Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ،چانگ هوا روز شنبه در نشست توسعه مبادلات تجاری کشورهای ایران و چین با استقبال از حضور ایران در گروه شانگهای افزود:چین از حضور ایران در این گروه حمایت می کند چراکه تشکیل این گروها به برقراری امنیت کمک می کند .

وی تصریح کرد: سالانه ۱۵ هزار قطار از چین به اروپا کالا ترانزیت می کنند در حالیکه این رقم در ایران ۱۴۳ قطار است و این اصلاً کافی نیست و باید بتوانیم بیش از پیش در این زمینه را برای ترانزیت کالا از ایران فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر چین در ایران با بیان اینکه سرمایه گذاران و تجار چینی با مزیتهای بنادر انزلی و کاسپین و مناطق آزاد انزلی آشنا نیستند، گفت: باید تبلیغات، تبیین و آگاه سازی بیشتری انجام شود و فرصت های منطقه آزاد انزلی برای سرمایه گذاران چینی و سایر کشورها تشریح شود.

چانگ هوا ادامه داد: هر ساله در کشور چین نمایشگاه های بسیاری برگزار می شود که یکی از مهمترین آنها نمایشگاه واردات چین است که برخی بازرگانان ایرانی در آن شرکت می کنند پیشنهاد ما برای تجار و بازرگانان ایرانی این است که از طریق این نمایشگاهها کالاها و کانالهای ترانزیتی کشور ایران بیشتر معرفی شوند تا چینی ها آشنایی بیشتری با کانال های ترانزیتی داشته باشند.

وی با تاکید بر نقش سفارت ایران در چین برای توسعه تبادلات تجاری ایران – چین گفت: با اتمام مسیر ۳۵ کیلومتری رشت - انزلی لازم است منطقه آزاد انزلی در کنار تکمیل زیرساخت ها، سیاست های خود را برای سرمایه گذاران تشریح کند. زیرا برای شرکتها مهم است که این مناطق آزاد چه مزیتهایی در بخش های گمرکی ، ترخیص کالا و معافیت های مالیاتی دارند.

پس از این نشست سفیر چین در ایران از زیر ساختهای بندری در بندر کاسپین ، مسیر ریلی رشت – انزلی و یک شرکت چینی تولید کننده سیلندر چاپ مستقر در شهرک صنعتی حسن رود بازدید کرد .  

برچسب‌ها منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی جمهوری خلق چین چانگ هوآ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی جمهوری خلق چین چانگ هوآ منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی جمهوری خلق چین چانگ هوآ سرمایه گذاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۹۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه ایران اکسپو فرصتی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران در چهارمحال و بختیاری است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برپایی نمایشگاه‌ ایران اکسپو فرصتی مناسب برای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است، گرچه تعدادی از آنها آمادگی خود را در امر سرمایه‌گذاری در استان اعلام کرده‌اند.

غلامعلی حیدری امروز، ۱۰ اردیبهشت ماه با حضور در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ و بازدید از غرفه استان اظهار کرد: حضور در این گونه نمایشگاه‌ها فرصتی مناسب برای معرفی توانمندی‌های استان و محصولاتی که در قالب زنجیره ارزش قرار گرفته‌اند، است.

وی افزود: باید محصولات دیگر در زنجیره ارزش قرار گیرند تا از این طریق اشتغال ایجاد شود.

حیدری تاکید کرد: برپایی این نمایشگاه‌ها فرصتی مناسب برای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است گرچه تعدادی از آن‌ها آمادگی خود را در امر سرمایه‌گذاری در استان اعلام کرده‌اند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه محور نمایشگاه زنجیره‌های ارزش است، بیان کرد: چهارمحال و بختیاری به صورت علمی روی بحث بادام و آبزیان کار کرده است که می‌توان این اقدام را گسترش داد تا در امر صادرات و ایجاد اشتغال موثر واقع شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در سیشل
  • نمایش موقعیت های سرمایه گذاری گیلان در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از سیشل
  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در کشور سیشل
  • نمایشگاه ایران اکسپو فرصتی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران در چهارمحال و بختیاری است
  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران
  • ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود
  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود
  • استقبال تجار خارجی از محصولات کرمان در نمایشگاه ایران اکسپو ٢٠٢۴
  • افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان