Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، ۶ ماه پیش از موعد مقرر قانونی، روز شنبه یکم مردادماه، به مجلس شورای اسلامی ارائه شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، به نقل از دیوان محاسبات کل کشور،گزارش تفریغ بودجه سال 1400 کل کشور، 6 ماه پیش از موعد مقرر قانونی، روز شنبه یکم مردادماه، به مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیوان محاسبات کشور اعلام کرد: این گزارش در راستای اقدامات تحولی در برخط رسانی این نهاد نظارتی صورت گرفته است. علاوه بر ارائه زودهنگام گزارش تفریغ بودجه ماده واحده و تبصره‌ها، گزارش‌های تحلیلی موضوعات خاص در 19 سرفصل بودجه‌ای و گزارش «تحلیلی بر آسیب های ساختار نظام بودجه ریزی کشور» نیز به پیوست، تقدیم شده است.

این اقدام باعث می‌شود نمایندگان مجلس، اعضای دولت، دستگاه های اجرایی، نخبگان و عموم مردم با در اختیار داشتن فرصت کافی از یافته های آن بهره مند شوند و بستر تدوین و تصویب بودجه‌ای کارآمدتر و موثرتر برای سال آتی فراهم شود.

در بخشی از این گزارش اشاره شده است از بین 50 مورد احکامی که باید برای آن ها ابلاغ نامه، دستورالعمل، سازوکار اجرایی، شیوه نامه پرداخت و ... تهیه، تصویب و ابلاغ می شد، آیین نامه 14 مورد(28 درصد) در موعد مقرر قانونی تصویب، 28 مورد(56 درصد) خارج از مهلت مقرر قانونی تصویب شده و در 8 مورد(16 درصد) نیز تصویب نشده است.

بررسی ماهیت احکام بودجه سال 1400 نشان می دهد که تعداد 220 مورد یعنی 54 درصد از 405 حکم، جزء و تبصره های این قانون، ماهیت بودجه ای و تعداد 185 مورد یعنی 46 درصد از آن ها ماهیت غیر بودجه ای داشته اند. همچنین حدود 19 درصد(76 مورد) از احکام اجازه ای، 79درصد(321 مورد) تکلیفی یا وظیفه ای و 2 درصد(8 مورد) دارای ممنوعیت بوده است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که تعداد 62 شرکت دولتی در دو بخش «اقتصادی» و «فرهنگ، تربیت‌بدنی و گردشگری» و بخش بانک‌ها تحت عنوان شرکت‌های زیان‌ده درج شده در حالی که در عمل تعداد 140 شرکت در سال 1400 زیان‌ده بوده اند و به این شرکت‌ها مبلغ 4 هزار و 800 میلیارد تومان بابت کمک‌زیان از محل منابع عمومی دولت پرداخت شده است.

جزییات بیشتر گزارش تفریغ بودجه سال 1400 کل کشور پس از قرائت در صحن علنی مجلس در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گزارش تفریغ بودجه مقرر قانونی بودجه سال بودجه ای کل کشور سال 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۵۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران مناطق تصمیم گیر نهایی شهریه مدارس غیردولتی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمودزاده بعد از ظهر امروز جمعه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با تاکید بر اهمیت آموزش و پرورش و نقش آن در تربیت نسل‌های تمدن ساز اظهار کرد: تربیت نیروی انسانی توانمند عاملی برای پیشرفت، تمدن سازی و جامعه سازی در کشور است و آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد تأثیرگذار مهمترین نقش را در این حوزه ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه در شیوه نامه جدید مدارس غیردولتی به جایگاه و نقش معلمان مدارس غیردولتی توجه ویژه‌ای شده است، اضافه کرد: در این شیوه نامه جایگاه معلمان این مدارس احیا شده و وضعیت پرداختی حقوقی این افراد متفاوت خواهد بود. بی شک معلمان مدارس غیرانتفاعی که حقوق مناسب دریافت نمی‌کنند، نمی‌توانند انتظارات تعلیمی و تربیتی در حوزه تربیت دانش ِآموزان در تراز انقلاب را برآورده کنند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در بحث شهریه مدارس غیردولتی مدیران مناطق تصمیم گیر نهایی خواهند بود و وضعیت و ساز و کار پرداخت شهریه به استان‌ها تفویض شده است. در این شیوه نامه افزایش شهریه مدارس پایین دستی و مدیریت شهریه مدارس بالادستی پیش بینی شده است.

محمودزاده با اظهار اینکه تقویت مدارس غیردولتی در حوزه پرورشی و تربیتی از دیگر اهداف شیوه نامه جدید است، گفت: فعالیت‌های پرورشی در سه محور برنامه‌های تمهیدی، ترویجی- تبلیغی و تعمیقی برنامه ریزی شده است.

کد خبر 6095982

دیگر خبرها

  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • مدیران مناطق تصمیم گیر نهایی شهریه مدارس غیردولتی هستند
  • نخستین آیین نامه اجرایی سند تحول آموزش و پرورش پس از ۱۲ سال تصویب شد
  • کاهش معافیت‌های مالیاتی بودجه برمبنای احکام برنامه هفتم بود
  • برقراری فوق العاده خاص در احکام کارگزینی کادر درمان
  • عدم تصویب جداول بودجه مانعی برای بحث پرداخت تسهیلات ایجاد نمی‌کند
  • گزارش برنامه توسعه سازمان ملل و کمیته «اسکوا» از اوضاع غزه
  • رشد نرخ فقر در غزه به ۹۰ درصد | خسارت ۳۳ میلیارد دلاری جنگ غزه
  • افزایش نرخ فقر در غزه به ۹۰ درصد/ خسارت ۳۳ میلیارد دلاری جنگ غزه
  • بررسی عملکرد شرکت‌های دولتی با جدیت ادامه می‌یابد