Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-بازار گواهی سپرده در هفته منتهی به 31 تیر با ثبت معامله بیش از 16 میلیون و 324 هزار اوراق مبتنی بر کالا به ارزش بیش از 277 میلیارد تومان رقم خورد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از کالاخبر، حجم معاملات هفتگی بازار گواهی سپرده کالایی در بورس کالای ایران در هفته منتهی به 31 تیر به 16 میلیون و 324 هزار و 64 ورقه بهادار مبتنی بر کالا با ارزش بیش از 277 میلیارد و 118 میلیون تومان رسید و این درحالی است که ارزش معاملات هفته منتهی به 24 تیر نزدیک به 560 میلیارد تومان و حجم معاملات گواهی سپرده 30 میلیون و 25 هزار و 943 ورقه بهادار مبتنی بر کالا گزارش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مالی بورس کالا، یک میلیون و 825 هزار و 633 گواهی سپرده زعفران در حالی دست به دست شد که این دارایی پایه با ثبت ارزش بیش از 78 میلیارد و 785 میلیون تومان صدرنشین شد و با کسب سهم 28 درصدی از ارزش کل معاملات و 11 درصدی از حجم در جایگاه دوم به لحاظ این دو آیتم ایستاد.
عنوان برتر معاملات هفته قبل به لحاظ حجم همچون هفته‌های اخیر به سیمان با ثبت معامله 13 میلیون و 69 هزار گواهی سپرده، تعلق گرفت و ارزش معاملات این دارایی نزدیک به 9 میلیارد و 769 میلیون تومان شد. سهم این دارایی از حجم کل معاملات 80 درصد بود.
در هفته گذشته همچنین، یک میلیون و 46 هزار و 100 گواهی سپرده سکه طلا نیز به ارزش بیش از 157 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت که این دارایی پایه رتبه سوم در حجم و اول در ارزش معاملات را از آن خود کرد. سهم طلا از حجم کل معاملات 7 درصد و از ارزش کل معاملات 57 درصد برآورد شده است.
ارزش معامله 383 هزار و 259 گواهی سپرده شیشه نیز از رقم 31 میلیارد و 545 میلیون تومان فراتر رفت و این دارایی مقام سوم به لحاظ ارزشی را بعد از سکه طلا و زغفران به نام خود کند. این دارایی پایه سهم 11 درصدی از ارزش کل معاملات را از آن خود کرده بود.
در هفته قبل و بر پایه 2 دارایی پسته و زیره سبز نیز در مجموع 72 گواهی سپرده معامله شد و ارزش 114 میلیون و 932 هزار تومان را رقم زد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: گواهی سپرده میلیون تومان گواهی سپرده ارزش بیش کل معاملات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۰۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش ۳۳۹ واحدی بورس در شروع معاملات امروز

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) با ریزش ۳۳۹.۵۴ واحدی به ۲,۲۸۰,۷۳۲.۲۴ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۳۹۸.۸۲ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۶۲۲.۸۷۶ میلیارد سهم بود که طی ۳۶,۲۹۰ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۴,۸۲۹.۵۵۴ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۸۰۲,۵۶۹.۰۲۷ میلیارد ریال شد.

کد خبر 6092751 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ثبات دلار و درهم و رشد یورو در معاملات امروز مرکز مبادله
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • ریزش ۳۳۹ واحدی بورس در شروع معاملات امروز
  • نماد سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس معامله می‌شود
  • طراحی پلتفرم آنلاین معاملات مسکن در دستور کار
  • انتشار اوراق گواهی سپرده خاص بانک رفاه کارگران تمدید شد
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • مدیریت سرمایه در فارکس چیست؟ معرفی ۳ استراتژی پولساز
  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا