Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@16:13:06 GMT

کاهش مدت زمان پاسخگویی به درخواست شهروندان یزدی

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۶۱۵۳۷

کاهش مدت زمان پاسخگویی به درخواست شهروندان یزدی

شرافت، معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد، گفت: در سه سال گذشته مدت زمان پاسخگویی به درخواست شهروندان به طور میانگین ۴۵ روز بوده و این در حالی است که در حال حاظر میانگین مدت زمان پاسخگویی به درخواست مردم به ۱۲ روز کاهش پیدا کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، محمد مهدی شرافت در جمع خبرنگاران با اشاره به مستمر بودن فعالیت های شهرداری، اظهار کرد: توفیق یا شکست در این مجموعه، حاصل یک دوره کاری نیست بلکه حاصل ثمرات و تلاش های همه افراد حاضر در تمام دوره ها می باشد و باید با این پیش فرض قضاوت انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عمده ترین بخش خدمات، خدمات دارایی و در اراتباط با دارایی و املاک مردم است که بزرگترین مشکل در این مسیر، مراجعه مردم به صورت حضوری است.

شرافت ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات غیرحضوری از جمله رویکردهای جدی این دوره مدیریت شهری در یزد دانست و تصریح کرد: طرح « شهروند سپاری» که در سال گذشته مورد بهره برداری قرار گرفت، در جهت کاهش خدمات حضوری، به عنوان اولین طرح با این رویکرد در شهر یزد اجرا شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد بیان کرد: رویکرد این سامانه و نتایج خوب آن سبب شده که این سامانه بتواند به عنوان الگویی برای برخی دیگر از شهرهای کشور مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: ۵۰ درصد خدمات شهرداری یزد در حوزه شهرسازی به صورت غیر حضوری است و خدمات حضوری به وسیله دفاتر کارگزاری انجام می شود که این امر باعث افزایش روند ارائه خدمات و پاسخ مطالبات مردم شده است.

شرافت با اشاره به افزایش روند پاسخگویی و کاهش مدت زمان انتظار مردم برای دریافت خدمات از طریق سامانه شهروند سپاری، اظهار کرد: در سه سال گذشته مدت زمان پاسخگویی به درخواست شهروندان به طور میانگین ۴۵ روز بوده و این در حالی است که در حال حاظر میانگین مدت زمان پاسخگویی به درخواست مردم به ۱۲ روز کاهش پیدا کرده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد گفت:  تا پایان امسال امور کمیسیون ماده ۱۰۰ و تغییر کاربری‌ها را هم به دفاتر کارگزاری واگذار می‌کنیم و بر اساس قانون ما باید نواحی خدماتی هم در شهرداری داشته باشیم تا خدمات به مردم بهتر و بیشتر انجام شود و به همین دلیل به دنبال ارتقای دفاتر کارگزاری به دفاتر الکترونیکی خدمات شهرداری هستیم تا مردم بتوانند تمام خدماتی که نیاز دارند از شهرداری دریافت کنند را از همین دفاتر بگیرند.

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: شهرداری یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۱۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون‌مداری و اخلاق‌مداری ۲ رویکرد مهم در ارایه خدمت به مردم است

به گزارش خبرنگار مهر، هوشیار دست‌باز پیش از ظهر دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به رسالت و وظایف اصلی حوزه بازرسی و حسابرسی شهرداری، اظهار کرد: برنامه‌ریزی و ارائه راه‌کارها و تدابیر به منظور کاهش شکایات مردم کارکنان، کاهش تخلفات و حسن اجرای وظایف محوله در سطح این نهاد از وظایف اصلی این بخش است.

وی خاطرنشان کرد: احصای نقاط قوت و ضعف فعالیت‌ها، رسیدگی، پیگیری و پاسخگویی به شکایات و درخواست‌های شهروندان و پرسنل، رسیدگی به امور حسابرسی داخلی شهرداری و سازمان‌های تابعه، برنامه ریزی و پیگیری امور مجامع و شوراهای سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری و تهیه گزارشات تحلیلی در مورد رفع نارسایی‌ها و عملکرد آنها و …از دیگر وظایف اصلی حوزه بازرسی و حسابرسی شهرداری سنندج است.

سرپرست بازرسی و حسابرسی داخلی شهرداری سنندج تصریح کرد: تقویت راه‌های ارتباطی شهروندان با شهرداری و اعمال نظر آنان در رفع مشکلات شهری از سیاست‌های اصلی این دوره مدیریت شهری است از این رو تمام توان خود را در راستای تحقق این مهم به کار خواهیم بست.

دستباز با تاکید براینکه قانون‌مداری و اخلاق‌مداری دو رویکرد مهم در ارائه خدمت به مردم است، اذعان کرد: تسهیل‌گری در امور، ارتقای بهره‌وری، حفظ ارزش‌های اخلاقی و تقویت مدیریت و افزایش اعتماد عمومی به‌عنوان سرمایه اجتماعی و تسهیل در خدمات‌رسانی به شهروندان و کسب رضایت مهم‌ترین اولویت در حوزه بازرسی شهرداری است.

وی با بیان اینکه سامانه سامد از خدمات ارزشمند واحد بازرسی است که شکایت مردم از طریق این سیستم ثبت و ضبط می‌شود، گفت: سامد در حقیقت سامانه ارتباط ملت و دولت است که هدف آن پیگیری و رفع مشکلات مردم بوده از این رو تقویت این سامانه ضروری است.

سرپرست بازرسی و حسابرسی داخلی شهرداری سنندج افزود: مردم در پیگیری مشکلات نباید سردرگم باشند سامانه ۱۳۷ بهترین کانال برای ارتباطات مردم با مجموعه شهرداری و پاسخگویی به مطالبات و شکایات آنهاست.
وی از شهروندان خواست مشکلات و مطالباتی که دارند را از طریق سامانه ۱۳۷ پیگیری کنند، افزود: تمام درخواست‌های مردمی توسط کاربران ثبت و در چارچوب قوانین و مقررات پیگیری در نهایت نتیجه حاصله نیز به شهروند اطلاع داده می‌شود.

سرپرست بازرسی و حسابرسی داخلی شهرداری سنندج تصریح کرد: اگر موضوع مطرح شده مربوط به دستگاه‌های دیگر باشد نیز راهنمایی‌های لازم به شهروندان انجام خواهد شد تا در فرایند کار دچار سردرگمی نشوند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه این سامانه برای شهروندان شناخته شده و در طول سال تماس‌های مکرری با آن گرفته می‌شود، گفت: سال گذشته بیش از یک‌هزار و۵۰۰ تماس تلفنی شهروندان سنندجی در سامانه ۱۳۷ شهرداری سنندج به ثبت رسیده است.

سرپرست بازرسی و حسابرسی داخلی شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: این تماس‌های بیشتر در زمینه انتقاد و شکایت، آسفالت، درب منهول، جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب و سد معبر وانت‌های میوه‌فروشی و…بوده است.

دستباز با بیان اینکه بیش از یک‌هزار و ۸۰ مورد مکاتبه شهروندان مربوط به سفر ریاست جمهوری به معاونین، مناطق و سازمان‌های شهرداری از طریق سامانه سامد ارجاع داده شده است، گفت: بیشترین موضوعات و درخواست‌ها استخدام و تبدیل وضعیت همکاران، آسفالت و پروانه زمین‌های قولنامه‌ای، درخواست واگذاری تاکسی و برقراری بیمه رانندگان، استخدام و تبدیل وضعیت در شهرداری بوده است.

به گفته وی، دریافت شکایات حضوری و مکتوب ارباب رجوع و کارکنان، بررسی و تحقیق پیرامون صحت و سقم موضوع شکایات و پیگیری تا اخذ نتیجه نهایی به منظور پاسخگویی به شاکی، جمع‌بندی شکایت در مقاطع سه ماهه و تجزیه و تحلیل علل بروز شکایات، پیگیری از نتایج گزارش‌های تهیه شده و …به صورت ویژه دنبال می‌شود.

سرپرست بازرسی و حسابرسی داخلی شهرداری سنندج افزایش اعتماد شهروندان را از اولویت‌های مهم مدیریت شهری دانست، گفت: بدون شک بخش خدماتی شهرداری به ویژه پل ارتباطی سامانه ۱۳۷ نقش بسیار مهمی در این زمینه داشته از این رو به شدت دنبال تقویت هرچه بیشتر آن هستیم.

وی در پایان ضمن قدردانی از اعتماد شهروندان به این سامانه که آن را محلی برای ارجاع و بیان درخواست‌ها، رفع مشکلات و حتی شکایات می‌دانند، افزود: افزایش مشارکت شهروندان در بازخورد سنجی به جهت خدمات‌رسانی مطلوب‌تر و دقیق‌تر از اهداف اداره بازرسی شهرداری سنندج در سال جاری است و در همین راستا از این پس به صورت ۳ ماهه گزارش عملکرد اداره بازرسی به ویژه در زمینه اقدامات انجام گرفته در حوزه پاسخگویی به مردم و رفع مشکلات مطرح شده آنان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر 6098082

دیگر خبرها

  • تماس ۱۵۰۰ شهروند سنندجی با سامانه ۱۳۷ شهرداری
  • قانون‌مداری و اخلاق‌مداری ۲ رویکرد مهم در ارایه خدمت به مردم است
  • مشارکت شهروندان در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود
  • شیوه‌نامه خدمات غیرحضوری دفاتر اسناد رسمی تصویب شد
  • چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد 
  • چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد
  • درخواست شهرداری تهران از دولت برای افزایش نرخ معاینه فنی
  • پاسخگویی به پرسش‎های مشترکین در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات
  • خدمات اینترنت مخابرات یزد از طریق سامانه جامع غیرحضوری شد
  • تلاش شبانه‌روزی تیم‌های خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی از معابر