Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از تمام سرمایه‌گذاران، پژوهشگران و فعالان این صنعت برای مشارکت در تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی دعوت کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا  به نقل از شانا ، آقای مرتضی شاهمیرزایی (جمعه، 31 تیرماه) در آیین بهره‌برداری رسمی از پتروشیمی دی آریا پلیمر خمین، گفت : این مجتمع تولیدکننده پلی‌پروپیلن، ضمن تأمین مواد مورد نیاز صنایع پایین‌دستی، برای مردم منطقه, اشتغال و رونق کسب و کار ایجاد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون وزیر نفت ضمن تاکید بر سرمایه‌گذاری 2500 میلیارد تومانی برای ساخت مجتمع دی پلیمر آریا , گفت : برنامه تولید 17 گرید هموپلیمر و 11 گرید کوپلیمر در شرکت پتروشیمی دی پلیمر آریا، نشان‌دهنده دورنگری و تلاش‌ بانیان و دست‌اندکاران ساخت و اجرایی شدن این پروژه مهم است.آقای شاهمیرزایی ضمن تاکید بر آمادگی کامل مدیریت کنترل تولید و مدیریت دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای حمایت‌های لازم در مسیر تأمین خوراک، فروش و بازاریابی محصولات تولیدی, تصریح کرد: امسال و در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین صنعت پتروشیمی ایران همچنان مسیر توسعه متوازن خود را با شتاب بیشتری ادامه می‌دهد.
وی ادامه داد: ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی در ابتدای انقلاب حدود 3 میلیون تن و میزان تولید نیز 1.5 میلیون تن بود، اما با تلاش‌های کارکنان و صنعتگران پرتلاش و متعهد صنعت پتروشیمی امروز شاهد افزایش ظرفیت تولید به بیش از 90 میلیون تن در سال و نیز تولید انواع محصولات پتروشیمیایی در کشور هستیم.
بومی‌سازی دانش فنی، کاتالیست و تجهیزات مورد نیاز صنعت پتروشیمی؛ بزودی
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: در ابتدای انقلاب، مستشاران خارجی از کشور خارج شدند و از سال 57 تا 68 به دلیل شرایط پس از انقلاب و نیز جنگ تحمیلی صنعت پتروشیمی توسعه نیافت، اما پس از جنگ، روند توسعه به دست جوانان، متخصصان و مهندسان صنعت پتروشیمی با جدیت ادامه یافت و امروز نیز با توجه به تحریم‌ها، 90 میلیون تن ظرفیت تولید, با تلاش‌های این جهادگران عرصه صنعت تحقق یافته است.
به بیان آقای شاهمیرزایی ضمن اینکه دانش فنی، کاتالیست و تجهیزات مورد نیاز صنعت پتروشیمی به‌زودی در داخل کشور بومی‌سازی خواهد شد, در بخش طراحی و اجرا و همچنین راه‌اندازی طرح‌ها، اکنون متخصصان و کارشناسان ایرانی نقش‌آفرینی می کنند.
وی با تأکید بر حمایت از سرمایه‌گذاران در صنعت پتروشیمی، از تمام علاقمندان به‌ویژه سرمایه‌گذاران در خارج از کشور دعوت کرد تا سرمایه‌های خود را وارد کشور کرده و در تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی, مشارکت فعالی داشته باشند.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: سرمایه‌های جدید می‌تواند منجر به تولیدی شدن مجتمع‌هایی مانند دی آریا پلیمر شود و این مجتمع پتروشیمی می‌تواند الگویی مناسب برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سرمایه گذاران شرکت ملی صنایع پتروشیمی سرمایه گذاران صنعت پتروشیمی میلیون تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۴۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴؛ بازدید وزیر کشور از غرفه فارس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز فارس، غرفه استانداری فارس در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در حالی در نخستین روز برگزاری با استقبال مراجعه کنندگان و سرمایه گذاران همراه شد که دکتر احمد وحیدی وزیر کشور از آن بازدیدکرد و با توانمندی‌ها و زنجیره‌های ارزش این استان در حوزه‌های فولاد، گیاهان دارویی، گردشگری و کشاورزی بیشتر آشنا شد.
وزیر کشور با قابل توجه ارزیابی کردن این ظرفیت‌ها گفت: یکی از اتفاقات خیلی خوب، برگزاری نمایشگاه زنجیره ارزش راهبردی در استان‌ها برای دومین سال متوالی به همت وزارت کشور و استانداری‌ها است.
وحیدی با بیان اینکه تلاش شده زنجیره‌های ارزش در هر استان تعریف و زمینه جذب سرمایه گذار برای آنها فراهم شود؛ اظهارداشت: باید با ارزیابی ابتدا و انتهای زنجیره بهترین زنجیره‌های ارزش شناسایی و انتخاب شوند، علاوه براین گروه‌هایی که می‌توانند در راستای هم افزایی و هدفمندی در استان‌ها تعریف شوند نیز باید مشخص شوند.
او یکی از ویژگی زنجیره‌ها را امکان شکل گیری به صورت درون استانی و برون استانی عنوان و خاطرنشان کرد: دستیابی به اشتغالزایی هدفمند از دیگر ویژگی‌های زنجیره‌های ازرش است.
وزیر کشور با بیان اینکه تعداد قابل توجهی زنجیره‌های ارزش در استان‌های مختلف کشور شکل گرفته است؛ اظهارداشت: خوشبختانه زنجیره‌های ارزش به سمت بلوغ خودشان حرکت می‌کنند و در این نمایشگاه اتفاقات خیلی خوب همراه با شور و نشاط قابل توجهی را شاهد بودیم.
وزیر کشور تسهیل کار سرمایه گذاران و ایجاد زمینه انتخاب برای آنها را از دیگر ویژگی‌های زنجیره‌های ارزش عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • مشعل گازی تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تا ۳ سال آینده جمع آوری خواهد شد
  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو
  • اجرای برنامه‌های راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران
  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • ظرفیت‌های فارس در زمینه ایجاد زنجیره‌های ارزش قابل توجه است
  • نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴؛ بازدید وزیر کشور از غرفه فارس
  • دعوت رئیس شورای شهر از سرمایه‌گذاران برای حضور در میمند
  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • معرفی چهار زنجیره تولید چهارمحال‌وبختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش