Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازار گواهی سپرده در هفته منتهی به ۳۱ تیرماه با ثبت معامله بیش از ۱۶ میلیون و ۳۲۴ هزار اوراق مبتنی بر کالا به ارزش بیش از ۲۷۷ میلیارد تومان رقم خورد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از کالاخبر، حجم معاملات هفتگی بازار گواهی سپرده کالایی در بورس کالای ایران در هفته منتهی به ۳۱ تیر به ۱۶ میلیون و ۳۲۴ هزار و ۶۴ ورقه بهادار مبتنی بر کالا با ارزش بیش از ۲۷۷ میلیارد و ۱۱۸ میلیون تومان رسید و این در حالی است که ارزش معاملات هفته منتهی به ۲۴ تیر نزدیک به ۵۶۰ میلیارد تومان و حجم معاملات گواهی سپرده ۳۰ میلیون و ۲۵ هزار و ۹۴۳ ورقه بهادار مبتنی بر کالا گزارش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مالی بورس کالا، یک میلیون و ۸۲۵ هزار و ۶۳۳ گواهی سپرده زعفران در حالی دست به دست شد که این دارایی پایه با ثبت ارزش بیش از ۷۸ میلیارد و ۷۸۵ میلیون تومان صدرنشین شد و با کسب سهم ۲۸ درصدی از ارزش کل معاملات و ۱۱ درصدی از حجم در جایگاه دوم به لحاظ این دو آیتم ایستاد.

عنوان برتر معاملات هفته قبل به لحاظ حجم همچون هفته‌های اخیر به سیمان با ثبت معامله ۱۳ میلیون و ۶۹ هزار گواهی سپرده، تعلق گرفت و ارزش معاملات این دارایی نزدیک به ۹ میلیارد و ۷۶۹ میلیون تومان شد. سهم این دارایی از حجم کل معاملات ۸۰ درصد بود.

در هفته گذشته همچنین، یک میلیون و ۴۶ هزار و ۱۰۰ گواهی سپرده سکه طلا نیز به ارزش بیش از ۱۵۷ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت که این دارایی پایه رتبه سوم در حجم و اول در ارزش معاملات را از آن خود کرد. سهم طلا از حجم کل معاملات ۷ درصد و از ارزش کل معاملات ۵۷ درصد برآورد شده است.

ارزش معامله ۳۸۳ هزار و ۲۵۹ گواهی سپرده شیشه نیز از رقم ۳۱ میلیارد و ۵۴۵ میلیون تومان فراتر رفت و این دارایی مقام سوم به لحاظ ارزشی را بعد از سکه طلا و زعفران به نام خود کند. این دارایی پایه سهم ۱۱ درصدی از ارزش کل معاملات را از آن خود کرده بود.

در هفته قبل و بر پایه ۲ دارایی پسته و زیره سبز نیز در مجموع ۷۲ گواهی سپرده معامله شد و ارزش ۱۱۴ میلیون و ۹۳۲ هزار تومان را رقم زد.

  منبع: خبرگزاری مهر برچسب ها: بورس کالا ، بازار سهام ، معاملات گواهی سپرده کالایی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بورس کالا بازار سهام معاملات گواهی سپرده کالایی میلیون تومان گواهی سپرده ارزش بیش کل معاملات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۹۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس

آفتاب‌‌نیوز :

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) با افت ۱۲۲۲۶.۳۶ واحدی به ۲،۲۶۸،۸۴۵.۴۲ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۶۰۱۸.۲ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۵.۸۴۷ میلیارد سهم بود که طی ۲۹۷،۷۳۶ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۳۷،۳۶۳.۷۰۸ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸،۳۹۰،۲۷۷.۲۹۴ میلیارد ریال شد.

نماد‌های فولاد، فملی، شپنا، شبندر، وبملت و فارس بیشترین نقش را در افت شاخص بورس داشتند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • نماد سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس معامله می‌شود
  • طراحی پلتفرم آنلاین معاملات مسکن در دستور کار
  • انتشار اوراق گواهی سپرده خاص بانک رفاه کارگران تمدید شد
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • مدیریت سرمایه در فارکس چیست؟ معرفی ۳ استراتژی پولساز
  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • شروع طوفانی معاملات برق؛ جهش ۶۸۴ میلیارد ریالی در بورس انرژی
  • بهترین کپی ترید فارکس باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ بررسی جامع