Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@09:06:10 GMT

(تصاویر) تخلیه جزیره توریستی یونان در پی آتش‌سوزی

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۶۵۳۹۸

(تصاویر) تخلیه جزیره توریستی یونان در پی آتش‌سوزی

آتش سوزی در شهر لسبوس یونان موجب شد تا مقامات دولتی دستور تخلیه تمام مناطق مسکونی این جزیره توریستی را صادر کنند.

به گزارش فرارو، آتش سوزی جنگلی در جزیره لسبوس یونان موجب اعلام عمومی مقامات دولتی برای ترک مناطق مسکونی در این جزیره توریستی شده است. منابع محلی آتش سوزی را صبح روز شنبه اعلام کردند. گفته می‌شود در طول روز آتش سوزی همچنان ادامه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته منابع محلی، مناطق مسکونی و مجتمع‌های توریستی تخلیه شده و ساکنان این جزیره با قایق به خارج از محل حادثه هدایت شده‌اند.

سازمان آتش نشانی محلی در جلسه توجیهی اضطراری اعلام کرد که ۵۰ آتش نشان مشغول مهار آتش هستند که با وزش باد شدید در حال شعله ور شدن است. داوطلبان نیز در اطفای حریق کمک می‌کنند.

شعله‌های آتش در برخی نقاط به دریا رسیده و چندین ملک در حال حاضر ویران شده و بنا بر گزارش‌ها گارد ساحلی ۹ نفر را از ساحل نجات داده است.

واترا، ساحلی به طول ۸ کیلومتر یک مقصد توریستی در این جزیره است که پلاژ‌های تفریحی آن همگی تخلیه شده‌اند.

در آتن پایتخت یونان نیز صد‌ها نفر به خاطر آتش سوزی مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند. اگرچه در یونان آتش‌سوزی جنگلی مسئله‌ای عجیب نیست، ولی مقامات این کشور می‌گویند تابستان امسال از این جهت یکی از سخت‌ترین شرایط را خواهند داشت.

در دیگر کشور‌های اروپایی مثل فرانسه، انگلیس و اسپانیا نیز آتش سوزی‌های متعددی رخ داده که این کشور‌ها به آتش‌نشانان خود دستور آماده باش داده‌اند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: لسبوس آتش سوزی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۵۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست عجیب فرانسه از یونان

دولت فرانسه از یونان درخواست کرد تا این کشور در زمان المپیک سامانه موشکی خود را به پاریس انتقال دهد.

به گزارش مشرق، در حالی که ۳ ماه به بازی‌های المپیک پاریس زمان باقیمانده، آتن با درخواست بی‌سابقه‌ای از سوی فرانسه مواجه شده است.

مقامات فرانسوی رسماً خواستار قرض گرفتن سیستم دفاع هوایی یونان برای بازی‌های المپیک شدند. بر اساس گزارش‌های روزنامه یونانی «کاتیمرینی»، فرانسوی‌ها به طور خاص درخواست انتقال سامانه موشکی زمین به هوای کوتاه‌برد کروتال را از نیروی هوایی یونان کرده‌اند.

این مذاکرات نوامبر گذشته بین فرانسه و یونان آغاز شد اما از آن زمان تاکنون پیشرفت مذاکرات یا کند بوده یا وجود نداشته است. فرانسه استدلال می‌کند از آنجایی که قصد دارد سیستم‌های ضد هوایی به اوکراین ارائه کند، به کمک متحدان برای تضمین دفاع هوایی زیرساخت‌های حیاتی پاریس در طول بازی‌های المپیک نیاز دارد.

در حالی که آتن هنوز رسما به این درخواست پاسخ نداده اما اعلام شده هرگونه کمک اعطایی به قابلیت‌های دفاعی این کشور لطمه نمی‌زند و فقط برای بازی‌ها استفاده می‌شود. این درخواست اگرچه مستقیماً به اوکراین مرتبط نیست اما به عنوان یک درخواست غیرمستقیم از آتن برای کمک به تلاش گسترده اروپا برای تقویت کیف تلقی می‌شود.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • حاج‌صفی وارد بازی قهرمانی شد
  • اتفاق خوب برای حاج صفی در یونان
  • عملیات دیسپاچینگ جزیره قشم را حذف کنید
  • حاج‌صفی یک فصل دیگر در یونان ماندنی شد؟
  • ضرر ۴۰ میلیاردی صنایع قشم به دلیل قطعی برق
  • شانس بالای حاج‌صفی برای ماندن در لیگ یونان
  • کاپیتان تیم ملی ایران، یک سال دیگر لژیونر می‌ماند
  • حاج‌صفی یک فصل دیگر در یونان؟
  • فیلیپین توافق بر سر آبهای مورد مناقشه با چین را رد کرد
  • درخواست عجیب فرانسه از یونان