Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@23:28:38 GMT

آمارسازی نکنید

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۵۹۸۱۷

آمارسازی نکنید

ایسنا/همدان معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر خطاب به مدیران ادارات گفت: از آمارسازی دروغ پرهیز و آمارهای درست در حوزه‌های مختلف ارائه دهید و هرگز آمارسازی نکنید.

به گزارش ایسنا، سلمان اسماعیلی روز شنبه یکم مرداد ماه در نشست شورای اداری شهرستان ملایر  ضمن گرامیداشت هفته نماز جمعه، اظهار کرد: نماز جمعه بهترین و دائمی‌ترین پایگاه برای مردم است و مدیران باید حضور خود و خانواده‌هایشان در نماز جمعه را در اولویت قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیلی با اشاره حضور حجاج در سفر معنوی حج پس از چند سال از شیوع ویروس کرونا مطرح کرد: چند هزار نفر از حجاج از ملایر و از طریق فرودگاه همدان عازم سفر حج شدند.

وی با اشاره به تنش آبی و آبرسانی به ۲۰ روستا با تانکر، گفت: خدمت‌رسانی به مردم نباید تعطیل شود و به واسطه کارهای خوبی که در کشور انجام شده، هر یک از مدیران باید تریبونی برای تبیین شرایط باشند.

فرماندار ویژه ملایر از نوع عملکرد و برخورد برخی مدیران با ارباب رجوع و ایجاد نارضایتی برای مردم انتقاد کرد و افزود: برنامه بازدید سرزده از دستگاه‌های اجرایی در دستور کار ما قرار دارد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه عمده مسائل از نوع مدیریت است، از دستگاه‌های متولی اشتغال گلایه کرد و گفت: آمار اشتغال در این شهرستان روی کاغذ خوب است، اما در بین مردم که حاضر می‌شویم، شاهد بیکاری و گلایه‌مندی مردم از این معضل هستیم.

وی با اشاره به عدم رضایت مردم در حوزه مسکن، بیان کرد: برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی به روزمرگی و بخشی‌نگری دچار شده‌اند اما ما هیچ مماشاتی با ادارات نداریم.

معاون استاندار همدان خطاب به مدیران ادارات گفت: از آمارسازی دروغ پرهیز و آمارهای درست در حوزه‌های مختلف ارائه دهید و هرگز آمارسازی نکنید.

اسماعیلی با بیان اینکه ۱۰ درصد از بودجه کشور در اختیار کمیته برنامه‌ریزی و ۹۰ درصد آن در اختیار وزارتخانه‌ها است، ادامه داد: اعتبار کمیته برنامه‌ریزی ناچیز بوده و ضروری است مدیران برای جذب بودجه‌های ملی و در اختیار اداره کل تلاش کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: متناسب با ضعف‌های شناسایی شده، با همکاری دانشگاه ملی ملایر، دوره‌های برنامه‌ریزی برای مدیران دستگاه‌های اجرایی و نخبگان فعال در هر دستگاه برگزار می‌شود.

فرماندار ویژه ملایر با تاکید بر اینکه برنامه تحولی هر دستگاه باید مشخص شود، از برگزاری کارگاه آموزشی ظرفیت بودجه در این شهرستان خبر داد و بر لزوم همکاری هر چه بیشتر مدیران با فرمانداری تاکید کرد.

وی با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به استان همدان تصریح کرد: چنانچه این سفر در چهار سال دوره ریاست جمهوری آیت الله رئیسی تکرار شود، فرصتی مغتنم است و باید در این زمینه برنامه‌ داشته باشیم.

فرماندار ویژه ملایر از برگزاری جلسات مفصل در تهران، استان و شهرستان در راستای سفر رئیس جمهور خبر داد و تصریح کرد: در این سفر اعتبار قابل توجهی به این شهرستان اختصاص خواهد یافت.

اسماعیلی ضمن تاکید بر آمادگی صددرصدی مدیران برای سفر رئیس جمهور و هیات وزیران یا حضور اتفاقی به این شهرستان، افزود: وزیری که به ملایر سفر می‌کند، نماینده رئیس جمهور است.

وی با بیان اینکه اعتبارات و پروژه‌ها برای این سفر پیش‌بینی شده است، ادامه داد: دستگاه متناسب با وزارتخانه‌ ای که وزیر آن در شهرستان حضور می یابد، باید بیشترین سهم را بگیرد و دستگاه‌ها آمادگی صد درصدی و تعامل با یکدیگر داشته باشند.

معاون استاندار همدان انتقال آب از سد تالوار به همدان را یکی از پروژه‌های مهم در سفر رئیس جمهور برشمرد و گفت: اجرای ۶۰ درصد از پروژه انتقال آب سد تالوار به همدان در دولت سیزدهم و طی چند ماه، اتفاقی بزرگ است.

اسماعیلی در بخش دیگری به فرا رسیدن ایام محرم اشاره کرد و افزود: با توجه به شیب صعودی کرونا، دستگاه‌های اجرایی در ایام شهادت اباعبدالله الحسین(ع)، وظیفه دارند ظرفیت‌ها و امکانات خود را در اختیار هیات‌های مذهبی قرار دهند.

وی ضمن تبریک و بزرگداشت هفته خبرنگار، از تلاش‌ها، زحمات، دوراندیشی و نگاه مثبت خبرنگاران تقدیر و خاطرنشان کرد: خبرنگاران این شهرستان همیشه همراه دولت و مردم بوده‌اند.

فرماندار ویژه ملایر تجلیل از زحمات خبرنگاران را وظیفه مهم مدیران این شهرستان دانست و ضمن اشاره به تهدیدات فرهنگی دشمن، یادآور شد: در ملایر من و شما دولت هستیم و باید با طراحی و تدوین برنامه‌های راهبردی متناسب با ذائقه نسل جوان، دلمان برای فرهنگ بسوزد.

اسماعیلی در بخش دیگری ضمن تقدیر از اقدامات شاخص برخی ادارات در اجرای نهضت بزرگ آسفالت، گفت: میزهای خدمتی که از سوی دستگاه‌های اجرایی به ویژه در نماز جمعه برپا می‌شود، ستودنی است.

وی بر حضور فعال مدیران در میزهای خدمت سطح شهرستان تاکید و مطرح کرد: حضور در بین مردم امیدبخش است و مصوبات میزهای خدمت باید از سوی مدیران در موعد مقرر اجرایی شود تا مردم طعم شیرین خدمات را به خوبی لمس کنند.

اسماعیلی به برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی همچون یادواره‌های شهدا، جشنواره آلبالو، همایش پیاده‌روی خانوادگی بزرگداشت ۸۰۰۰ شهید استان و ۱۱۰۰ شهید این شهرستان اشاره کرد و افزود: حدود ۲۲ هزار نفر در این همایش ثبت‌نام کردند.

وی تاکید کرد: حضور پرشور مردم در این همایش نشان داد که اگر برنامه داشته باشیم، مردم به خوبی پای کار هستند و ملایر می‌تواند برنامه‌های بزرگتر از این را طراحی و اجرا کند.

خلوت شدن نماز جمعه آب به آسیاب دشمن ریختن است

امام جمعه ملایر نیز مناسبت های دهه سوم ماه ذی الحجه را مدال برتری شیعه بر همه مکاتب دانست و اظهار کرد: همه ما مسئولان باید به این مناسبت ها بپردازیم و پیام چنین مناسبت هایی را به نسل امروز منتقل کنیم.

حجت الاسلام محمدباقر برقراری آیه مباهله را نشانه حقانیت پیامبر(ص) و اهل بیت ایشان دانست و گفت: اگر ما سرچشمه اعتقادی خود را تقویت کنیم، در مقابل تهدیدات و توطئه های دشمن محفوظ و مصون می مانیم.

برقراری با اشاره به هفته بزرگداشت نماز جمعه مطرح کرد: نماز جمعه محل عطر افشانی معنویت و دو خطبه این نماز جز اذکار خداوند است.

وی با بیان اینکه خطبه های نماز جمعه با وجود دربرگیری مسائل سیاسی و اجتماعی جهان اسلام ذکر خداوند است، افزود: نماز جمعه یکی از ویژگی های روز جمعه است که می تواند زمینه ساز ظهور صاحب جمعه باشد.

برقراری با بیان اینکه خداوند در دو مورد از احکام دین سوره نازل کرده است، گفت: این دو سوره شامل سوره های حج و جمعه است و نشان می دهد که روز جمعه یکی از اعیاد است.

امام جمعه ملایر با اشاره به اهمیت حضور چشمگیر و آگاهانه مردم در نماز جمعه بیان کرد: نماز جمعه بسیار با اهمیت و پر برکت است پس باید برای شرکت در نماز جمعه مداومت داشت و نباید آن را دست کم گرفت.

وی خواستار شرکت مسئولان و مدیران شهرستان به همراه خانواده هایشان در نماز جمعه شد و تصریح کرد: نماز جمعه پشتیبانی نظام است و ما با نماز جمعه فرزندان مان را به انقلاب و ارزش ها علاقمند کرده و بیمه بصیرتی، اعتقادی و تربیتی می کنیم.

برقراری نماز جماعت، نماز جمعه، نماز عید فطر و نماز عید قربان را از جمله اجتماعات مسلمانان در دین اسلام برشمرد و خاطرنشان کرد: نماز جماعت با همه تاکیدات مستحب است اما نماز جمعه واجب است.

امام جمعه ملایر نماز جمعه کشور را جزء بهترین نماز های جمعه در جهان اسلام دانست و مطرح کرد: به تعبیر سوره توبه عصبانی کردن دشمن عمل صالح است.

وی با اشاره به ۵ شهید محراب نماز جمعه را جزء اعمال صالح برشمرد و گفت: خلوت شدن نماز جمعه آب به آسیاب دشمن ریختن است.

برقراری با تاکید بر اهمیت نماز جمعه در آیات و روایات اظهار کرد: دشمن بخوبی اهمیت نماز جمعه را می فهمد پس باید همه ما یاری گر برپایی نماز جمعه باشیم.

وی خواستار نصب جملاتی بر سر در ادارات در مورد اهمیت نماز جمعه شد و خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی گفت: کارمندان خود را با اهمیت نماز جمعه آشنا کنید و در مورد ارائه خدمت به مردم در نماز جمعه با یکدیگر هم فکری و هم اندیشی کنید.

امام جمعه ملایر حضور کارکنان یک اداره در نماز جمعه را به مثابه برپایی میز خدمت دانست و تاکید کرد: اگر قرار است از کارمندان یک اداره تجلیل شود، این تجلیل در نماز جمعه انجام شود.

برقراری با تاکید بر اینکه مردم با مسئولان هیچ فرقی نداشته و مسئولان فرزندان این مردم هستند، تصریح کرد: مردم و مسئولان در کنار یکدیگر یک خانواده هستند.

وی در بخش دیگری بیان کرد: سرود "سلام فرمانده" دنیا را در نوردیده و دشمن را نگران و دغدغه های بسیاری برای آنان ایجاد کرده است چرا که آن ها می ترسند ندای مهدویت در جامعه طنین انداز شود.

برقراری نماز جمعه را مهد معنویت و مهدویت دانست و بر لزوم آشنا کردن نسل امروز با نماز جمعه و تقویت شرکت در نماز جمعه تاکید کرد.

امام جمعه ملایر در بخش دیگری با اشاره به توافقات برجام گفت: دشمن بدنبال رسیدن به خواسته های خود است و تلاش می کند طوری توافق را پیش ببرد که هیچ منفعت اقتصادی برای ایران نداشته باشد اما نظام جمهوری اسلامی زیر بار این خواسته دشمن نمی رود.

وی با تاکید بر اینکه کارمندان ادارات و دستگاه های مختلف و خانواده مدیران و مسئولان باید بهترین حجاب را داشته باشند، مطرح کرد: خانواده مسئولان و مدیران با الگوی عملی باید نقشه های دشمن را خنثی کنند.

برقراری گفت: پارک رفتن یک خانواده محجبه عبادت و کار فرهنگی و جهادی است و صدای مسائل فرهنگی باید از نماز جمعه بعنوان قرارگاه فرهنگی برخیزد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها نماز جمعه شوراي اداري آمار اشتغال هفته خبرنگار سفر رییس جمهور فرماندار ویژه ملایر دستگاه های اجرایی امام جمعه ملایر اهمیت نماز جمعه بخش دیگری نماز جمعه نماز جمعه رئیس جمهور دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۹۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه پایدار با مولدسازی سرمایه‌های مردمی رقم می‌خورد

ایسنا/همدان فرماندار ملایر گفت: صرفا با اعتبارات دولتی نمی‌توان شهرستان را در مدار توسعه شتابان قرار داد و در واقع توسعه پایدار با مولدسازی سرمایه‌های مردمی امکان‌پذیر بوده و این جان‌مایه شعار امسال است و باید از ظرفیت مردم در این راستا استفاده کرد.

سلمان اسماعیلی شامگاه چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در همایش بزرگداشت شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان ملایر، با اشاره به اینکه امیدآفرینی در بین مردم نکته مغفول مانده این روزهای ماست، افزود: اعضای شوراهای اسلامی، نخبگان جوامع محلی خود هستید و باید از این سرمایه اجتماعی بهره برده و با بیان واقعیت‌ها در بین مردم و تشریح خدمات امیدآفرینی کنید.

وی بیان کرد: شوراهای اسلامی، شهرداران و دهیاران وظیفه دارند در این سال پایانی از دوره خدمت نهایت تلاش خود را برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای درآمد پایدار بکار ببندند و یک یادگاری ارزشمند از خود به جای بگذارند، واقعیت این است که با اعتبارات دولتی نمی‌توان شهرستان را در مدار توسعه شتابان قرار داد و در واقع توسعه پایدار با مولدسازی سرمایه‌های مردمی امکان‌پذیر بوده و این جان مایه شعار امسال است.

وی تصریح کرد: در تصمیم‌گیری‌ها باید نفع عموم جامعه را در نظر گرفت و نباید به خاطر منافع فردی یا گروهی خاص منفعت عموم مردم شهرستان را به خطر انداخت و این سرلوحه ما برای اجرای طرح‌های بزرگ در طول این دو سال و چندماه اخیر بوده است و اجرای پروژه‌های بزرگ نظیر الحاق ۵۱۵ هکتار زمین به شهر ملایر و انجام دیگر پروژه‌ها با اعتباری افزون بر ۲۷ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ در سایه این نگاه قابل انجام شد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: هفته آینده شاهد برگزاری دور دوم انتخابات هستیم، از همه مردم دعوت می‌کنیم تا با حضور گسترده و انتخاب اصلح در رقم خوردن سرنوشت روشن برای دیارمان سهیم باشند، آینده شهرستان ملایر به مراتب از امروز زیباتر و درخشان‌تر است.

به گزارش ایسنا در این مراسم از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان ملایر تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عفاف و حجاب حافظ زندگی انسان‌ها است
  • برپایی ۵ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمودی
  • توسعه پایدار با مولدسازی سرمایه‌های مردمی رقم می‌خورد
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • پیولی را اخراج نکنید، بهتر از او ندارید!
  • نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود
  • ملایر در میزبانی مسابقات قهرمانی کشور سنگ تمام گذاشت