد و تمام افراد علاقه‌مند به اقتصاد می‌توانند از خواندن این کتاب بهره ببرند. در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «هرکجا که دارایی بزرگی است، بی‌عدالتی بزرگی هم است. این از خیرخواهی قصابان یا نانواها نیست که به تأمین غذای ما می‌پردازند، بلکه به‌خاطر منفعتی است که از تأمین سفره ما می‌برند.»

23 راز سرمایه گذاری وارن باف و دیگر نابغه‌های سرمایه‌گذاری

کتاب 23 راز سرمایه‌گذاری وارن باف اثری از «مارک تایر» است. در این مجموعه کم‌نظیر با گردآوری 23 اصل و 7 اشتباه بزرگ نشان می‌دهد اصولی که بافت و دیگران را به ثروتمندترین سرمایه‌گذاران دنیا تبدیل کرد، همان روشی‌های ذهنی و استراتژی‌هایی است که این افراد ایجاد کرده و در 50 سال به انجام آن پایبند بوده‌اند. بهتر است پس از خواندن این کتاب استراتژی خود را در مقابل اصول گفته شده قرار دهیم تا ببینیم چه اندازه با موفق‌ترین سرمایه‌گذاران دنیا همسو هستیم. در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «یک سرمایه‌گذاری موفق را تا زمانی نگه دارید که دلیلی از پیش تعیین شده برای فروش آن داشته باشید.» 23 راز سرمایه‌گذاری وارن باف یکی از کتاب‌ های حوزه مالی است که علاقه‌مندان به این حوزه از خواندن آن نباید غافل شوند.

تقویت هوش مالی با کمک کتاب‌ های حوزه مالی

همیشه به ما گفته می‌شود که پول نمی‌تواند خوشبختی ما را تضمین کند، اما این را باید بپذیریم که دنیای امروز بسیار تغییر کرده است و دیگر نمی‌توانیم پول را از زندگی حذف کنیم. پس اگر به دنبال خوشبختی هستیم، باید دیدگاه خود را نسبت به حوزه مالی تغییر دهیم. با استفاده از تجربیات افراد مشهور که در کتاب‌های خود ارائه کرده‌اند می‌توانیم هوش مالی خود را افزایش دهیم. با مطالعه کتاب ‌های حوزه مالی که در این نوشتار معرفی کرده‌ایم می‌توانیم روش فکری خود را تغییر دهیم.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

منبع: تابناک

کلیدواژه: مصطفی تاجزاده اسکوچیچ حمید نوری مازیار لرستانی مذاکرات آستانه دریاچه ارومیه هوش مالی خرید کتاب رپرتاژ آگهی مصطفی تاجزاده اسکوچیچ حمید نوری مازیار لرستانی مذاکرات آستانه دریاچه ارومیه حوزه مالی سرمایه گذاری بیت کوین هوش مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۹۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم برای یارانه بگیران | چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، بخشی از گردش مالی حساب‌های شخصی بعضی افراد یارانه‌بگیر مربوط به تنخواه شرکت‌ها بوده که ضروری است این گردش مالی با حساب شرکت باشد تا افراد از فهرست مشمولان دریافت یارانه حذف نشوند.

سال گذشته سرمایه دهک‌های مختلف دو بار مورد ارزیابی قرار گرفت و میزان درآمد خانوار رصد شد. با افزایش حجم سرمایه در نوبت‌های ارزیابی سطح درآمدی خانوارها برخی از فهرست دریافت یارانه حذف می‌شوند.

یارانه تشویقی مرحله دوم فجرانه فقط تا این روز اعتبار دارد | جزئیات مرحله سوم طرح فجرانه

بخشی از گردش مالی بعضی افراد مربوط به تنخواه شرکت‌های آنها بوده که عموماً ماهانه مبلغی برای هزینه کرد ماهانه از سوی مدیریت به حساب شخصی این افراد واریز می‌شود. این امر حجم سرمایه و گردش مالی حساب شخصی افراد را افزایش داده و منجر به حذف آنها از فهرست دهک‌های مشمول یارانه می‌شود؛ بنابراین لازم است این گردش مالی با حساب شرکت و حق برداشت تن خواه بگیران انجام شود.

خبر جدید و مهم درباره یارانه فجرانه

امسال پیش از شهریور میزان درآمد و حجم سرمایه خانوارها مورد بازبینی و ارزیابی مجدد قرار می‌گیرد و بخشی از خانوارها با افزایش ارزش ریالی اموال از فهرست یارانه بگیران حذف شده و بعضی هم ممکن است جابجایی دهک برای آنها اتفاق بیفتد.

کد خبر 849332 برچسب‌ها يارانه معيشتي خبر مهم سازمان هدفمندسازی یارانه ها یارانه

دیگر خبرها

  • دیدنی‌های رایگان دبی؛ معرفی تفریحات رایگان دبی
  • خبر مهم برای یارانه بگیران | چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • این برنامه‌ها را حتما بشنوید/ ضیافت کتاب خوان‌ها در رادیو
  • بهترین نرم افزار حسابداری برای فروشگاه زنجیره ای
  • توصیه به یارانه‌بگیران/ چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان
  • روستای فهرج کاندیدای بهترین روستا‌های جهانی گردشگری
  • معرفی تیم‌های جام جهانی فوتسال/ تیم ملی ایران درمیان غول های دنیا
  • سازمان بانکداری اروپا: بیش از ۹۰ درصد از بانکداران ثروتمند اتحادیه اروپا مرد هستند