Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کلانشهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

دستگیری مأمور قلابی جاعل در تهران

سرهنگ کارآگاه علی‌ولیپور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یک جاعل حرفه‌ای که خود را نظامی و ذی‌نفوذ معرفی می‌کرد، خبر داد و گفت: تلاش‌های شبانه روزی برای دستگیری همدستان وی با قاطعیت آغاز شده است و با رصدهای اطلاعاتی گسترده کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی فعالیت یک جاعل حرفه‌ای مدعی بود نظامی است و در یگان‌های نظامی ذی‌نفوذ است شناسایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس آگاهی پایتخت افزود: بنا بر حساسیت موضوع، کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تحقیقات شبانه روزی آغاز کردند و موفق به شناسایی مخفیگاه متهم در غرب تهران شدند و کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم با هماهنگی‌های قضائی در یک عملیات پیچیده متهم را دستگیر و برای تحقیقات به اداره سیزدهم پلیس آگاهی منتقل کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: کارآگاهان در گام نخست، از مخفیگاه وی دو فقره کارت شناسایی جعلی نظامی با درجه سرگردی، یک فقره کارت تردد جعلی موتور سیکلت، یک برگ کاغذ گلاسه یک نهاد نظامی کشف کردند و متهم در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر جعل عنوان اشخاص نظامی با همدستی ۲ نفر از دوستانش اعتراف کرد و اطلاعات جاعل مدارک را در اختیار کارآگاهان قرار داد.

سرهنگ کارآگاه گودرزی گفت: با دستور مقام محترم قضائی متهم برای کشف جرایم احتمالی در اختیار کارآگاهان سیزدهم پلیس آگاهی قرار گرفت و تحقیقات گسترده در خصوص دستگیری دیگر متهمان پرونده ادامه دارد.

تعقیب و گریز در خیابان ۱۷ شهریور منجر به دستگیری سارق حرفه‌ای شد

همچنین در ادامه رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارق حرفه‌ای در یک تعقیب و گریز طولانی توسط کارآگاهان اداره نهم پلیس آگاهی خبر داد و گفت: تحقیقات ابتدایی در خصوص دستگیری دیگر متهمان پرونده ادامه دارد.

وی ادامه داد: تیرماه جاری، کارآگاهان گشت آشکار پلیس آگاهی در خیابان ۱۷ شهریور در حال گشت زنی بودند که به یک خودرو پراید با ۳ سرنشین مشکوک شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند و کارآگاهان در گام نخست رصدهای اطلاعاتی را کلید زدند و با استعلام پلاک خودرو متوجه شدند وسیله نقلیه مذکور سرقتی است و سرنشینان آن سابقه سرقت دارند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهمان پس از مشاهده گشت انتظامی بلافاصله با سرعت زیاد متواری شدند و کارآگاهان در پی همین موضوع تعقیب و گریز را در خیابان ۱۷ شهریور آغاز کردند و کارآگاهان پس از تعقیب و گریز چند کیلومتری با رعایت قانون بکارگیری سلاح در ابتدا اقدام به تیراندازی هوایی کردند و سپس لاستیک خودرو سارقان را هدف دقیقه شلیک گلوله قرار دادند که در ادامه موفق به توقف خودرو سارقان شدند.

سرهنگ کارآگاه گودرزی با بیان کرد: کارآگاهان اداره نهم پس از توقف خودرو در یک عملیات غافلگیرانه راننده وسیله نقلیه را دستگیر کردند اما ۲ متهم دیگر با سوءاستفاده از ازدحام جمعیت از محل متواری شدند؛ متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی به جرم سرقت محتویات داخل خودرو با همدستی ۲ متهم متواری اعتراف کرد و در تحقیقات ابتدایی از خودرو مسروقه کارت بانکی، گواهینامه خودرو، کارت سوخت، یک دسته چک، یک دستگاه تبلت و یک دستگاه تلفن همراه کشف شد.

وی خاطرنشان کرد: با دستور قضائی متهم جهت کشف جرایم احتمالی در اختیار اداره نهم پلیس آگاهی قرار گرفت و تحقیقات در خصوص دستگیری همدستان وی آغاز شده است‌.

دستگیری سارق حرفه‌ای موتورسیکلت در مرکز تهران

همچنین در ادامه سرهنگ ولیپور گودرزی از دستگیری سارق حرفه‌ای موتور سیکلت توسط کارآگاهان پایگاه هشتم خبر داد و اظهار کرد: با وقوع یک فقره سرقت موتورسیکلت در محدوده خیابان جامی موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی از کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: کارآگاهان در گام نخست، تحقیقات میدانی را در محل وقوع سرقت آغاز کردند و هنگامی که متوجه دوربین‌های مداربسته موجود شدند به بازبینی فیلم آن پرداختند که در ادامه هویت و مخفیگاه سارق حرفه‌ای را در مرکز شهر شناسایی کردند.

سرهنگ کارآگاه ولیپور گودرزی با بیان اینکه متهم با استفاده از ادوات خاص اقدام به سرقت کرده است تصریح کرد: کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی پس از دریافت این اطلاعات مهم، با کسب مجوزهای لازم قضائی راهی مخفیگاه متهم شدند و وی را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم پس از انتقال به پایگاه هشتم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم چندین فقره سرقت موتورسیکلت در سطح شهر تهران اعتراف کرد.
سرهنگ کارآگاه گودرزی در پایان خاطرنشان کرد: پرونده متهم پس از تحقیقات ابتدایی برای سیر مراحل قانونی راهی دادسرای مربوطه شد.

کشف ۱۰ فقره سرقت در شمال تهران

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق حرفه‌ای و موبایل قاپ محله گاندی خبر داد و گفت: متهم به ۱۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کرد همچنین در عملیات کلانتری ۱۰۳ گاندی در حال گشت زنی به یک دستگاه موتورسیکلت دو ترک با پلاک مخدوش که در حال پرسه زنی و زاغ زنی شهروندان است مشکوک و متهمان را زیر نظر گرفتند.

وی با بیان اینکه مأموران جهت بررسی بیشتر به متهمان مراجعه که متهمان با روئیت خودروی پلیس به سرعت به صورت خلاف جهت از محل متواری می‌شوند افزود: مشخصات متهمان به واحدهای گشتی اعلام و در یک تعقیب و گریز و اجرای طرح مهار موتورسیکلت متوقف و یکی از متهمان دستگیر و متهم دیگر متواری می‌شود در بررسی اولیه ۲ دستگاه تلفن همراه سرقتی از متهم کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران با اشاره به اینکه در بررسی به عمل آمده مشخص شد ۲ دستگاه تلفن همراه کشف شده را متهمان در روز جاری سرقت کرده اند تصریح کرد: متهم ۲۸ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت تلفن همراه به روش موبایل قاپی با همدستی متهم متواری شده در شمال تهران و ۱۰ فقره سرقت مشابه معترف شد که مال باختگان شناسایی شدند.

سرهنگ موقوفه‌ای در پایان خاطرنشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهم و دستگیری متهم متواری شده ادامه دارد.

سارق موتورسیکلت با اسلحه قلابی دستگیر شد

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در ادامه نیز از دستگیری سارق موتورسیکلت با موتورسیکلت سرقتی در محله مرزداران خبر داد و گفت: از متهم یک قبضه سلاح کلت کمری قلابی کشف شد.

وی ادامه داد: عملیات کلانتری ۱۳۹ مرزداران در حال گشت زنی در محله مرزداران به یک دستگاه موتورسیکلت ان اس دو ترک که با رؤیت مأموران تغییر مسیر دادند مشکوک می‌شوند.

سرهنگ موقوفه‌ای با بیان اینکه مأموران جهت بررسی بیشتر به متهمان مراجعه کردند افزود: متهمان با روئیت مأموران با سرعت از محل متواری شدند که پس از مدتی تعقیب و گریز موتورسیکلت متهمان توقف و یکی از متهمان دستگیر شد و نفر دیگر متواری شد که در بررسی اولیه از متهم یک قبضه سلاح کلت کمری تقلبی و یک قبضه سلاح سرد کشف شد

رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: در بررسی پلاک موتورسیکلت مشخص شد که سابقه سرقت دارد که متهم ۲۵ ساله در تحقیقات پلیسی به جرم انتسابی و سرقت موتورسیکلت روز گذشته با همدستی متهم دیگر اعتراف و در خصوص سلاح تقلبی کشف شده اظهار داشته جهت تهدید و سرقت استفاده می‌کردند.

سرهنگ موقوفه‌ای در پایان با اشاره به اینکه تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهم و دستگیری متهم متواری شده ادامه دارد خاطر نشان کرد: با شناسایی مال باخته متهم به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف ۷ میلیارد لوازم برقی ساختمانی قاچاق

سرهنگ کارآگاه هدایت بهرامی رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف یک میلیون و ۴۴۵ هزار عدد لوازم برقی ساختمانی خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها را بیش از ۷ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

وی گفت: با انجام اقدامات فنی و پلیسی، مأموران پلیس امنیت اقتصادی تهران موفق شدند یک انبار دپوی کالای قاچاق در محدوده خیابان لاله زار را کشف کنند و طی بازرسی‌های اولیه مشخص شد انبار مذکور به صورت غیرمجاز با تغییر کاربری افتتاح شده و فاقد پروانه و شناسه انبار است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران ادامه داد: در ادامه بررسی‌های پلیسی به دست آمد در این مکان تعداد فراوانی لوازم برق ساختمانی فاقد مجوزهای قانونی دپو شده است.

این مقام انتظامی به بازدید از این مکان با هماهنگی‌های قضائی اشاره کرد و افزود: در این عملیات یک میلیون و ۴۴۵ هزار عدد لوازم برقی سختمانی فاقد مجوزهای قانونی و گمرکی کشف شد.

سرهنگ بهرامی در پایان با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال کشف شده را بیش از ۷ میلیارد اعلام کرده اند و افزود: دراین رابطه یک متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

وی گفت: با توجه به اینکه مبارزه با قاچاق کالا از اهم وظایف این پلیس است از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکار کالا با این پلیس به شماره‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و یا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

کد خبر 5545150 مهشید جعفری معظم

منبع: مهر

کلیدواژه: پلیس آگاهی نیروی انتظامی سرقت شهرداری تهران شورای شهر تهران آلودگی هوا علیرضا زاکانی حج تمتع گردشگری مهمونی 10 کیلومتری ترافیک هلال احمر جمهوری اسلامی ایران میراث فرهنگی بهزیستی پلیس راهور شورای شهر شهردار تهران دستگیری سارق حرفه ای سیزدهم پلیس آگاهی رئیس پلیس پیشگیری مقام انتظامی تحقیقات ابتدایی کارآگاهان اداره دستگیری سارق رئیس پلیس آگاهی سرهنگ کارآگاه خبر داد و گفت آغاز کردند تعقیب و گریز متهم متواری پایگاه هشتم تلفن همراه لوازم برقی یک دستگاه قرار گرفت موقوفه ای ۷ میلیارد متواری شد فقره سرقت کشف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۰۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق سیم و کابل برق در مهرستان

 سرهنگ دوم  حسن طیبی نژاد  اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل برق در سطح شهرستان مهرستان شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

 وی افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان با اشراف اطلاعاتی و با اقدامات تخصصی، موفق شدند یک نفر سارق را شناسایی و با هماهنگی‌های لازم قضائی در یک عملیات پلیسی در مخفیگاهش دستگیر کنند؛ که در نهایت متهم در بازجویی‌های صورت گرفته به ۷ فقره سرقت اعتراف و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 
 
 

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کشف جسد زن ۳۶ ساله در باغ و دستگیری قاتل
  • یک سارق در مبارکه ۳۲ بار از شرکت مخابرات سرقت کرد
  • دستگیری سارق سیم و کابل برق در مهرستان
  • دستگیری سارق انباری خانه‌ها در تهران
  • ۱۹ دستگاه لپ تاپ مسروقه در کاشان کشف شد
  • اعتراف به ۴۰ فقره سرقت از انباری در شرق تهران
  • آدم‌ربایی برای گرفتن ۵۰ میلیارد تتر
  • آدم‌ ربایی برای ۵۰۰ میلیارد ریال تتر
  • آدم‌ربایی برای ۵۰۰ میلیارد ریال تتر
  • رابطه عاشقانه در خیابان گاندی به خون کشیده شد/ قاتل اعتراف کرد