Web Analytics Made Easy - Statcounter

صیاد آزاد در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: امسال از ۲۵ تا ۳۱ تیرماه هفته بهزیستی نامگذاری شده و همزمان با گرامیداشت چهل و دومین سالگرد تأسیس سازمان بهزیستی و با شعار شروعی دوباره برای بهتر زیستن امید می‌رود بتوانیم خدمات را به نحو احسن به جامعه هدف ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۲۴۸ نفر معلول ثبت شده تحت حمایت اداره بهزیستی پارس آباد هستند تصریح کرد: اداره بهزیستی در چهار حوزه توانبخشی، توسعه پیشگیری، مشارکت و اشتغال و مسکن و امور اجتماعی فعالیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزاد با اشاره به اینکه مهمترین رسالت بهزیستی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، گفت: آگاه سازی و اطلاع‌رسانی و آموزش خانواده‌ها در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدامات مؤثری با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط انجام شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پارس آباد با تاکید بر انجام آموزش‌های لازم در راستای پیشگیری از طلاق در بین زوج‌های جوان ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر آموزش‌های پیش از ازدواج با محوریت پیشگیری از طلاق انجام شده است.

وی با با بیان اینکه ۶ مرکز مشاوره در بخش مداخله در کاهش طلاق در شهرستان پارس آباد فعال است، افزود: طی یک سال گذشته ۲۷۱ فقره پرونده طلاق مورد رسیدگی قرار گرفت و تعداد این پرونده‌ها در سه ماهه اول سال‌جاری ۵۱ مورد بوده است.

آزاد در خصوص طرح «مانا» بیان کرد: یکی از برنامه‌های بهزیستی در زمینه مشارکت اجتماعی است که با دعوت از نوجوانان و جوانان در بازه زمانی سه‌ماهه تابستان جهت پر کردن اوقات فراغت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌شود.

وی در خصوص طرح غربالگری بینایی کودکان سه تا ۶ سال عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ حدود ۹ هزار و ۸۰۰ کودک در شهرستان پارس آباد غربالگری بینایی شدند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پارس آباد با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۰ در حدود ۳ هزار و ۲۰۰ نوزاد زیر سه ماه غربالگری شنوایی شده است، ادامه داد: ۶ تعداد کاشت حلزون و تقویت شنیداری برای نوزادان زیر سه ماه از صفر تا صد به صورت رایگان و به حساب بهزیستی انجام شده است.

آزاد در خصوص میزان مستمری خانواده‌های «زن سرپرست» تحت پوشش بهزیستی اظهار کرد: برای خانواده یک نفری ۴۲۰ هزار تومان، دونفری ۶۰۰ هزار تومان، سه نفری ۸۴۰ هزار تومان، چهار نفری ۱ هزار و ۸۰۰ تومان و پنج نفری و بالاتر یک هزار و ۳۳۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

وی در خصوص اینکه در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان تحت پوشش این اداره ارائه شده است، افزود: سال گذشته ۱۰۳ نفر از مددجویان تحت پوشش اداره بهزیستی تسهیلات خود اشتغالی دریافت کرده‌اند که امسال اعتبار تسهیلات ۱۹ میلیارد تومان می‌باشد که در سه ماه سال‌جاری ۱۰ نفر موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پارس آباد با اشاره به مشارکت بیش از ۱۰۰ میلیون تومان نقدی و ۱۳۶ میلیون تومان غیرنقدی جهت کمک به جامعه‌ی هدف بهزیستی در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد: در سه ماهه سال‌جاری مشارکت مردم ۱۲۱ میلیون تومان نقدی و غیرنقدی بوده است.

کد خبر 5545200

منبع: مهر

کلیدواژه: بهزیستی زوج های جوان مهر سازمان بهزیستی شهرستان پارس آباد پارس آباد بهزیستی اردبیل بوشهر ویروس کرونا بیست و نهمین سفر استانی دولت عید غدیر 1401 آمار کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا عکس استانها مشهد عید غدیر خم خراسان رضوی اردبیل سنندج اداره بهزیستی میلیون تومان سال ۱۴۰۰ هزار تومان تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۱۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضبط مناظره دو نامزد حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل؛ مرحله دومِ دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • تخصیص ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل ۲ طرح بازآفرینی شهری در نجف آباد
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • تصادف شدید نیسان با پژو در پارس آباد / 4 نفر جان باختند
  • ۴ کشته و یک مصدوم در سانحه رانندگی پارس آباد
  • افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد
  • ضبط مناظره دو نامزد حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز