Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدصادق معتمدیان عصر شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان غربی با اشاره به تصویب ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار ویژه در سفر اواخر اردیبهشت هیات دولت و رییس جمهور به این استان گفت: از این میزان، ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده که بخشی از آن ملی و بخشی دیگر استانی است.

استاندار آذربایجان غربی می گوید: مدیران دستگاه‌های اجرایی در استان باید در خصوص جذب اعتبار ملی، پیگیری های لازم را انجام دهند که در غیر این صورت در جذب اعتبار با مشکل مواجه خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معتمدیان ادامه داد: در سفر اواخر اردیبهشت امسال رییس جمهور و هیات دولت به آذربایجان غربی، یکی از بهترین مصوبات سفر را داشتیم و ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در بخش عمرانی و اقتصادی به این استان اختصاص داده شد.

مقام عالی استان بر لزوم توجه به جذب مازاد درآمد‌های دولتی ۱۴۰۰ به آذربایجان غربی تاکید کرد و گفت: باید برای جذب اعتبارات مصوب سال گذشته نیز دستگاه‌های اجرایی توجه ویژه‌ای داشته باشند چرا که برخی دستگاه‌ها با وجود اتمام زمان جذب، در این خصوص ناموفق بودند که البته مجلس، ۲ ماه دیگر تا پایان شهریور مهلت جذب اعتبارات را افزایش داد که باید از این فرصت برای بهبود شرایط استفاده کنیم.

معتمدیان با تاکید بر تطبیق برنامه‌ها و اسناد توسعه آذربایجان غربی با سند بالادستی آمایش سرزمین گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، طرح‌ها و برنامه‌های توسعه را با این سند تطبیق داده و بررسی کند.

وی می گوید: همه طرح‌هایی که اجرا می‌کنیم باید ذیل چارچوب سند آمایش باشد و باید‌ها و نباید‌های سند آمایش باید در اجرای آن‌ها ملاک عمل قرار گیرد.

به گفته استاندار آذربایجان غربی، ساماندهی تجارت مرزی طبق دستور رییس جمهور در دستور کار قرار دارد و با توجه به اینکه آیین نامه اولیه آن تدوین شده، می‌توان با توجه به این بخش، در راستای تامین امنیت پایدار و معیشت مرزنشینان اثرگذار بود.

معتمدیان گفت: تدوین برنامه هفتم توسعه کشور، در ماه‌های آتی، فرصتی ویژه برای توجه به توسعه ظرفیت‌های استان است و باید در این زمینه از ظرفیت نخبگان علمی و دانشگاهی و همچنین مدیران دستگاه‌های اجرایی استفاده شود.

مقام عالی استان موضوع احیای دریاچه ارومیه را از موضوعات مورد توجه ویژه دولت سیزدهم و رییس جمهور عنوان کرد و گفت: رییس جمهور در سفر استانی هم بازدید هوایی از وضعیت دریاچه داشت که امیدواریم با توجه به تاکید آیت الله رییسی و با هم افزایی و تعامل حداکثری، شاهد سرعت در اتمام پروژه‌های نیمه تمام این بخش، رفع اشکالات و البته استفاده از توان و مشارکت مردمی در این خصوص باشیم.

وی می گوید: در کنار توجه به احیای دریاچه ارومیه، موضوع معیشت مردم نیز در دستور کار جدی ماست و ما دنبال محدودسازی سفره مردم نیستیم.

استاندار آذربایجان غربی از آغاز سفر به عتبات عالیات از مسیر تمرچین پیرانشهر از اربعین امسال خبر داده و می گوید: باید زیرساخت‌ها و تسهیلات لازم در این خصوص ایجاد شود که سعی داریم با همراهی مسوولان شمال عراق و اهتمام ویژه مدیران حوزه‌های دخیل در استان، این امر را به بهترین شکل ممکن محقق کنیم.

استان آذربایجان غربی در روز جمعه سی ام اردیبهشت ماه، میزبان رئیس جمهور و جمعی از کابینه و دولت در بیست و یکمین سفر استانی بود.‌

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آذربایجان غربی دریاچه ارومیه اعتبارات ملی سفر هیات دولت برنامه ریزی و بودجه آذربایجان غربی میلیارد تومان رییس جمهور جذب اعتبار دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۳۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت

مهدی رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: با پیگیری‌های انجام شده و در دیدار با رییس امور طرح‌های کلان سازمان برنامه و بودجه که مدیریت اعتبارات سفر رییس جمهور به استان‌ها را بر عهده دارد، ۷۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی تخصیص یافت.

وی در ادامه افزود: از این میزان، ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر است که به صورت نقدی به خراسان شمالی تخصیص داده شد و ۲۵۰ میلیار تومان نیز از اعتبارات استانی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی ادامه داد: ۱۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات تخصیصی، ویژه تکمیل طرح محور بجنورد به جنگل گلستان است.

رشیدی بیان کرد: علاوه بر اعتباری که برای محور بجنورد گلستان منظور شده است، برای محور بجنورد_سنخواست، محور جاجرم میامی، محور بجنورد اسفراین، سد گلمندره، تاسیسات فاضلاب بجنورد و دانشگاه علوم پزشکی (دانشکده داروسازی) از این اعتبارات بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر 6092543

دیگر خبرها

  • تقویت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اولویت مدیران شهرستانی باشد
  • ابلاغ و اجرای طرح جامع نقش اساسی در رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه دارد
  • رییسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی
  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • دستگیری 5 نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت
  • شهرداری ارومیه از اعتبارات ملی محروم مانده است
  • دستگیری یکی عضو شورا و رییس اداره دولتی این شهر
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است