Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@01:59:57 GMT

بودجه امسال مهریز یزد ۲۰ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۶۴۱۱۶

بودجه امسال مهریز یزد ۲۰ درصد افزایش یافت

محمد دهقان بنادکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اعتبارات طبق مقررات برای اجرای طرح‌های مختلف بر حسب نیاز و اولویت بین دستگاه‌ها توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: اعتبارات استانی امسال طبق قانون بودجه به ۲ بخش تقسیم شده که بخشی در اختیار استان و بخشی در اختیار شهرستان است که بر اساس مقررات اقدامات لازم به عمل می‌آید .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امسال محدودیت فصل نداریم و با توجه به اینکه در خصوص برخی دستگاه‌ها هنوز برای اعتبارات آنها تصمیم گیری نشده بیان کرد: تعداد پروژه‌های نهایی مشخص و اعلام می‌شود.

این مسئول اظهار کرد: پروژه‌های نیمه‌ تمام از محل اعتبارات دولتی و خیری بیش از ۵۰ مورد در بخش‌های مختلف در شهرستان وجود دارد که از نظر تعداد بیشتر آموزشی است و برآورد دقیق بودجه برای تکمیل آنها در حال بررسی است.

دهقان به اهمیت همکاری خیران و بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های مختلف در شهرستان اشاره کرد و گفت: زمینه برای مشارکت علاقه‌مندان برای سرمایه‌گذاری و کمک به دولت فراهم است.

فرماندار مهریز بیان کرد: هم‌اکنون طرح‌های مختلف عمرانی در شهر و مناطق روستایی در زمینه‌های مختلف وجود دارد که از محل اعتبارات دولتی و خیران پیگیری و اقدام می‌شود.

دهقان از خیران، بخش خصوصی و فعالیت مدیران که برای جذب اعتبارات و اجرای طرح‌ها و برنامه های مختلف در شهرستان  همکاری دارند قدردانی کرد و تداوم آن را خواستار شد.

وی به موقعیت خاص جغرافیایی شهرستان، شرایط مناسب آب و هوایی و داشتن زمینه لازم برای سرمایه گذاری با مشارکت بخش خصوصی و خیران اشاره کرد و از تمامی تلاش‌هایی که تاکنون صورت گرفته قدردانی کرد.

مهریز یکی از شهرستان‌های ۱۱ گانه استان یزد است که در ۳۰ کیلومتری جنوب مرکز استان و در کنار جاده بین‌المللی شمال به جنوب کشور( تهران ، بندر عباس ، یزد و کرمان) قرار دارد و از شمال به بخش مرکزی یزد، از شرق به بخش مرکزی بافق و بخش مرکزی شهرستان شهربابک استان کرمان، از سمت جنوب به شهرستان‌های خاتم و سیرجان و از سمت غرب به بخش نیر شهرستان تفت و نیز شهرستان‌های ابرکوه و تفت محدود است .

ادامه ارتفاعات شیرکوه در بخش غربی شهرستان موجب تشکیل سفره‌های غنی آب زیرزمینی و تعدیل هوای آن نسبت به دیگر نقاط استان یزد شده است و یک بخش مرکزی، پنج دهستان به نام‌های ارنان، بهادران، تنگ چنار، میانکوه و خورمیز و ۴۶۸ آبادی دارد و ۴۶ روستای بخش مرکزی آن دارای شورای اسلامی و دهیاری مصوب است.

این شهرستان با داشتن آب و هوای مناسب، شرایط بسیار خوبی را برای کشت انواع محصولات باغی و زراعی از قبیل پسته، گردو، بادام، انجیر، آلو، زردآلو، گندم و جو فراهم آورده و یکی از مهمترین مراکز کشت پسته با بیشترین میزان تولید در استان تلقی می‌شود.

بنای اولیه شهرستان مهریز را به مهرنگار دختر انوشیروان ساسانی نسبت داده‌اند و آب و هوای آن معتدل و بیابانی است و این منطقه با شرایط خاص جغرافیایی و موقعیت طبیعی در حاشیه کویر از گذشته برای کاروان‌های تجاری شاهراهی حیاتی ساخته است.

مهریز با قابلیت‌های تفریحی، گردشگری از جمله باغ جهانی پهلوانپور، چشمه زیبای غربال بیز، منطقه تفریحی کوه‌ریگ و آثار باشکوه تاریخی خشتی و غیره همواره پذیرای خیل کثیری از گردشگران داخلی و خارجی است و از مهمترین صنایع دستی آن می‌توان از قالی‌بافی، آهنگری، سریشم، گیوه‌بافی، سبدبافی و چاقوسازی نام برد. 

مرکز شهرستان مهریز با ۵۵ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد و دارای پنج شهرک صنعتی و افزون بر پنج هزار نیرو در واحدهای تولیدی است .
 

برچسب‌ها مهریز سازمان برنامه و بودجه یزد میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهریز سازمان برنامه و بودجه یزد مهریز سازمان برنامه و بودجه یزد میراث فرهنگی بخش مرکزی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۴۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امتیاز صدرشیمی در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور به مهریز انتقال یافت

ایسنا/یزد سرپرست فرمانداری مهریز ضمن اعلام آمادگی مهریز برای تیم‌داری در لیگ برتر فوتبال ساحلی، اظهار کرد: شهرستان مهریز با توجه به این که ورزشکاران بسیار خوبی در حوزه فوتبال ساحلی دارد، آماده تیم داری در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور است.

احمد آخوندی امروز، ۷ اردیبهشت در نشست به مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد، افزود: به دنبال مذاکرات صورت گرفته، امتیاز تیم صدر شیمی به مهریز انتقال یافت.

وی ابراز امیدواری کرد با استفاده از ظرفیت ورزشکاران بومی، امسال این باشگاه در مسابقات فوتبال ساحلی حضور پیدا کند.

آخوندی با اشاره به اولین مسابقه این تیم در روز ۲۴ اردیبهشت ماه در شهرستان مهریز، گفت: امروز نمایندگان فدراسیون بازدیدی از مجموعه ورزشی خواهند داشت و نواقص رفع خواهد شد.

سرپرست فرمانداری مهریز خاطرنشان کرد: امیدواریم ورزش‌های مزیت‌دار شهرستان تحت عنوان یک باشگاه صاحب نام در مسابقات ملی و بین‌المللی شرکت پیدا کنند و شاهد پیشرفت ورزش مهریز در این زمینه باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • کشت زعفران در استان مرکزی ۱۵ درصد افزایش یافت
  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • صدرشیمی، مهریزی شد
  • ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است
  • امتیاز صدرشیمی در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور به مهریز انتقال یافت
  • رشد ۱۰ برابری طرح حوزه راه شهرستان مهریز
  • ۱۱۴ هکتار نخاله‌های ساختمانی طبیعت مهریز یزد را ویران می‌کند
  • اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه ۷ اصفهان