Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار تهران جهت توسعه مدل پارک فناوردی پردیس در سایر شهرستان های استان اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ نشست ستاد اقتصاد دانش‌بنیان استان تهران با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، محسن منصوری استاندار تهران، حشمت اله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و سایر مسئولان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

منصوری در این جلسه با اشاره به جایگاه تهران در عرصه دانش بنیان اظهار داشت: بیش از ۵۰ درصد شرکت های دانش بنیان در استان تهران مستقر هستند و بر همین اساس، یکی از بخش های مورد توجه در زیست بوم فناوری و نوآوری این استان به شمار می‌روند. 

وی ادامه داد: امید است با حمایت و همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نقش شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در حل مهم‌ترین چالش‌های استانی، پررنگ و جدی تر شود. 

استاندار تهران عنوان کرد: مسائل استان با توجه به ظرفیت‌هایش باید به کمک نوآوری و فناوری پیش برود و مقام معظم رهبری همواره بر رفع مشکلات و مسائل به کمک‌ نخبگان علم و فناوری تاکید دارند 

منصوری گفت: پارک فناوری پردیس یکی از نمادهای توسعه فناوری است و اکنون ظرفیت توسعه پارک های فناوری مشابه این پارک در سایر شهرستان های استان وجود دارد و بخش خصوصی نیز این آمادگی را دارد تا در توسعه علم و فناوری کشور نقش آفرینی کند. 

استاندار تهران با اعلام آمادگی جهت توسعه مدل پارک فناوری پردیس به کمک منابع استانی و ملی خاطرنشان کرد: نقش دانش بنیان ها در حل مشکلات و چالش های پیش روی استان تهران از جمله آلودگی هوا، ترافیک و... باید برجسته شود و از معاونت علمی و فناوری تقاضا داریم با میانجی گری و ایجاد فضای تعامل، نقش شرکت‌های دانش بنیان و خلاق را در حل مسائل استان پررنگ کنند. 

گفتنی است در این نشست، شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، رؤسای پارک‌های علم و فناوری، مسئولان اتحادیه‌ها و انجمن‌های دانش‌بنیان و استارتاپی استان تهران ، به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات خود در حوزه دانش‌بنیان و خلاق پرداختند. 

معافیت‌ها و تسهیلات، زیرساخت‌های لازم، اشتغال اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، احکام مالیاتی و حمایت تامین اجتماعی از مواردی بود که در این نشست مطرح و قول پیگیری آن‌ها از سوی معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و استاندار تهران داده شد. 

 

 انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سورنا ستاری استاندار تهران شرکت های دانش بنیان شرکت های دانش بنیان دانش بنیان و خلاق دانش بنیان استاندار تهران علمی و فناوری استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۳۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ مصطفی میلانی، دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به ظرفیت بالای این استان در زمینه مواد و ساخت، گفت: تجاری‌سازی، تأمین مالی، ارتباط سازی بین شرکت‌ها با ارگان‌های دولتی و اطلاع رسانی دستاوردهای فناوری از جمله اقدامات ستاد در جهت توسعه فناوری‌های حوزه مواد و ساخت است.

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به برگزاری نشست‌های نخبگانی و استفاده از ظرفیت‌ها و پیشنهادهای فعالان این حوزه اشاره کرد و گفت: ستاد مواد آمادگی دارد تا با برگزاری جلسات و رویدادهای تخصصی، در راستای رفع مشکلات شرکت‌های فناور و دانش بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گام بردارد.

تاکید بر اهمیت شیرین‌سازی آب و توسعه سرامیک‌های پیشرفته

 میلانی، شیرین سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی، توسعه سرامیک‌های پیشرفته، تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و جلوگیری از خام‌فروشی را از جمله اولویت‌های ستاد برشمرد.

وی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر، فناوری‌های شیرین‌سازی آب از اهمیت بالایی برخوردار هستند و ستاد مواد آماده است تا از طرح‌های فناورانه در این زمینه حمایت کند.

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در پایان افزود: این ستاد برای تسهیل فرآیند تأمین مالی، ضمانت قراردادها و پذیرش ریسک فناوری‌های نوین آمادگی دارد و خواستار همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان شهرک برای توسعه فناوری‌های مواد و ساخت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • مالکیت فکری پشتوانه اقتصاد دانش‌بنیان
  • رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال