Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@05:38:18 GMT

امکان ریشه‌کنی بیکاری در روستاها طی 5 سال

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۵۹۱۸۰

خبرگزاری آریا- رئیس هیات مدیره بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از امکان حل مشکل بیکاری روستاها در 5 سال آینده خبر داد.
محمود عسکری آزاد در آیین شکرانه 200هزارمین طرح اشتغا‌ل‌زایی اجتماع‌محور و اختتامیه ششمین دوره جذب و آموزش تسهیل‌گران اقتصادی_ اجتماعی بنیاد برکت با بیان این مطلب افزود: در صورت همکاری دولت و تامین تسهیلات قرض‌الحسنه، امکان رفع بخش اعظم بیکاری در مناطق روستایی کشور طی 5 سال آینده وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت سال گذشته 90 هزار طرح اشتغال‌زایی را در مناطق محروم و روستایی کشور به بهره‌برداری رساند و امسال نیز اجرای 120 هزار طرح دیگر را در دستور کار دارد.
 به گفته رئیس هیات مدیره بنیاد برکت، با اشتغال‌زایی این بنیاد در مناطق روستایی 11 هزار خانواده از شهرها به روستاهایشان بازگشته‌اند و 8 هزار خانوار کولبران در روستاهای خود مستقر شده‌اند.
عسکری آزاد با اشاره به ملحق شدن 200 تسهیل‌گر جدید به شبکه تسهیل‌گران برکت در سراسر کشور تاکید کرد: 30 هزار طرح از 100 هزار طرح هدف‌گذاری شده در سال 1401 توسط این تسهیل‌گران جدید در مناطق محروم و روستایی 141 شهرستان ایجاد خواهد شد.
 وی در تشریح ویژگی‌های طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت گفت: همه این طرح‌ها مبتنی بر اراده، مشارکت و عاملیت مردم است و بنیاد نقش تصدی‌گری ندارد. از 22 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده برای ایجاد اشتغال در مناطق محروم و روستایی کشور 14 هزار میلیارد تومان آن توسط مردم تامین شده است.
 رئیس هیات مدیره بنیاد برکت ادامه داد: همچنین همه این طرح‌ها بر اساس ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های انسانی، فنی، فیزیکی، طبیعی و مالی هر منطقه راه‌اندازی و منجر به رشد درون‌زای جوامع محلی شده‌اند.
 عسکری آزاد مشارکت جوامع محلی را از دیگر شاخصه‌های طرح‌های اشتغال برکت برشمرد و بیان کرد: جوامع محلی، مدیران، مقامات و دستگاه‌های اجرایی منطقه‌ای همکاری‌های جدی با تسهیل‌گران بنیاد دارند و 47 هزار و 500 نفر از معتمدان، ائمه جماعات و افراد ذی‌نفوذ در 9 هزار و 270 کارگروه توسعه اشتغال روستایی ساماندهی شده‌اند و در اجرای طرح‌ها مشارکت دارند.
وی افزود: 14 هزار و 790 کارگروه مردمی نیز در سطح روستاها تشکیل شده است که 198 هزار نفر از مردم عضو این کارگروه‌ها هستند. همچنین 5 هزار و 254 صندوق قرض‌الحسنه در روستاها راه‌اندازی و 77 میلیارد تومان توسط مردم در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری شده است.
رئیس هیات مدیره بنیاد برکت از راه‌اندازی 412 کمیته اشتغال در شهرستان‌ها خبر داد و اظهار داشت: 6 هزار نفر از ائمه جمعه، فرمانداران و مقامات اجرایی محلی در این کمیته‌ها عضو هستند.
عسکری آزاد یادآور شد: با مذاکراتی که با استانداران 22 استان داشته‌ایم، استانداری‌ها متعهد شدند که 12 هزار میلیارد تومان در اشتغال‌زایی برای مردمان مناطق روستایی و کم‌برخوردار مشارکت کنند.
 وی خاطرنشان کرد: اقدامات بنیاد برکت در حوزه ایجاد اشتغال در سه سال و 9 ماه گذشته، راه‌اندازی 200 هزار طرح اشتغال‌زایی با ظرفیت 600 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم را به دنبال داشته است.
رییس هیات مدیره بنیاد برکت از تبدیل طرح‌های خرد به کارگاهی خبر داد و گفت: از 200 هزار طرح راه‌اندازی شده تا به امروز 13 هزار و 715 طرح از خرد و خانگی تبدیل به کارگاهی و بنگاهی شده‌اند که نشان‌دهنده توسعه منطقه‌ای از درون خانه‌ها است.
عسکری آزاد پایداری را از جمله دیگر ویژگی‌های طرح‌های اشتغال‌زایی برکت عنوان کرد و افزود: بیش از 93 درصد طرح‌های ایجاد شده پایداری داشته‌اند. همچنین میزان معوقات تسهیلات دریافت شده از سوی کارآفرینان فقط یک و هفت دهم درصد بوده که در کشور بی‌نظیر است.
وی تاکید کرد: همه فعالیت‌ها در حوزه اشتغال‌زایی بر اساس تحلیل، علم و تجربه است و تا به امروز 35 کتاب از نتایج کار منتشر شده است.
 عسکری آزاد در پایان یادآور شد: تمام اقدامات اشتغال‌زایی بنیاد برکت توسط فناوری‌های روز تحت کنترل است و سیستم‌های نظارتی لحظه به لحظه در حال رصد فعالیت‌ها در این زمینه هستند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بنیاد برکت میلیارد تومان اشتغال زایی تسهیل گران عسکری آزاد راه اندازی هزار طرح شده اند طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۹۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: شاخص‌های حوزه اشتغال نشان می‌دهد که در استان اتفاق خوبی رقم خورده و نرخ بیکاری استان قزوین به ۴.۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، عین‌الله کشاورز ترک امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جشنواره امتنان از کارگران و جامعه کار و تولید اظهار کرد: شاخص‌های حوزه اشتغال نشان می‌دهد که در استان اتفاق خوبی رقم خورده و نرخ بیکاری استان قزوین به ۴.۷ درصد کاهش پیدا کرده که با شاخص‌های کار و تولید بر اساس میزان جمعیت هماهنگ است.

وی افزود: کارگران در حوزه کار و تولید رکن اصلی هستند و رسالت داریم با همه توان از این فعالان عرصه اقتصاد و تولید تجلیل کنیم، در ضمن باید فضای مناسب‌تری را در حوزه کار و کارگر فراهم کنیم تا فعالان این عرصه با آرامش و فراغ خاطر بیشتری چرخ‌های تولید را به حرکت درآورند.

رئیس شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت کار در استان قزوین احداث مسکن کارگری را از اولویت‌های نهاد متبوعش دانست و گفت: درصددیم با اجرای مسکن کارگری در مسیر حل این مشکل گام برداریم که خوشبختانه قزوین رتبه خوبی در این عرصه کسب کرده است.

کشاورز ترک از کسب رتبه برتر اشتغال و امنیت اشتغال در فضای کسب‌وکار توسط استان قزوین خبر داد و افزود: همچنین استان قزوین در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ رتبه اول کشور را به‌دست آورده است.

وی با تأکید بر لزوم تقویت انجمن‌های ورزش کارگری و ایجاد بسترهای مبتنی برای فعالیت تعاونی‌ها ادامه داد: کارگران رکن اصلی تولید و اشتغال به شمار می‌آیند و باید به فرهنگ و ارزش کار در حوزه‌های رسانه‌ای و دانشگاهی پرداخته شود.

به گزارش ایمنا، در این جشنواره از میان ۵۰۰ طرح ارائه شده تعداد ۵ نفر از کارگران نمونه در سطح ملی، تعداد ۸ نفر کارگر نمونه استانی، ۵۹ نفر کارگر ورزشکار مدال‌آور طلا، نقره و برنز کشوری، ۵ نفر بانوی کارگر سرپرست خانوار و دارای بیش از ۳ فرزند، ۵ فعال قرآنی و فرهنگی دارای رتبه‌های اول کشوری، ۵ خانواده شهید جامعه کارگری، یک نفر نخبه هنرآموز در سطح استان قزوین راه یافته به المپیاد جهانی تجلیل شد. همچنین به ۵۰. نفر از کارگران خط تولید با هماهنگی آستان قدس رضوی درطرح «خداقوت کارگر» هدیه متبرک آستان قدس تقدیم شد.

کد خبر 748896

دیگر خبرها

  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی