Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش ایرنا، سیدقاسم ناظمی، روز شنبه در آیین تجلیل از مقام هنری استاد «منصور حمیدی» در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز، افزود: در چنین جامعه ای زندگی افراد آن در حول محور مادیات خواهد بود، ‌از این رو باید داشته‌های فرهنگی و معنوی که همانا بزرگان و فرهیختگان جامعه هستند، گرامی داشته شوند.

وی اظهار داشت: برای اینکه جریان فرهنگ، هنر و ادب در جامعه رشد و توسعه یابد، باید قدر بزرگان و پیشکسوتان را دانست و این داشته‌های فرهنگی را معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: برگزاری آیین نکوداشت و تجلیل از مقام هنری و ادبی بزرگان فرهنگ و هنر، پلی را میان امروز و گذشته ایجاد می‌کند و موجب ایجاد پیوستگی میان نسل جدید و گذشته می‌شود.

ناظمی، ادامه داد: از جمله اموری که تک تک ما چه در کسوت مسوول و چه در کسوت هنرمند باید انجام دهیم، تجلیل و تکریم اساتید و نشر این حرکت در جامعه است چرا که نسل‌های آتی در قبال ما همان رفتاری را خواهند کرد که ما با بزرگان و پیشکسوتان خود انجام داده‌ایم و در واقع بهره گرفتن از محضر اساتید در تمام رشته ها و ارج نهادن آنان یک فضیلت برای خود هنرجو محسوب می‌شود.

وی یادآوری کرد: برای تکریم این داشته‌های معنوی و فرهنگی، خود اصحاب فرهنگ و هنر باید هم‌پوشانی داشته و از فعالیت‌های یکدیگر استقبال کنند و هنر همدیگر را ارج بگذارند.

ناظمی، با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی و هنری بسیاری در سطح استان در حال برگزاری است، افزود: در طول تیر امسال در تمام روزها یک یا چند رویداد فرهنگی و هنری در سطح استان برگزار شده است.

به گزارش ایرنا، در این آیین از مقام هنری استاد منصور حمیدی تجلیل شد.

استاد منصور حمیدی، متولد ۱۴ آبان ماه ۱۳۲۸ است و در سال ۱۳۴۸ در دانشگاه تبریز و در رشته علوم تربیتی و در سال  ۱۳۷۰ در دانشگاه آزاد اسلامی تهران در رشته نمایش با گرایش بازیگری و کارگردانی در مقطع کارشناسی ارشد فارغ‌التحصیل شده است.

وی کارشناسی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ناحیه آذربایجان شرقی و غربی و استان زنجان،  مسئولیت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، مدیریت امور هنری فرهنگسرای تبریز (شهرداری تبریز) و مدیریت هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی آذربایجان شرقی را در کارنامه خود دارد و از محضر زنده یاد فیروز پورفرهاد، زنده یاد محمدعلی رشدی، استاد احمد دامود، استاد حکیم رابط، استاد رکن الدین خسروی، استاد محمود حکاک کریمی و استاد فرهاد ناظرزاده کرمانی بهره برده است.

وی فعالیت در عرصه نمایش را از سال ۱۳۴۳ در دبیرستان منصور زیر نظر زنده یاد فیروز پورفرهاد آغاز کرده و تا به امروز بیش از ۱۵۰ اجرای نمایش در صحنه ، تلویزیون و فیلم داستانی و سینمایی داشته است که از جمله می توان به دست بالای دست اثر دکتر غلامحسین ساعدی، پهلوان اکبر میمود، بهرام بیضایی، باغ وحش شیشه ای: تنسی ویلیامز، آ باکلاه ا بی کلاه اثر ساعدی، چوبدستهای ورزیل، دیوار: ژان پل سارتر، قرعه برای مرگ: واهه کاچا، سی زیف و مرگ اثر روبر مرل، مازیار: صادق هدایت، میخی در صبح نمناک: اکبر رادی، روی سنگ فرش خیس: اکبر رادی، دورگه اثر کینگستون هیوز، درس اثر اوژن یونسکو، پزشک اجباری : مولیر، حقه های اسکاین: مولیر، زمین مقدس: ایوب آقاخانی، ماموریت ویژه اثر ارتگا الوارز، خواستگاری چخوف، بلبل سرگشته: علی نصیریان اشاره کرد.

از آثار قلمی وی می‌توان به نمایش نامه های آپاردی سئل لر سارانی، ارثیه، پگاه در شب، مویه کن سارایوو، بَیه بیرده گه لردیم آت گولونه، همه پسران من، خرید شب عید رستم دستان، تبریزین آنالاری، مضحکه امیر ارسلان نامدار اشاره کرد.

همچنین در حوزه پژوهش، شناسایی و مستند سازی هنرهای سنتی تبریز ، شناسایی و مستند سازی هنرهای سنتی هریس، شناسایی و مستند سازی هنرهای سنتی اسکو، شناسایی و مستند سازی هنرهای سنتی آذرشهر ، محرم منشاء مردمی ترین هنر ایرانی ، اوزان ها اسلاف عاشیق ها ، ظرفیت نمایشی در ادبیات شفاهی مردم آذربایجان ، چهره زن در ادبیات شفاهی آذربایجان ، نمایش عامیانه (کوسا گه لین) طلایه دار نوروز از فعالیت های این هنرمند است.

برچسب‌ها مراسم تجلیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تبریز هنرمند تئاتر هنرمندان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مراسم تجلیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی مراسم تجلیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تبریز هنرمند تئاتر هنرمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۰۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سید محمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برقراری میز خدمت مردمی وزیر فرهنگ در مسجد چهارده معصوم محله امامزاده حسن گفت: خواهران و برادران درخواست‌ها و نیازها و درخواست‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی مختلفی را مطرح کردند. درخواست‌های مردمی دریافت شده و از طریق نهاد ریاست جمهوری به دستگاه‌های مرتبط ارجاع خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


معاون هنری وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی هم گفت: بیشترین دغدغه مردم منطقه ۱۷، کار فرهنگی است

محمود سالاری افزود: شاهد اتفاقات خوبی بودیم، امیدواریم به یاری خداوند بتوانیم به احسن وجه کمک کنیم تا گره‌های موجود گشوده شود.

وی همچنین گفت: تقاضاهای شخصی هم وجود دارد و بیشترین درخواست‌ها درخصوص فضا و امکانات لازم برای انجام دغدغه‌های فرهنگی و اجرای باورهای عمیق برای نیل به نقطه مطلوب است؛ امیدواریم ما هم بتوانیم در این مسیر کمک کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



علی فروزانفر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران هم گفت: وزیر فرهنگ به‌عنوان نماینده رئیس‌جمهور درخواست‌ها و نیازهای مردم شنیدند و بخشی از مطالب پاسخگویی و بیشتر درخواست‌های مردمی به صورت مکتوب در ریل پاسخگویی قرار گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • سرمایه معنوی جمهوری اسلامی در این منطقه بی‌بدیل از جهان، رو به فزونی است