Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکا از تجهیز جنگنده‌های «یوروفایتر تایفون» نیروی هوایی کویت به شماری از بمب‌های هزار و دو هزار پوندی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، دولت آمریکا فروش تسلیحات ویژه به کویت را برای استفاده در جنگنده‌های «یوروفایتر تایفون» این کشور که تحویل آن به تازگی آغاز شده، تایید کرده است.

وبگاه انگلیسی «جینز دیفنس» روز شنبه نوشت، تاییدیه وزارت امور خارجه آمریکا که توسط آژانس همکاری امنیتی دفاعی ایالات متحده در ۲۱ ژوئیه (سه شنبه ۳۱ خرداد) اعلام شد، فروش مجموعه‌ای از تسلیحات هوا به هوا و هوا به سطح را به مبلغ ۳۹۷ میلیون دلار پوشش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آژانس همکاری امنیتی دفاعی ایالات متحده در بیانیه‌ای اعلام کرد، فروش این تسلیحات با کمک به بهبود زیرساخت‌های کویت، متحد اصلی غیر ناتو که نیروی مهمی برای ثبات سیاسی و پیشرفت اقتصادی در خاورمیانه بوده است، از اهداف امنیت ملی ایالات متحده حمایت می‌کند.

بر اساس این گزارش، تسلیحات فروخته شده به کویت شامل ۶۰ موشک هوا به هوای پیشرفته میان برد «آمرام»، بمب‌های ۲۰۰۰ پوندی «ام کا-۸۴» و «ام کا- ۸۳» و بمب‌های همه منظوره و بمب‌های هزار پوندی مختلف است.

هنوز مشخص نیست که اهداف کویت از خرید این حجم تسلیحات پیشرفته برای نیروی هوایی خود چیست.

شرکت ایتالیایی «لئوناردو» اخیرا اعلام کرد که چند فروند از ۲۸ فروند جنگنده یوروفایترتایفون سفارش کویت به این کشور واقع در حاشیه خلیج فارس تحویل داده شده است.

شرکت لئوناردو گفت، خلبانان کویتی در اسکادران چهارم نیروی هوایی ایتالیا در پایگاه هوایی «گروستو» در مرکز ایتالیا آموزش دیدند. ایتالیا جنگنده‌های سفارش کویت را با رادار‌های جدید اسکن الکترونیکی تجهیز کرده است. این رادار قرار است در جنگنده‌های یوروفایتر سفارش قطر نیز نصب شود.

در رویدادی مرتبطی با تقویت نظامی کشور‌های حاشیه جنوبی خلیج فارس، پنتاگون (وزارت دفاع ایالات متحده) از فروش هواپیما‌های «سی-۱۷ گلوب‌مستر» و تجهیزات مربوطه به امارات متحده عربی خبر داده است.

پنتاگون در بیانیه‌ای که به تازگی منتشر کرد، اعلام کرد که هزینه تخمینی فروش و خدمات این جت‌ها ۹۸۰.۴ میلیون دلار است.

به گفته پنتاگون، دولت امارات متحده عربی خواستار خرید و پشتیبانی از ناوگان هواپیمای سی -۱۷ گلوب مستر، تغییرات و پشتیبانی سخت افزاری، پشتیبانی نرم افزار برای محافظت در جنگ الکترونیک، تجهیزات پشتیبانی هواپیما و موتور، پشتیبانی تعمیر و نگهداری از این هواپیمای غول پیکر است.

پنتاگون مدعی شده که فروش این هواپیما و تجهیزات و پشتیبانی، تعادل نظامی اساسی در منطقه را تغییر نخواهد داد. این در حالی است که تحلیلگران نظامی بر این باورند که نیروی هوایی امارات از کمبود خلبان ورزیده رنج می‌برد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دولت آمریکا کویت وزارت امور خارجه آمریکا ایالات متحده نیروی هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۱۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر الهامی: پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر سرتیپ علیرضا الهامی جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش، با حضور در منطقه پدافند هوایی شرق، ضمن بازدید از سایت شهید علایی گناباد، سامانه‌های پدافندی این سایت را مورد ارزیابی عملیاتی قرار داد.

امیر سرتیپ علیرضا الهامی در جمع فرماندهان و کارکنان این سایت پدافندی گفت: امروز پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد و متناسب با تهدیدات دشمنان، توان رزم خود را افزایش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: این پیام را به مردم شریف کشور عزیزمان می‌دهیم که فرزندان جان بر کفشان در نیروی پدافند هوایی ارتش با تمام توان از مرز‌های هوایی کشور حراست و پاسداری می‌کنند.

جانشین نیروی پدافند هوایی افزود: با توجه به تلاش شبانه روزی نیرو‌های مسلح به ویژه پدافند هوایی سرافراز امنیت خوبی در تمامی مرز‌های هوایی کشور برقرار است.

امیر سرتیپ الهامی در پایان از اقدامات قابل توجه و جهادیِ این سایت پدافندی در حوزه طرح‌های عمرانی، رفاهی و خدماتی قدردانی کرد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • امیر الهامی: پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد
  • پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • (تصاویر) A-۱۰ Thunderbolt II؛ «گراز» ترسناک نیروی هوایی آمریکا
  • امروز پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امروز ارتش و به‌ویژه پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • چرا کارتر با تشکیل کشور فلسطین مخالف بود؟!
  • امیر واحدی: پایگاه «نوژه» قلب تپنده نیروی هوایی ارتش است
  • دوئل جنگنده‌ها؛ افعی آمریکایی بهتر است یا مهاجم روسی؟