Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر سید وحید حسینی در نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹، ضمن تسلیت به خانواده‌های جانباختگان حادثه تلخ سیل منطقه رودبال، از اعزام مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه به این منطقه به عنوان نماینده ویژه رئیس دانشگاه برای نظارت بر روند خدمت رسانی به مصدومان و سانحه دیدگان حادثه خبر داد.

او در ادامه ضمن بررسی آخرین وضعیت کروناویروس در فارس، با تاکید بر استفاده از ماسک به ویژه در مکان‌های سرپوشیده، ادارات و مکان‌های تجمع مانند مراکز خرید هشدار داد: از جمله نگرانی‌های کنونی، تاخیر افراد مبتلا به کرونا در مراجعه به مراکز درمانی است که ضمن تشدید بیماری، موجب انتشار گسترده در سطح جامعه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از تمام مردم استان خواست تا در صورت بروز هرگونه علائم ابتلا به این بیماری، به مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا مراجعه کرده و نسبت به قرنطینه خود نیز اقدام کنند.

حسینی با ابراز نگرانی از ابتلای خانوادگی و افزایش شمار کودکان مبتلا به کرونا در فارس طی روز‌های اخیر، از بستری هفت کودک در بخش‌های مراقبت ویژه استان به دلیل ابتلا به این بیماری خبر داد و از خانواده‌ها خواست تا بیش از گذشته از سلامت فرزندان خود در برابر این بیماری محافظت کرده و نسبت به واکسیناسیون کودکان اقدام کنند.

او تقویت ایمنی عمومی در برابر این بیماری با پوشش گسترده واکسیناسیون را راهکار مهم کنونی برای مقابله با موج هفتم کرونا عنوان کرد.

حسینی با تاکید بر اهمیت دریافت دز‌های تکمیلی واکسن کرونا در افرادی که ۶ ماه از دُز سوم واکسن آن‌ها گذشته است، دریافت به موقع واکسن در شرایط کنونی را ضروری خواند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست ضمن بررسی آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و بررسی نمودار‌های مربوط به موج‌های پیشین کووید۱۹ در استان و کشور پرداخت.

وضعیت رنگ بندی کرونا در فارس

او با اعلام آخرین وضعیت رنگ بندی کرونا در فارس، اعلام کرد: هم اکنون شهرستان‌های خرم بید، پاسارگاد و اوز در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های شیراز، اقلید، سرچهان، سپیدان، بیضاء، رستم، ممسنی، کازرون، زرقان، خرامه، ارسنجان، فراشبند، کوار، استهبان، فسا، نی ریز، جهرم، جویم، لارستان، مُهر، خنج، و گراش در وضعیت زرد و بقیه شهرستان‌های استان در وضعیت آبی قرار دارند.

حسینی وضعیت واکسیناسیون علیه کروناویروس در فارس را مطلوب دانست و با اشاره به اینکه مراکز خدمات جامع سلامت استان در امر واکسیناسیون فعالند، گفت: تا کنون، ۹۳ و ۷۹ صدم درصد جمعیت استان واکسن دُز نخست، ۸۷ و ۸۷ صدم درصد دُز دوم،۴۹ و ۴۴ صدم درصد دُز سوم و یک و نیم درصد دُز یادآور را دریافت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مراکز واکسیناسیون در سطح استان فعال است و مردم می‌توانند برای اطلاع از نشانی و ساعات کار این مراکز به نشانی الکترونیکی https://covidvaccine.sums.ac.ir/ مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی شیراز کرونا ویروس بستری کودک رئیس دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۴۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سایه برج ها از سر باغ گیاه شناسی کوتاه می شود

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی عباسی در خصوص وضعیت ساخت و سازهای صورت گرفته در اطراف باغ گیاه‌شناسی گفت: باید تدبیری اندیشیده شود تا آسیبی به باغ وارد نشود. البته این وضعیت به این معنا نیست که تعاونی‌ها واحدهای آپارتمانی خود را نسازند؛ بلکه تعاونی‌ها می‌توانند واحدها را براساس تعهدات خود و مطابق با پروانه صادره انجام بدهند.

او ادامه داد: زمین در آن محدوده زیاد است؛ هم تعاونی زمین زیادی در اختیار دارد و هم دستگاه‌های دیگر زمین دارند و باید ساخت و ساز در جانمایی درست صورت بگیرد. اینکه در مجاورت باغ گیاه شناسی ساخت و ساز انجام شود، خلاف قانون است و امکان پذیر نیست.

عباسی به این موضوع هم اشاره کرد که قرار بر این شده تا برای ساخت و سازهایی که از این به بعد صورت می گیرد، محدودیت ارتفاع لحاظ شود و بیش از چهار یا پنج طبقه مجوز ساخت صادر نشود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: دستگاه‌ها با یکدیگر توافق کردند که اگر در زمین‌های تعاونی قابلیت جانمایی باقی مانده پروژه نباشد، در زمین‌های مجاور ساخت و ساز صورت بگیرد.

کد خبر 847359 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها منطقه ۲۲ برج گیاه‌ شناسی دریاچه چیتگر

دیگر خبرها

  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • شیراز میزبان رویداد تخصصی بازساختی پزشکی آینده
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • ‌رویداد تخصصی بازساختی ـ پزشکی آینده در شیراز برگزار می‌شود
  • سایه برج ها از سر باغ گیاه شناسی کوتاه می شود
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد