Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@22:41:54 GMT

نگرانی آمریکا از امنیت رییس جمهور اوکراین

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۶۲۹۴۳

نگرانی آمریکا از امنیت رییس جمهور اوکراین

به گزارش شنبه شب ایرنا به نقل از "راشا تودی"، جیک سالیوان ادعا کرد: امنیت شخصی ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین امری است که ما را نگران می‌کند. وی یک رهبر در زمان جنگ است و با دشمنی سرو کار دارد که بی‌رحم است و تقریباً قادر به انجام هر کاری است. 
وی ادامه داد: زلنسکی تمهیدات لازم برای محافظت از خود را انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
سالیوان بدون توضیح بیشتر گفت: آمریکا در تامین امنیت زلنسکی مشارکت دارد. 
پس از آغاز حمله روسیه به اوکراین در ماه فوریه، آمریکا پیشنهاد خارج کردن زلنسکی از کی یف را مطرح کرد اما رئیس جمهوری اوکراین این پیشنهاد را نپذیرفت. 
به گزارش ایرنا، ولودیمیر زلنسکی روز جمعه اعلام کرد که معاون سرویس امنیت داخلی این کشور را برکنار و چندین رئیس جدید منطقه‌ای را برای این سازمان منصوب کرده است. 
رئیس‌جمهور اوکراین اواخر روز یکشنبه گذشته هم در دو فرمان‌ اجرایی رئیس سازمان امنیت و دادستان کل این کشور را برکنار کرد. 
دستور برکناری ایوان باکانوف رئیس سازمان امنیت اوکراین و ایرینا وندیکتوا دادستان کل این کشور در تارنمای رسمی ریاست جمهوری اوکراین منتشر شد. 
ولودیمیر زلنسکی بامداد دوشنبه در توضیح دستور خود برای برکناری رییس سازمان امنیت و دادستان کل این کشور گفت که بیش از ۶۰ دادستان و کارمند سازمان امنیت علیه اوکراین فعالیت می‌کنند. 
رئیس جمهور اوکراین بارها ادعا کرده است که افرادی به دنبال ترور او هستند. مقامات اوکراینی نیز بارها روسیه را متهم به برنامه ریزی برای قتل زلنسکی کرده‌اند اما مسکو این اتهامات را رد می‌کند و دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در ماه آوریل گفت که زلنسکی «رئیس‌جمهور اوکراین است» و روسیه خواهان حضور او در میز مذاکره و توافق در مورد شرایط صلح است. 
 


 

برچسب‌ها اوکراین روسیه ولودیمیر زلنسکی ایالات متحده آمریکا جیک سالیوان پروندهٔ خبری جنگ در اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین روسیه ولودیمیر زلنسکی اوکراین روسیه ولودیمیر زلنسکی ایالات متحده آمریکا جیک سالیوان رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی سازمان امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۲۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرملین: پاشینیان با پوتین دیدار می‌کند

دستیار رئیس‌جمهور روسیه گفت: پوتین و پاشینیان پس از آخرین دیدارشان در دسامبر ۲۰۲۳ عملاً صحبت نکرده‌اند. بنابراین، اهمیت زیادی برای این دیدار دوجانبه قائل هستیم.

به گزارش مشرق، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، یک روز پس از مراسم تحلیف، امروز با نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان دیدار خواهد کرد.

یوری اوشاکوف، دستیار رئیس‌جمهور روسیه در این باره به خبرنگاران اطلاع داد.

او گفت که اخیراً تماس‌های روسیه و ارمنستان در سطوح مختلف به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته و «مسائل مشکل‌ساز» انباشته شده است.

به گفته اوشاکوف، انتظار می‌رود که رهبران دو کشور در جریان مذاکرات، آشکارا درباره این موضوعات گفتگو کنند.

دستیار رئیس‌جمهور روسیه افزود: پوتین و پاشینیان پس از آخرین دیدارشان در دسامبر ۲۰۲۳ عملاً صحبت نکرده‌اند. بنابراین، یک بار دیگر تأکید می‌کنم که اهمیت زیادی برای این دیدار دوجانبه قائل هستیم. به نظر من این به روشن شدن بسیاری از مسائل کمک می‌کند.

اوشاکوف درباره مشکلات موجود در روابط روسیه و ارمنستان گفت: ایروان در حال توسعه روابط با کشورهای غربی به صورت نمایشی است، گزینه‌های مختلفی را برای پیوستن به اتحادیه اروپا بررسی می‌کند و روابط ارمنستان در راستای خطوط ناتو در حال تشدید است.

گفتنی است، نخست‌وزیر ارمنستان در ماه فوریه اعلام کرد که مشارکت کشورش در سازمان پیمان امنیت جمعی، که روسیه شامل آن می‌شود، عملاً متوقف شده است.

به گفته وی، سازمان پیمان امنیت جمعی وظایف خود را در رابطه با ارمنستان در مناقشه با جمهوری آذربایجان انجام نداد. بعداً پاشینیان گفت که احتمال خروج ارمنستان از این سازمان را رد نمی‌کند.

دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد: کرملین آماده گفت‌وگو با ایروان در مورد موضوع سازمان پیمان امنیت جمعی است و امیدوار است که اختلافات بین دو کشور در دیدار شخصی پوتین و پاشینیان حل شود.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • واکنش کرملین به اتهام دخالت روسیه در سوءقصد به جان زلنسکی
  • کرملین: پاشینیان با پوتین دیدار می‌کند
  • آخرین تحولات اوکراین| نگرانی کاخ سفید از سوء‌قصد به زلنسکی
  • تحولات اوکراین| نگرانی کاخ سفید از سوء‌قصد به زلنسکی
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟/ اوکراین: ترور زلنسکی توسط روسیه خنثی شد/ تهدید بلاروس به اقدام نظامی علیه لهستان
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟
  • اوکراین مدعی خنثی سازی ترور زلنسکی شد
  • روایت اوکراین از خنثی‌سازی طرح روسیه برای ترور «زلنسکی»
  • اظهارات عجیب و غریب زلنسکی درباره اوکراینی‌ها
  • زلنسکی:اوکراینی‌ها بندگان برگزیده خدا هستند/قطعا پیروز خواهیم شد!