Web Analytics Made Easy - Statcounter

عوارض و خطرات استفاده از داروهای سوزش سر معده درمان: توصیه های عمومی برای کمک به بهبود این بیماری: عوارض و خطرات استفاده از داروهای سوزش سر معده

به گزارش اقتصاد آنلاین، علائم این بیماری در اثر بازگشت محتویات معده به مری(ریفلاکس)  به خصوص اسید معده و به دنبال آن تحریک مخاط قسمت انتهای مری (ازوفاژیتیس)، بروز می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیماران معمولاً علائم این بیماری را به صورت سوزش اذیت کننده و دردناک در شکم و پشت جناغ سینه توصیف می کنند. سوزش به صورت بالا رونده است و حتی می تواند منجر به احساس مزه اسید معده در دهان شود. درد نیز ممکن است در زیر جناغ سینه احساس شود. از عوامل تشدید کننده این بیماری می توان به خم شدن و دراز کشیدن، چاقی و وعده غذایی سنگین اشاره کرد.

اگر علائم بعد از گذشت یک هفته از درمان بهبود نیافتند باید به پزشک مراجعه کنید.

درمان:

آنتی اسیدها: این داروها در کنترل سوزش معده و ریفلاکس می توانند مؤثر باشند. فرم های مایع این داروها از فرم های جامد آن اثربخشی بهتری دارند. در صورت مصوف فرم های جامد، باید به خوبی جویده شوند. بهترین زمان مصرف این داروها نیم ساعت بعد از غذا می باشد. از داروهای این دسته می توان به آلومینیوم-ام جی اشاره کرد. این داروها به علت کاهش اسیدیته معده می توانند با خیلی از داروها از جمله داروهای انتریک کوت تداخل داشته باشند؛ در نتیجه از مصرف همزمان این داروها مانند آسپیرین با آنتی اسید ها خودداری کنید.

آنتاگونیست های گیرنده های H2: سایمتیدین، رانیتیدین و فاموتیدین از داروهای این دسته که در سوء هاضمه، افزایش اسید معده و سوزش معده مؤثر هستند، فقط به مدت ۲ هفته می توانند بدون تجویز پزشک مصرف شوند. داروهای این دسته شروع اثر طولانی تر و طول اثر بیشتری دارند. بهترین زمان مصرف این دارها یک ساعت قبل از غذا می باشد.

سایمتیدین تداخلات دارویی زیاد دارد و مصرف همزمان آن با وارفارین، تئوفیلین و فنی توئین ممنوع می باشد.

مهارکننده های پمپ پروتون: این دسته دارویی تولید اسید معده را مهار میکنند و به عنوان اثربخش ترین داروها برای درمان سوزش معده شناخته شده اند. به منظور رسیدن به اثربخشی کامل ممکن است یک روز یا بیشتر زمان لازم باشد لذا در این مدت می توان از آنتی اسیدها برای رفع علائم بیماری استفاده کرد. بهترین زمان مصرف این داروها قبل غذا می باشد و نباید همزمان با آنتاگونیست های H2 مصرف شوند.

از جمله داروهای این دسته می توان به امپرازول، پنتوپرازول، اس امپرازول، رابپرازول و لانسوپرازول اشاره کرد. در این بین فقط امپرازول را می توان بدون تجویز پزشک و حداکثر ۲ هفته استفاده کرد؛ در صورت عدم بهبود بیماری باید به پزشک مراجعه کنید.

توصیه های عمومی برای کمک به بهبود این بیماری:

۱- کم کردن وزن

۲- افزایش تعداد وعده های غذایی و کاهش حجم غذا در هر وعده

۳- عدم مصرف غذاهای چرب

۴- مصرف شام چند ساعت قبل از خوابیدن

۵- نشستن روی زانو به جای خم شدن در موارد مورد نیاز

۶- قرار دادن سر بالاتر از بدن در حالت خوابیده

۷- عدم پوشیدن لباس های تنگ وکمربند

۸- عدم مصرف سیگار، الکل، چای، قهوه و شکلات

منبع: داروسازی پورسینا لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر سوزش معده مرگ زودرس داروی معده اخبار مرتبط مرگ زودرس گریبان این افراد را میگیرد! ۱۴۰۱/۴/۲۹ درمان سوزش سر دل بدون دارو فقط با سیب ۱۴۰۱/۴/۱۵ بهترین روش درمانی برای سوزش معده کدام است؟ ۱۴۰۰/۱۱/۲۹ زندگی در مناطق شلوغ عمر را کم می کند ۱۴۰۰/۱۱/۱۰ مشکلات گوارشی که نباید نادیده گرفت ۱۴۰۰/۱۱/۹ وقوع بیش از ۱۱هزار مرگ منتسب به آلودگی هوا در ایران ۱۴۰۰/۱۰/۲۹ آخرین ویدیو ها شش کشته در آیداهوی آمریکا به دلیل آتش سوزی جنگل + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۱ ۲۲:۱۷ زلزله هرمزگان تلفات جانی نداشت ۱۴۰۱/۰۵/۰۱ ۲۲:۱۴ توصیه های کرونایی رییس جمهور برای ایام محرم + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۱ ۲۱:۵۹ هنوز آماری از خسارت های زلزله در دسترس نیست ۱۴۰۱/۰۵/۰۱ ۲۱:۴۸ روایت اعتیاد یک خانم با تشویق همسرش در ۱۶ سالگی ۱۴۰۱/۰۵/۰۱ ۲۱:۱۸ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال صرافی والکس خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۲۲:۳۷ پیش بینی بارش باران و سیلاب در برخی استان ها تا پایان هفته ۲۲:۲۸ راز مشترک افرادی که عمر طولانی دارند ۲۲:۱۱ هشدار جدی به خانم ها در مورد حساسیت به ریمل ۲۲:۰۸ سردار آزمون با قرارداد ۲ ساله به استقلال پیوست ۲۲:۰۴ تریلر جان ویک ۴ منتشر شد ۲۱:۵۹ توصیه های کرونایی رییس جمهور برای ایام محرم + فیلم ۲۱:۵۲ اصول تغذیه ای در گرم ترین روزهای سال ۲۱:۲۶ هر رنگ لباس زنانه رو با چه مدل کفشی ست کنیم؟ ۲۱:۱۵ خوردن برنج دلیل عمر بالای ژاپنی هاست؟ ۲۱:۰۱ خطر باورنکردنی مصرف قرص ویتامین! ۲۰:۵۸ صدور حکم بازداشت برای امین فردین ۲۰:۵۲ چه زمانی لرزش دست ها خطرناک است؟ ۲۰:۳۶ نتایج ثبت نام وام ضروری بازنشستگان، مشخص شد ۲۰:۳۰ سایه روابط ایران و روسیه بر سر مذاکرات برجام ۲۰:۲۸ کاهش درد میگرن با یک تغییر غذایی ساده ۲۰:۱۹ ماجرای فیلم درختان خشک شده خیابان ولیعصر چیست؟ ۲۰:۱۳ سازوکار جدید تسهیلات ازدواج ابلاغ شد ۲۰:۱۲ شگرد فست فودی ها برای خشک نشدن خمیر پیتزا ۲۰:۱۱ واکنش وزارت ارشاد به خبر ممنوعیت حضور زنان در تبلیغات؛ فقط «استفاده ابزاری» از زنان ممنوع است ۱۹:۵۷ هفت خوان جدید برای قیمت گذاری کالاها ۱۹:۵۳ کپک رب، آبغوره و ترشی را چه کنیم؟ ۱۹:۵۳ آلمان به عکس یادگاری روسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه واکنش نشان داد ۱۹:۴۳ تهرانی ها منتظر بارش باشند ۱۹:۳۵ بهار امسال حدود ۲ میلیون‌ تن شیر گاو تولید شد ۱۹:۳۴ انتخاب زیورآلات متناسب با انواع رنگ پوست ۱۹:۲۰ افزایش بیش از ۸ درصدی مصرف برق صنایع نسبت به سال گذشته ۱۹:۱۷ بهترین وقت سال برای لایه برداری پوست صورت ۱۹:۱۴ کامیابی پژوپارس سوارها، ستاره کشاورزان در حال افول ۱۹:۰۶ تاثیر ۹۰ درصدی دوز یادآور در کاهش مبتلایان کرونا ۱۹:۰۰ ما اهل سختگیری و برخوردهای خشن و چکشی در فضای فرهنگی نیستیم ۱۸:۵۳ آب میوه ای ۵ برابر قوی تر از شربت سرفه ۱۸:۴۰ خداداد عزیزی برای جام جهانی قطر پست گرفت + عکس ۱۸:۳۵ علائم هشدار دهنده در در زبان بدن همسر ۱۸:۲۹ مشکل با سرمربی چلسی؛ بداخلاق و شکاک است! ۱۸:۲۶ ایلان ماسک مقصر زیان توییتر اعلام شد ۱۸:۲۱ واکسن آسترازنکا از چرخه تزریق خارج شد ۱۸:۰۹ شخصیت شناسی جالب از روی فرم چانه ۱۸:۰۹ افزایش تولید خودرو؛ خوشحال باشیم یا ناراحت؟! ۱۸:۰۰ قیمت جدید تلویزیون تی سی ال (جدول) ۱۸:۰۰ جدال صمت با دولت! ۱۷:۴۳ فرمول ساده برای تمیزکردن لوازم آشپزخانه ۱۷:۴۱ پیش بینی بورس؛ بازگشت به روند صعودی؟ / کاهش حاشیه سود شرکت‌ها با تشدید قیمت‌گذاری دستوری ۱۷:۳۸ ۵ شهر استان تهران در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند ۱۷:۲۷ دود کردن اسپند واقعا فایده دارد؟ + خاصیت اسپند در طب سنتی ۱۷:۲۳ مردم شهرداران را مستقیم انتخاب می کنند؟ ۱۷:۲۱ «اسکنر» در ریش برای تقلب در کنکور! / تقلب در سال های قبل بیشتر بود، اما چرا اخبار آن امسال تا این حد پررنگ شد؟  ۱۷:۱۴ قیمت پراید به ۲۰۶ رسید! / امروز شیفت سایپایی‌ ها بود + جدول قیمت ۱۷:۱۳ ناکامی دوباره تیم مطرح ایتالیایی در جذب طارمی ۱۷:۰۷ مهرعلیزاده: به فائزه هاشمی گفتم بنده یک دکان را تعطیل کردم! ۱۷:۰۵ ادامه رکورد شکنی تورم نقطه به نقطه / عبور از شوک حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اما... اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سوزش معده مرگ زودرس داروی معده ۱۴۰۱ ۰۵ ۰۱ سوزش معده اسید معده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۲۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی زودرس مس کرمان در لیگ برتر هندبال

تیم هندبال صنعت مس کرمان با کسب نوزدهمین پیروزی خود و ۴۰ امتیاز سه هفته مانده به پایان سی و شششمین دوره لیگ برتر هندبال مردان باشگاه‌های کشور تاج قهرمانی را بر سر نهاد. 

عصر امروز و در هفته نوزدهم لیگ برتر هندبال صنعت مس کرمان با شکست زغال سنگ طبس در خانه خود، با کسب نوزدهمین پیروزی پیاپی خود، کاپ قهرمانی لیگ برتر هندبال را به کرمان برد. 

نارنجی‌پوشان در این دیدار با عملکردی بهتر نسبت به حریف سرشناس خود، توانستند با پیروزی ۲۴ - ۳۲ در میان هواداران خود جشن قهرمانی بگیرند.

مسی ها با این پیروزی اختلاف امتیاز خود را با تیم دوم و سوم جدول رده‌بندی به ۷ رساند تا سه هفته مانده به پایان لیگ قهرمانی خود را قطعی کند. 

صنعت مس در هفته بیستم لیگ برتر هندبال مهمان پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد است.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی توپ و تور

دیگر خبرها

  • کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • هشدار مرکز پژوهش‌های مجلس درباره سبد غذایی خانوار
  • کالری مصرفی 50 درصد ایرانیان زیر استاندارد
  • قهرمانی زودرس مس کرمان در لیگ برتر هندبال
  • این داروها عامل میگرن هستند
  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • این غذاها را با هم نخورید!
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند