Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@10:35:20 GMT

دیتیلینگ خودرو، مهارتی کاربردی برای کسب درآمد

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۶۲۳۹۰

دیتیلینگ خودرو، مهارتی کاربردی برای کسب درآمد

 

دیتیلینگ خودرو یکی از مهارت‌های فوق‌العاده کاربردی با قابلیت کسب درآمد بالاست. دیتیلینگ به دلیل زمینه کاربرد آن که بر روی زیباسازی و بهبود جلوه ظاهری خودرو است، بسیار پرطرفدار است. همین امر سبب شده تا بسیاری از مالکین خودرو به دلایل مختلف، سراغ این مهارت بیایند. درنتیجه دیتیلر یا همان فردی که در زمینه دیتیلینگ خودرو کار می‌کند، به‌شرط داشتن مهارت مناسب، بازارکار بسیار خوبی خواهدداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در آموزشگاه کارآزموده به‌عنوان مرکز تخصصی آموزش مهارت‌های کسب و کار در زمینه رشته‌های صنایع خودرو فعالیت داریم. در همین راستا به ارائه انواع خدمات آموزشی همچون برگزاری دوره‌های آموزشی پرکاربرد نظیر آموزش دیتیلنگ خودرو پرداخته‌ایم. در این مطلب قصد داریم تا شما را با این مهارت پرکاربرد و مزایای آن، بیش از پیش آشنا نماییم. پس چنانچه کنجکاوید تا با جزئیات و چگونگی ورود به بازار کار آن آشنا شوید، ادامه مطلب را ازدست ندهید.

دیتیلینگ خودرو چیست؟

اگر بخواهیم به‌زبان ساده دیتیلینگ خودرو را تعریف کنیم؛ بایدبگوییم خدماتی است که به زیبایی بدنه و فضای‌داخلی خودرو می‌پردازد. البته دیتیلینگ فراتر از شسشتو و یا کارواش معمولی است که در ذهن دارید. به به‌عبارتی دیگر دیتیلینگ یعنی ترمیم، احیا و بازسازی رنگ و ظاهر بدنه و پوشش داخلی خودرو.

دیتیلینگ با استفاده از ابزار تخصصی نظیر پوشش نانوسرامیک، پولیش، انواع پد و کمپرسور، زیبایی خودرو را دوچندان می‌کند. ضمن آن که نواقص و ایرادات نه چندان عمیق خودرو را برطرف می‌نماید و ظاهری جذاب به ارمغان می‌آورد.

بخش های مختلف دیتیلینگ خودرو

همان گونه که اشاره شد، دیتیلینگ هم به زیباسازی بیرون خودرو یا همان بدنه و هم فضای داخلی می‌پردازد. در نتیجه دیتیلینگ را می‌توان به دو بخش دیتیلینگ داخلی و دیتیلینگ خارجی تقسیم بندی کرد.

دیتیلینگ داخلی: این بخش شامل اقداماتی است که سبب نظافت و زیباسازی فضای داخلی ماشین می‌شود. تکنیک‌های مختلفی نظیر بخارشویی و یا استفاده از جاروبرقی در این خصوص وجود دارد. چگونگی کار در این حوزه بستگی به پوشش داخلی اتومبیل نظیر چرم، فیبرکربن، پلاستیک و... دارد. دیتیلینگ خارجی: این قسمت خدمات در زمینه زیباسازی و ظریف کاری بدنه و فضای خارجی خودرو انجام می‌شود. برطرف کردن خراش ها، خطوط سطحی و استفاده از محافظ رنگ مربوط به اقدامات دیتیلینگ خارجی است.

مزایای استفاده از دیتیلینگ و زیباسازی خودرو

بهره‌گیری و استفاده از دیتیلینگ مزایای مختلفی دارد. در این بخش قصد داریم تا به برخی از مهمترین مزایا و قابلیت‌های مهم دیتیلینگ خودرو بپردازیم:

نخست آن که به ظاهر و نمای بیرونی خودروی شما جلوه جذاب، تازه‌ و زیباتری می‌بخشد. با استفاده از پوشش های محافظ نظیر پوشش نانوسرامیک، محافظت سطوح و بدنه در برابر خط و خش افزایش می‌یابد. پیشگیری از اثرات مربوط به تابش نور خورشید و آفتاب سوختگی از دیگر مزایای دیتیلینگ است. این موضوع می‌تواند برروی مقاومت سطوح ماشین نظیر سقف در برابر تغییر رنگ و حفظ ثبات رنگ مؤثر باشد. از بین بردن جرم‌ها، آلودگی‌ها و کمک به پاکسازی فضای داخلی از دیگر مزایای دیتیلینگ به شمار می‌رود. به دلیل استفاده از مواد محافظ، افزایش طول عمر بخش‌های داخلی و خارجی خودرو را نیز به دنبال خواهدداشت. دیتیلینگ، یک مهارت کاربردی است که امکان درآمدزایی از طریق آن وجود دارد. یک دیتیلر حرفه‌ای با داشتن مهارت و گواهی فنی می‌تواند در بخش‌های مختلف اقدام به کسب درآمد نماید. امروزه افراد زیادی خصوصاً کسانی که قصد خرید و فروش خودرو دارند، برای زیبا نشان‌دادن اتومبیل از دیتیلینگ استفاده می‌کنند. این امر در میزان جذابیت و بهبود شرایط فعلی خودرو اثر بالایی دارد. در نتیجه تقاضا و بازار کار این رشته رو به افزایش است.

برای یادگیری و اجرای دیتیلینگ به چه ابزارهایی نیاز است؟

دیتیلینگ خودرو از جمله خدماتی است که مستلزم استفاده از تجهیزات و وسایل مختلفی است. این ابزار و وسایل بستگی زیادی به حوزه کاری (بدنه یا داخل) و همچنین میزان و نوع خدمات دارد. انواع پولیش، پد های مخصوص، کارواش سیار، بخارشوی‌ها، ضخامت سنج رنگ و کمپرسور برخی از مهمترین ابزار دیتیلینگ هستند.

همچنین می توانید در کنار این دوره از دیگر دوره هایی که در زمینه خودرو برگزار می شود نیز استفاده نمایید. مثل دوره آموزش کارشناسی خودرو که با ارائه مدرک معتبر توسط کارآزموده برگزار می شود شرکت کنید.

شیوه های کسب درآمد به کمک دیتیلینگ خودرو

چنانچه دوره دیتیلینگ را پشت‌سرگذاشته‌اید و دارای مدرک فنی تخصصی معتبر هستید، راه‌های کسب درآمد از این راه متعدد است. این خبر خوبی برای افرادی است که در این زمینه فعالیت می‌کنند یا قصد شرکت در دوره و اخذ مدرک دارند.

علاوه بر داشتن مهارت، دیتیلینگ نیاز به استفاده از ابزار تخصصی دارد. در نتیجه برای کسب درآمد شما هم باید ابزار و تجهیزات داشته باشید. البته نگران نباشید! نیازی نیست در همان ابتدا به صورت کاملاً مجهز شروع به کار کنید. بلکه می‌توانید تعدادی از ابزارهای ضروری و پرکاربردتر را تهیه نمایید.

یکی از ساده‌ترین راه ها برای کسب درآمد از دیتیلینگ خودرو، ارائه خدمات سیار است. خصوصاً با پیشرفت شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌ها، به راحتی می‌توانید به صورت آنلاین و سیار ارائه خدمات کنید. استارت کسب و کار شخصی به صورت ثابت در شرکت یا مغازه و تهیه لوازم از دیگر راهکارهای درآمدزایی است. با داشتن مدرک معتبر فنی و حرفه ای، می‌توانید به عنوان مدرس و یا مربی نیز در آموزشگاه ها تدریس نمایید.

یادگیری دیتیلینگ خودرو با کارآزموده

آموزشگاه کارآزموده به صورت تخصصی، کاملاً حرفه‌ای و استاندارد، اقدام به برگزاری دوره دیتیلینگ خودرو کرده است. در نتیجه افرادی که به‌دنبال یادگیری این مهارت و اخذ مدرک حرفه‌ای و معتبر هستند، می‌توانند از دوره‌های کارآزموده استفاده کنند. دوره دیتیلینگ خودرو در آموزشگاه کارآزموده مزایای مختلفی دارد که آن را از سایر مراکز آموزشی متمایز می‌نماید. مزایای ارزشمندی نظیر:

بهره‌گیری از اساتید و مربیان باتجربه

کارآزموده برای آموزش مباحث، از افراد دارای صلاحیت آموزشی، باتجربه و توانمند استفاده می‌کند. این امر سبب شده تا سرفصل‌ها به صورت کامل آموزش داده شود و نیازی به گذراندن دوره‌های دیگر وجود نداشته‌باشد.

فراهم کردن کارگاه مجهز

کارآزموده برای آموزش هنرجویان خود، کارگاهی مجهز به بهترین ابزار و تجهیزات مهیا کرده است. انواع دستگاه‌های تخصصی نظیر پولیشرها، پد ها، بخارشوی، وکیوم، کمپرسور، سنباده زن و خشک‌کن بخشی از آن‌هاست. شما در این دوره، نحوه کار و استفاده از تجهیزات مختلف را فراخواهیدگرفت.

آموزش مباحث به صورت تئوری و عملی

کارآزموده برای آموزش مباحث هم به صورت تئوری و مبانی کار و هم به صورت عملی برنامه‌ریزی کرده است. درنتیجه در دوره دیتیلینگ، هم با مفاهیم و نوع عملکرد ابزار و بخش‌های‌مختلف آشنا خواهیدشد هم با شیوه‌عملی کار.

ایجاد محیطی ایده‌آل برای آموزش دیتیلینگ خودرو

آموزش‌ها کاملاً به صورت کاربردی و تجربه محور است. قطعات خودرو به شکل مدل شده بر روی استند و هولدر قرارداده می‌شوند. سپس تحت نظر مربی آموزش داده شده و خود هنرجویان کار را آغاز می‌کنند. مربی نیز به رفع ایرادات پرداخته و آن ها را با شیوه اصولی آن آشنا می‌نمایند.

ارائه گواهینامه و مدرک معتبر

گواهینامه ارائه شده در کارآزموده از اعتبار بالایی برخوردار است. چراکه مطابق با ساختار و روال سازمان فنی و حرفه‌ای پایه‌گذاری شده است. پس از طی دوره‌آموزشی، دو مرحله آزمون تئوری و عملی به عمل خواهد آمد. سپس مدرک معتبر بین‌المللی فنی و حرفه‌ای صادر خواهدشد. شما می‌توانید از این مدرک برای اخذ تسهیلات، مدرک مربی و یا کار در مراکز مختلف استفاده نمایید.

پشتیبانی فعال و مشاوره کسب و کار

پشتیبانی فعال حین و پس از دوره، فراهم کردن خدمات رفاهی برای هنرجویان حضوری از دیگر مزایای دوره‌های کارآزموده است. ضمن آن‌که مشاوره کسب و کار و معرفی به بازار کار برای هنرجویان علاقه‌مند نیز در این مجموعه ارائه می‌شود.

سخن پایانی

دیتیلینگ خودرو مجموعه خدماتی است که به ترمیم، احیای رنگ و زیباسازی بخش‌های داخلی و بدنه خودرو می‌پردازد. دیتیلینگ مهارتی است که به دلیل کاربردی بودن، قابلیت کسب درآمد و ایجاد کسب و کار شخصی دارد. البته شرط آن گذراندن دوره آموزشی و داشتن مدرک حرفه ای و معتبر است.

بدین‌منظور می‌توانید از خدمات مرکزآموزشی کارآزموده، به‌عنوان مرجع تخصصی در زمینه خودرو استفاده‌کنید و از مزایای دوره‌های آموزشی آن بهره‌مند‌شوید. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات و مشاوره رایگان با شماره تماس 02128428460 ارتباط برقرار نمایید.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: دیتیلینگ خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۲۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نوآورانه و متفاوت در یک مرکز آموزشی قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در این طرح که جشنواره علمی و مهارتی شهید فخری زاده نامگذاری شده است،  65 نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه با حضور در کارگاه های آموزشی با رشته های مکانیک، پزشکی، علوم آزمایشگاهی، تأسیسات، برق، کامپیوتر، آشپزی و نجاری آشنا شدند.

قاسم فضل اللهی دبیر این جشنواره گفت: حضور دانش آموزان در این جشنواره نقش موثری در ارتقای نمرات مستمر آنها و کسب تجربه دانش آموزان برای حضور در رقابت های فنی و مهارتی کشوری دارد.

مرحله بعدی این جشنواره در تابستان امسال برگزار می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • چرا بعد از رابطه جنسی غمگین می شوم و گریه می کنم؟
  • چرا مافیای خودرو جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم
  • هنرآموزی برای کسب مهارتی پایدار
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟
  • چگونه تقاضای افزایش حقوق بدهیم؟ ( 12 توصیه کاربردی)
  • صفر تا صد آرایشگری مردانه را در کمترین زمان ممکن یاد بگیرید /درآمد و مزیت
  • طرح نوآورانه و متفاوت در یک مرکز آموزشی قم
  • درجه نفوذ قیر چیست و قیر درجه نفود چه کاربردی دارد؟
  • آموزش اتوماسیون صنعتی به صورتی تخصصی و عملی