Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@02:33:35 GMT

کارکرد اصلی شهرداری تبریز در مسائل اجتماعی است

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۶۳۷۶۱

کارکرد اصلی شهرداری تبریز در مسائل اجتماعی است

ایسنا/آذربایجان شرقی شهردار تبریز گفت: کارکرد اصلی شهرداری در مسائل اجتماعی است و مسایل عمرانی در اولویت بعدی قرار دارد.

یعقوب هوشیار در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در جمع اهالی رسانه آذربایجان شرقی و اعضای انجمن صنفی روزنامه‌نگاران اظهار کرد: عصر حاضر عصر ارتباطات است و امروزه چیزی به نام مرز در رسانه ها موضوعیت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان کارکردهای رسانه در عصر کنونی به ویژه در حوزه مسایل شهری گفت: همچنان که اگر در جامعه‌ای حوزه سلامت و ورزش پررنگ باشد، بیمار و مریض وجود نخواهد داشت می توان مدعی شد اگر جامعه به سمت شفافیت و صداقت برود، نشان دهنده آن است که اصحاب قلم در آن جامعه رسالت خود را به نحو احسن انجام می دهند.

شهردار تبریز گفت: عدم آگاهی قسمت عمده‌ای از اقشار جامعه از موضوعات مختلف، خوشایند نیست و ما برخی حوزه‌ها را از یاد برده و غفلت کرده‌ایم و در مقابل، برخی حوزه‌های بی‌مصرف را برجسته کرده‌ایم. 

وی ادامه داد: متأسفانه بداخلاقی در سیاست و مسائل سیاسی در رسانه ها متورم شده است در حالی که حوزه آگاهی در جامعه مورد غفلت قرار گرفته و بحث سلامت و حوزه علم و دانش پررنگ نیست.

شهردار تبریز افزود: گاهی برخی رسانه‌ها موضوعات کوچکی را برجسته و فضاسازی می‌کنند، اما برای مثال هیچ  رسانه فعال در حوزه شهری نمی پرسد که چرا در ۱۰ سال گذشته به طور میانگین تنها فقط ۱۰ اتوبوس برای تبریز خریداری شده است؟

هوشیار عنوان کرد: امروز بیماری‌های ریوی در سطح شهر افزایش یافته است، اما رسانه ها کمتر به موضوع آلایندگی پالایشگاه می پردازند در حالی که پالایشگاه نیز زیر بار پرداخت عوارض آلایندگی هم نمی‌رود.

شهردار تبریز تاکید کرد: هیچ فعالیت عمرانی مرا شاد نمی‌کند، چون وظیفه ذاتی شهرداری است و منتی ندارد. تمام درآمد شهرداری از جیب مردم است. 

نقش اصلی شهرداری در کارکردهای اجتماعی آن است. احداث پل، آسفالت‌ریزی و ... وظیفه شهرداری است. به عنوان یک شهروند و یک دغدغه‌مند این حوزه، از رسانه‌ها کمک می‌خواهم تا حقیقت را بگویند و حقایق را منعکس کنند.

وی افزود: امروز کسی نیست که از ترک فعل مسئولان بپرسد. تکمیل نواقص میدان آذربایجان و مرکز همایش‌های خاوران بیش از خود پروژه‌ها هزینه داشته است اما کسی در این مورد سوالی نمی‌پرسد. عوارض مربوط به ملت است و باید در محل اثر آن هزینه شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، هوشیار گفت: مدیریت شهر و رسانه ها باید دست در دست هم بدهیم و قطار تبریز را به ریل اصلی و جایگاه واقعی خود برگردانیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهرداری تبریز شهردار تبریز شهردار تبریز رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۳۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در نشست فعالان محلات استان افزود: روش و رویه پرداخت به مسائل توسط مردم یکی از رویه‌های اصلی دولت است و رهبر معظم انقلاب هم بار‌ها و بار‌ها حوزه مردم و ایجاد حلقه‌های میانی را مورد توجه و تاکید قرار داده و این مهم را حتی در اقتصاد که مقوله پیچیده‌تر و تکنیکی تری است مطرح می‌کند.   استاندار اضافه کرد: تصدی گری توسط دولت در برخی از موضوعات از جمله موضوعات اجتماعی باعث گرفتاری‌هایی می‌شود و گرفتاری‌هایی را ایجاد می‌کند، در وهله نخست مردم فکر می‌کنند با ورود دولت نقشی ندارند و دوما دولت متصدی خوبی در این زمینه نیست و برخی اوقات مشکلات را بیشتر می‌کند.   نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: دولت سیزدهم تمام تلاش خود را می‌کند تا در حد مقدورات و امکانات برای پرداخت مسائل اقدامات لازم را انجام دهد و این موضوعات در کانون توجه دولت سیزدهم است ولی حوزه‌های اجتماعی و حوزه‌های زیرساختی نیازمند بودجه‌های زیادی است که تمامی آنها در توان دولت نیست و باید با هم افزایی دولتی و مردمی مشکلات را برطرف کرد.   وی افزود: استان قزوین به صورت مصداقی اقدامات متعددی را برای کاهش مشکلات اجتماعی انجام داده است که از جمله مهم‌ترین آنها راه اندازی کمپ ماده ۱۶ است، موضوعی که برخی از معضلات اجتماعی را کاهش داده و باید در سطح استان توسعه پیدا کند.   اعلایی گفت: حل مسائل کانون‌های مشکل آفرین اجتماعی در دستور کار مجموعه مدیریتی استان قرار دارد و خدمت گذران با همدلی و همراهی تمام تلاش خود را می‌کنند تا این مشکلات کاهش یابد.

 

دیگر خبرها

  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی در شهرداری‌ها
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • تذکرات لازم در زمینه انتصابات را به شهردار قزوین داده ایم
  • عملکرد شوراها قابل دفاع است
  • توسعه متوازن و عدالت‌محور، نگاه شورای ششم به مسائل شهری
  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد
  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی