Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید کریمی عصر شنبه در جلسه بررسی مشکلات بهداشت و درمان تکاب در جنوب آذربایجان غربی با بیان اینکه این کمک نقدی به عنوان قرض در اختیار دولت سیزدهم قرار گرفته است افزود: از این میزان اعتبار هفته گذشته ۶۰ هزار میلیارد ریال به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور پرداخت شد و ۲۰ هزار میلیارد ریال دیگر نیز برای بهبود وضعیت بهداشتی مناطق مختلف پرداخت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این اعتبار کمک بزرگی برای تامین نقدینگی بیمارستان ها، پرداخت کارانه های عقب افتاده کادر درمان و بدهی های دارویی محسوب می شود، اظهارکرد: همچنین طی ۲ هفته آینده نیز ۸۰ هزار میلیارد ریال جهت اصلاح و تامین نقدینگی مراکز دارویی کشور پرداخت خواهدشد که در کنار اجرای طرح دارویار موجب رفع مشکلات مربوط به تولید و توزیع دارو می‌شود.

معاون امور درمان وزارت بهداشت و درمان با بیان اینکه با پیگیری های انجام شده بدهی های یک ساله مربوط به هزینه های مقیمی ماندگاری پزشکان در شهرهای مختلف پرداخت شد، ادامه داد: پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به مراکز بهداشتی، درمانی، دارویی و بیمارستان های کشور اتفاق بی نظیری در تاریخ وزارت بهداشت و درمان است که در دولت سیزدهم رخ داد.

کریمی اضافه کرد: برای پوشش کامل پزشکان در سراسر کشور سالانه به سه هزار و ۵۰۰ پزشک متخصص نیاز داریم در حالی که سال گذشته ۲هزار و ۲۰۰ پزشک از دانشگاه ها فارغ التحصیل شدند که برای هر دانشگاه ۳۰ تا ۳۵ پزشک تخصیص می‌یابد.

وی گفت: آذربایجان غربی استان پهناوری با فاصله زیاد شهرها از یکدیگر است اما با وجود کمبود پزشک، سال گذشته ۶۱ پزشک متخصص به این استان اعزام شد که ۲ برابر میانگین کشوری است.

معاون امور درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص مشکلات بخش سلامت تکاب نیز یادآورشد: بیمارستان جدید تکاب ساختمان خوبی دارد که سال گذشته راه اندازی شد اما دارای مشکلات و نواقصی در فضاهای تخصصی و تجهیزات است که سعی می کنیم با تلاش و همراهی فرماندار، نماینده مجلس و دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی این مشکلات را رفع کنیم.

کریمی افزود: تامین و ماندگاری پزشکان متخصص مورد نیاز تکاب از جمله رادیولوژیست و چشم پزشک، تقویت تجهیزات و امکانات مورد نیاز بیمارستان این شهرستان را نیز پیگیری می‌کنیم.

وی تاکید کرد: افزایش سطح خدمات بهداشت و درمان در شهرهای محروم از جمله تکاب طبق شعار وزارت بهداشت و درمان مبنی بر عدالت و تعالی نظام سلامت در دستور کار است و برهمین اساس سعی می کنیم فاصله شهرهای محروم با شهرهای برخوردار از خدمات سلامت کاهش پیدا کند تا مردم بتوانند از عدالت در بهداشت و درمان بهره مند شوند.

فرماندار تکاب و نماینده مردم شاهیندژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه مشکلات، کمبود های بهداشتی و درمانی تکاب و نیازهای مربوط به نیروی انسانی متخصص و تجهیزات بیمارستان و مراکز درمانی این شهرستان و روستاهای آن را بیان کردند.

معاون امور درمان وزارت بهداشت و درمان عصر شنبه از بخش‌های مختلف بیمارستان مهر امام علی(ع) تکاب از جمله مرکز اورژانس، آزمایشگاه‌های تخصصی و ساختمان سی تی اسکن این بیمارستان بازدید کرد.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و یکی از ۳۱ شهرستان محروم و کمتر توسعه یافته کشور به شمار می‌رود.

برچسب‌ها تکاب مهاباد اقلام دارویی آذربایجان غربی فاصله گذاری اجتماعی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تکاب مهاباد اقلام دارویی تکاب مهاباد اقلام دارویی آذربایجان غربی فاصله گذاری اجتماعی بهداشت و سلامت وزارت بهداشت و درمان هزار میلیارد ریال آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۲۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۲۵۵ زائر از هرمزگان به حج عمره

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ مسئول بعثه مقام معظم رهبری در هرمزگان گفت: پس از یک دهه تاخیر در اعزام به حج عمره، این پرواز شامل دو کاروان از اهل سنت و یک کاروان شیعه بود که به سرزمین وحی اعزام شدند.
حجت الاسلام غلامرضا حاجبی افزود: این سفر ده روزه است و حجاج ۵ روز در مدینه منوره، و بقیه را در مکه مکرمه اقامت دارند.

بیشتر بخوانید؛ افزایش ۷ درصدی جابجایی مسافران نوروزی در فرودگاه‌های هرمزگان
مسئول بعثه مقام معظم رهبری در هرمزگان افزود: کوچیک‌ترین حاجی ۷ ساله و مسن‌ترین آنها ۹۷ ساله است.
جمشید دلفاردی مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان هم گفت: حجاج ۱۹ اردیبهشت ماه از مبدا جده به بندرعباس باز میگردند.

دیگر خبرها

  • اعزام  زائر از هرمزگان به حج عمره
  • اعزام ۲۵۵ زائر از هرمزگان به حج عمره
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • ثبت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده جدید
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت