Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی رجحانی در جلسه پیگیری تاسیس صندوق توسعه سرمایه گذاری باغستان سنتی اظهار کرد: باغستان یکی از دغدغه های مهم مسئولین استان است که درصدد ساماندهی با هدف صیانت از این میراث گرانبها هستیم.

به گفته وی طی سالیان متمادی سطح این باغات به نحو چشمگیری کاهش یافته است که این میراث گران بها برای  جاذبه های گرد شکری و طبیعت آن باید حفظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور عمرانی استانداری قزوین اضافه کرد: باغستان سنتی ذینفعان و متولیان بسیاری دارد که این تعدد مدیریت مشکلاتی را به وجود آورده است.

وی افزود: همچنین نظام اقتصادی و امنیتی این باغستان  مخدوش شده، صرفه اقتصادی پایین آمده و مالکین آن به دنبال تغییر کاربری هستند.

رجحانی گفت: اگر متوالی و نظام حکمرانی تغییر کند می توان امیدوار به حفظ این باغات شد و با راه اندازی صندوق سرمایه گذاری باغستان سنتی، این موضوع محقق شود.
 
وی تاکید کرد: این مدل می تواند تضمین کننده حفظ و بقای باغستان سنتی باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین باغستان کشاورزی باغستان سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۴۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک‌ کشته و ۲۳ مصدوم در واژگونی اتوبوس در قزوین

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان قزوین گفت: واژگونی اتوبوس در آزادراه قزوین زنجان یک فوتی و ۲۳ مصدوم برجای گذاشت.

حسن اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین، اظهار کرد: ساعت ۳:۰۰ امروز_ دوشنبه دهم اردیبهشت_ تماسی با مرکز ارتباطات اورژانس پیش بیمارستانی استان قزوین گرفته شد که خبر از واژگونی یک دستگاه اتوبوس در اتوبان قزوین به زنجان، محدوده پل دولت آباد داشت.

وی افزود: بلافاصله آمبولانس پایگاه‌های اقبالیه، کهک، تاکستان، اتوبوس آمبولانس و سه آمبولانس هلال‌احمر به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان قزوین خاطرنشان کرد: پس از رسیدن به محل حادثه دسته‌بندی (تریاژ) مصدومان توسط کارشناسان اورژانس آغاز شد و مصدومان حادثه توسط کارشناسان مرکز اورژانس پیش بیمارستانی مورد ارزیابی و معاینه قرار گرفتند، این حادثه ۲۳ مصدوم و یک فوتی بر جای گذاشت.

اسماعیلی ادامه داد: ۱۴ نفر از مصدومان واژگونی اتوبوس با اتوبوس آمبولانس و آمبولانس‌های اورژانس پیش بیمارستانی و شش مصدوم با آمبولانس هلال‌احمر با هماهنگی‌های مرکز ارتباطات اورژانس پیش بیمارستانی به بیمارستان‌های شهید رجایی، رازی، شفا و تأمین تاکستان منتقل شدند.

وی گفت: دو مصدوم حادثه نیز با اقدامات درمانی در محل درمان شدند و رضایت انتقال به مرکز درمانی نداشتند، یک نفر فوتی واژگونی اتوبوس که یک مرد ۴۰ ساله است توسط عوامل اورژانس تحویل عوامل انتظامی حاضر در صحنه شد.

کد خبر 749015

دیگر خبرها

  • کشف ۱۰۰ میلیارد اخلال در نظام اقتصادی زاهدان
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • باور به سوددهی «دلالی» علی‌رغم حمایت فرهنگ عمومی از کار مولد
  • نقدینگی‌های جامعه باید به‌سمت بخش مولد اقتصاد یعنی نفت و گاز هدایت شود
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • یک‌ کشته و ۲۳ مصدوم در واژگونی اتوبوس در قزوین