Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@01:19:47 GMT

جهاددانشگاهی قم در شهرقائم چه می کند؟!

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۶۴۰۱۸

جهاددانشگاهی قم در شهرقائم چه می کند؟!

ایسنا/قم مدیر دفتر تسهیلگری و توسعه محلی شهر قائم به تشریح عملکرد این دفتر در یک سال اخیر پرداخت.

ابوالفضل معرفی، مدیر دفتر تسهیلگری و توسعه محلی شهر قائم، در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با اقدامات یک سال اخیر دفتر تسهیلگری شهر قائم عنوان کرد: بعد از اینکه رئیس‌جمهور در سفر به استان قم از محله شهر قائم بازدید کردند جمع آوری ریل متروکه راه‌آهن شهر قائم و مشکلات جمع آوری اسماعیل‌آباد به مصوبات استانی تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حوزه مشکلات شهرسازی نیز با پیگیری‌های دفتر تسهیلگری برخی از معابر محله شهر قائم اصلاح و جدول گذاری شدند همچنین بلوار شهید کبیری نیز که تصادفات زیادی که در آن اتفاق می افتاد با آرام‌سازی از مشکلاتش کاسته شد. همچنین مقرر گشت با قرار گرفتن در ردیف بودجه سال آینده نیز به چهار راه چراغ‌دار تبدیل شود.

وی با بیان اینکه محله شهر قائم اولین محله‌ای بود که همه ساکنان آن تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند، اظهار کرد: بعد از اینکه اعلام شد که سه دهک اول اقتصادی می‌توانند به طور رایگان از بیمه سلامت استفاده کنند با اعلام فراخوان و مراجعه به خانواده‌ها، مشخصات آنان جمع‌آوری و به اداره بیمه سلامت ارائه شد. همچنین بیش از ۵۰۰ تن از اتباع ساکن این منطقه نیز تحت پوش بیمه قرار گرفتند.

مدیر دفتر تسهیلگری و توسعه محلی شهر قائم بیان کرد: در بحث آموزش و فرهنگ سازی نیز کارهای متعددی صورت گرفته و کلاس‌های آموزشی مختلفی در زمینه فرهنگ اشتغال پذیری و اشتغال‌زایی برگزار شده است.

وی ادامه داد: آموزش‌های مهارتی منتهی به اشتغال‌زایی یکی از اهداف دفتر تسهیلگری شهر قائم است و در همین راستا کلاس‌های مهارتی مختلفی مانند خیاطی، عروسک بافی، کمک‌های اولیه، تزریقات و... برای بانوان خانه‌دار ارائه شده است که بیش از ۳۰۰ تن آموزش دیدند و حدود ۶۰ تن نیز به اشتغال پایدار رسیدند.

معرفی اضافه کرد: با همکاری نهادهای مختلفی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) حمایت‌هایی مانند بسته‌های کمک معیشتی از خانواده‌های بد سرپرست، بی‌سرپرست، بی‌بضاعت و درگیر اعتیاد صورت گرفته است.

مدیر دفتر تسهیلگری و توسعه محلی شهر قائم با بیان اینکه دومین خانه احسان نیز در محله شهر قائم افتتاح شده است، تصریح کرد: خانه‌های احسان به صورت جهادی با نیروی‌های محلی در حوزه توانمندی سازی محلات فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مطالبه گری یکی از زمینه‌های فعالیت خانه‌های احسان است، گفت: در خانه احسان هر محله به چند بخش تقسیم می‌شود که هر بخش یک شهردار خانم و آقا دارد که مسائل و مشکلات بخش مربوطه به آن‌ها منتقل می‌شود و آنان نیز به مطالبه آن بر می‌آیند و ستاد اجرایی فرمان نیز از آن‌ها حمایت می‌کند.

معرفی با اشاره به اینکه سومین خانه هلال محله شهر قائم به زودی افتتاح می‌شود، بیان کرد: ساختمان مرکز بهداشت محله شهر قائم نیز در فضای دهکده سلامت که چندین سال غیرفعال بود افتتاح شد و مرکز بهداشت قبلی نیز به مرکز مشاوره تبدیل شد.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های دفتر تسهیلگری شهر قائم چندین طرح در ردیف بودجه شهرداری قرار گرفته است، یادآور شد: تعدادی از کوچه‌ها که خانواده شهدا در آن ساکن بودند و کوچه نام دیگری داشت با پیگیری‌های دفتر تسهیلگری مقرر شد نام کوچه به نام شهید مزین شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دفتر تسهیل گری جهاد دانشگاهی قم محله شهر قائم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۴۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاهیان قائمشهر از قیام جهانی دانشجویان

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با بیداری و قیام سراسری دانشجویان جهان علیه جنایت اسرائیل غاصب در کشتار مسلمانان مظلوم غزه، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های قائم شهر بعدازظهر شنبه به حمایت از دانشجویان آزاده جهان در آمریکا و اروپا برخاستند.

دانشجویان و اساتید دانشگاه دخترانه حضرت فاطمه (س) فرهنگیان قائم شهر، با اجتماع در محوطه این دانشگاه، اقدام وحشیانه دولت‌ها و نیروهای امنیتی آمریکا و اروپا ضد قیام انسان دوستانه دانشجویان جهان در حمایت از مظلومان غزه را محکوم کردند.

دانشجویان در این مراسم ضمت قدرشناسی از اقدامات پشیمان کننده حملات پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل و محکومیت حمایت‌های ضد بشری آمریکا و انگلیس و دیگر کشورهای استکباری از اسرائیل کودک کش را از اهداف برپایی اجتماع بیان و حمایت قاطع خود را از قیام جهانی دانشجویان علیه جنایات استکبار جهانی و صهیونیسم بین المللی اعلام کردند.

همچنین اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر، جنایت اسرائیل غاصب در غزه و سرکوبی دانشجویان آزادیخواه جهان در آمریکا و اروپا توسط دولت‌ها و نیروهای امنیتی غربی را در محیط دانشگاه‌ها، به شدت محکوم کردند.

کد خبر 6090154

دیگر خبرها

  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • اعضای شورای فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم منصوب شدند
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • حمایت دانشگاهیان قائمشهر از قیام جهانی دانشجویان
  • یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • حمید رسایی: هیات رییسه مجلس باید امکانات ابتدایی مانند خانه و خودرو برای نمایندگان فراهم کند
  • با ۵۰۰ میلیون تومان در کجای تهران می‌توان خانه رهن کرد؟
  • ‌ کتاب «طراحی مدارهای منطقی» در جهاددانشگاهی قزوین منتشر شد
  • قیمت خانه در جنت آباد تهران امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳