Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، یک منبع سیاسی عراقی به خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» گفت: اطلاعاتی دریافت کردیم مبنی بر اینکه ترکیه از مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق خواسته است تا برای آرام کردن اوضاع و کاستن از تنش‌ها پس از حمله توپخانه ای ترکیه به تفریحگاه کوهستانی در استان «دهوک» که منجر به کشته یا زخمی شدن ده‌ها غیرنظامی شد، به بغداد سفر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع مذکور به جزئیات بیشتری در این خصوص اشاره نکرد.

این خبر در حالی است که اقلیم کردستان پیشتر اعلام کرده بود که مسرور بارزانی در رأس یک هیئت دولتی به بغداد رفته است تا در مورد مشکلات باقی مانده بین بغداد و اربیل گفتگو کند. دولت اقلیم در بیانیه‌ای اعلام کرد که هدف از این سفر، تمرکز بر دستیابی به راه‌حل مستند به قانون اساسی برای مشکلات باقی‌مانده بین اقلیم کردستان عراق و دولت فدرال به ویژه پرونده نفت و گاز است.

گفتنی است که بر اثر حمله‌ای توپخانه ای به یک تفریحگاه کوهستانی در منطقه «زاخو» در استان دهوک اقلیم کردستان و به گفته مقامات عراقی، ۹ نفر کشته و دست کم ۳۱ نفر زخمی شدند. مقامات عراقی از جمله وزیر امور خارجه این کشور اعلام کرده اند که تمام شواهد حاکی است که ترکیه عامل این حمله بوده است ولی ترکیه این اتهام را رد می‌کند و نیروهای پ ک ک را مسئول این حمله معرفی کرده است.

برخی منابع رسانه‌ای نیز گزارش دادند که شورای امنیت سازمان ملل به در خواست وزارت امور خارجه عراق، روز سه شنبه برای بررسی این حمله جلسه اضطراری تشکیل می‌دهد.

کد خبر 5545540

منبع: مهر

کلیدواژه: مسرور بارزانی ترکیه حمله به دهوک روسیه اوکراین عراق ایالات متحده امریکا ترکیه رژیم صهیونیستی جنگ اوکراین فلسطین سوریه ایران جو بایدن اتحادیه اروپا افغانستان ولادیمیر پوتین اقلیم کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۴۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که برای اولین بار از خاک عراق یک هدف حیاتی در تل آویو را مورد قرار داشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مقاومت اسلامی عراق بامداد امروز (جمعه) از حمله موشکی به تل آویو و بئر السبع خبر داد و در بیانیه‌ای گفت که برای اولین بار از خاک عراق تل آویو را هدف قرار داده است.

طبق اطلاعیه مقاومت اسلامی عراق، در این حمله از موشک‌های کروز «الارقب» استفاده شده و مرکز اطلاعاتی «گیلوت» در تل‌آویو که متعلق به موساد است هدف قرار گرفته است.

در بئر السبع واقع در جنوب فلسطین اشغالی نیز مقر اطلاعاتی «آبراهام» مورد هدف مقاومت اسلامی عراق قرار گرفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برای اولین بار؛ حمله به تل‌آویو از خاک عراق + فیلم
  • بارش شدید باران و به راه افتادن سیل در سلیمانیه عراق+فیلم
  • حمله بی سابقه از خاک عراق به تل آویو/ نگرانی شدید آمریکایی‌ها درباره وقوع جنگ داخلی/ اعلام تعلیق روابط اقتصادی ترکیه با اسرائیل/ حمله پهپادی گروه مقاومت بحرینی به فلسطین اشغالی
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد
  • پروژه «جاده توسعه» از آغاز 2025 وارد فاز اجرایی می‌ شود
  • (تصاویر) بازسازی چهره زن ۷۵ هزار ساله کشف شده در کردستان عراق
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • درخواست فدراسیون تیراندازی عراق از ایران
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه