Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجمع عمومی عادی سال مالی منتهی به ۱۴۰۰.۱۲.۲۹ بانک شهر طی مراسمی با حضور حداکثری سهامداران حقیقی و حقوقی؛ مجوز بانک مرکزی و رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد. به نقل از روابط عمومی بانک شهر، در این مراسم که با حضور بیش از ۶۰ درصدی سهامداران حاضر در جلسه و دیگر سهامداران به صورت زنده از طریق وب سایت بانک به نشانی: shahr-bank.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ir برگزار شد؛ ضمن رضایتمندی سهامداران حقیقی و حقوقی حاضر در جلسه از عملکرد تیم مدیریتی جدید بانک شهر، صورت‌های مالی این بانک مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۰.۱۲.۲۹ با نظر به گزارش حسابرس، نظر اکثریت سهامداران و حضور نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار به تصویب رسید.

دکتر سید محمد مهدی احمدی مدیرعامل بانک شهر نیز در این جلسه با اشاره به عملکرد روبه رشد این بانک در بیشتر حوزه‌های بانکی، گفت: قطعا از هیچ تلاشی برای تامین رضایتمندی و منافع سهامداران، به خصوص سهامداران خرد دریغ نخواهیم کرد.

دکتر احمدی افزود: شعب بانک شهر با یک برنامه ریزی منظم و در چارچوب ضوابط و مقررات بانک مرکزی به خصوص در پرداخت سود سپرده توانسته اند در جذب انواع سپرده طی ۲ سال اخیر رشدی چشمگیر داشته باشند؛ به طوری که در پایان سال ۱۴۰۰ نسبت سپرده‌های بانک شهر به کل سپرده‌های بانک‌های خصوصی درصد قابل توجهی بوده است.

وی به افزایش بیش از ۶۶ درصدی درآمد‌های بانک شهر در سال گذشته اشاره کرد، گفت: این بانک هم اکنون در حوزه درآمد‌های کارمزدی نیز عملکرد خیره کننده‌ای دارد. همچنین باید اعلام کنم که در حوزه ارزی نیز بانک شهر به عنوان یکی از بانک‌های برتر کشور درمیان بانک‌های دولتی و خصوصی بوده و توانسته با بهره بردای از ظرفیت‌های این حوزه ضمن کمک به واحد‌های تولیدی به افزایش درآمد‌های بانک نیز کمک کند.

مدیرعامل بانک شهر با اشاره به راه اندازی صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات از سوی این بانک با سرمایه ۷ هزار میلیارد تومانی، تصریح کرد: این صندوق می‌تواند ضمن تسهیل در واگذاری املاک، نقدینگی بانک را بالا برده و مسیر پیشرفت بانک شهر را در سال جاری هموار کند.

دکتر احمدی با بیان اینکه امروز شاهد هستیم که بانک شهر به عنوان اولین بانک در کشور توانسته مجوز صندوق اختصاصی بازارگردانی را اخذ کند، افزود: این مهم انشاالله تا ۳ ماه آینده عملیاتی می‌شود.

وی در ادامه از "طراحی و توسعه محصولات و خدمات نوین و الکترونیکی بانکی"، "افزایش سهم بازار تعهدات"، "ارتقای سرمایه بانک در راستای افزایش عملیات بانکداری مبتنی بر نسبت‌های سرمایه گذاری" و ... خبر داد و تاکید کرد: شهرداری‌های کلان شهر‌ها به عنوان سهامداران کلان، ملزم به کمک به افزایش سرمایه بانک شهر شده اند.

مدیرعامل بانک شهر با تاکید بر اینکه از دغدغه سهامداران به خصوص سهامداران خرد در تمامی حوزه‌ها و موضوع افزایش سرمایه بانک آگاهی کامل دارم، عنوان کرد: اقدامات اساسی در خصوص افزایش سرمایه بانک شهر در حال انجام است، قطعا در آینده نزدیک با کاهش زیان انباشته بانک، واگذاری املاک و ... شاهد رشد سهام بانک خواهیم بود.

ابوالفضل فلاح معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران و رئیس این مجمع نیز با قدردانی از زحمات مدیرعامل و کارکنان بانک شهر، گفت: امروز می‌توان به رویکرد جدید مدیران بانک شهر در حرکت در مسیر بانکداری حرفه ای، توجه به رعایت کامل ضوابط و مقررات بانک مرکزی و همچنین تلاش برای بهبود جایگاه این بانک در شبکه بانکی اذعان داشت.

فلاح تاکید کرد: گزارش‌های منتشر شده از پیشرفت‌های بانک شهر، اصلاح ساختار مالی و به تبع آن برگزاری مجمع بانک در تاریخ مشخص، حاکی از عزم جدی تیم مدیریتی جدید برای پاسداری از منافع سهامداران و خدمات رسانی شایسته به شهروندان است.

این گزارش می‌افزاید، همچنین با موافقت اکثریت صاحبان سهام حاضر در جلسه مجمع عمومی عادی سالانه بانک شهر، روزنامه‌های "همشهری" و "دنیای اقتصاد" به عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار برای درج آگهی‌های قانونی بانک انتخاب شدند. از دیگر نکات قابل توجه این مجمع، برگزاری جلسه پرسش و پاسخ سهامداران با حضور دکتر سید محمد مهدی احمدی مدیرعامل بانک شهر بود که به مدت یک ساعت به طول انجامید.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بانک شهر بانک مرکزی بازار سرمایه بانک بانکداری الکترونیک مدیرعامل بانک شهر سرمایه بانک بانک شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۶۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی از خرداد ماه بانک ها را کنترل می کند

امتداد -عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با قانون جدید بانک مرکزی که خردادماه اجرایی می‌شود قدرت کنترل بانکها به دست بانک مرکزی خواهد افتاد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اصلاح نظام بانکی و جهش تولید اظهار کرد: شبکه بانکی کشور یک ساختار و مدیرانی دارد و زیر نظر بانک مرکزی است اما تغییر در این مجموعه دشوار است.

وی افزود: وقتی شبکه بانکی کشورمان چهل سال به یک رویه خو گرفته به راحتی نمی‌توان آن را از این رویه خارج و به وضعیت جدیدی منتقل کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که نظام بانکی کشور تا چه اندازه با طراحی الگوی توسعه و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت هماهنگی دارد گفت: در حال حاضر نظام بانکی کشور تفاوت نسبتاً زیادی با الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت دارد.

بانک مرکزی از اول متعهد نبود به اینکه بانکدار اسلامی را دنبال کند اما الان در قانون جدید بانک مرکزی مهم ترین تکلیف این قانون، اجرای بانکداری اسلامی است و تحقق این مهم نیازمند تحول و تغییرات جدی است.

حجت الاسلام مصباحی مقدم ادامه داد: با وجود اینکه اقدامات زیادی انجام شده و تغییرات خوبی هم رخ داده اما تغییرات به صورت اساسی و گسترده نیست و نیاز دارد که رویکرد بانک مرکزی در زیرساخت قراردادها و قوانین و مقررات یک رویکرد جدی و فعال و به گونه‌ای باشد که ساختار را به صورت اساسی تغییر دهد و اصلاح کند.

قانون جدید تا چه اندازه بانک مرکزی را به نقطه مطلوب می‌رساند

وی در پاسخ به این پرسش که قانون جدید تا چه اندازه بانک مرکزی را به نقطه مطلوب می‌رساند اظهار کرد: بنده آرزو می‌کردم بانک مرکزی از استقلال بیشتری برخوردار باشد که این اتفاق افتاده و البته بنده هم در مجلس هشتم طراح قانون بانک مرکزی مستقل بودم که به ثمر نرسید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تذکر این مطلب که بانک مرکزی بانک حکومتی و بانکِ بانکهاست نه بانک مردم یادآور شد: جایگاه بانک مرکزی جایگاهی نیست که با بنگاه‌ها و مردم دادوستد داشته باشد بلکه بانکها را مدیریت و بر عملکرد آنها نظارت می‌کند و جلوی ناترازی و تخلفات آن‌ها را می‌گیرد لذا باید از اقتدار لازم برخوردار باشد تا بتواند مانع از انحرافات و کج روی‌های نظام بانکی شود.

مصباحی مقدم گفت: منابع بانک هم باید در خدمت برنامه‌های بلند مدت و میان مدت دولت باشد و هم باید مستقل باشد تا بتواند بر بانکها نظارت کند.

قدرت کنترل بانک ها از خردادماه

وی تصریح کرد: قدرت کنترل بانکها تا قبل از تصویب قانون جدید، در اختیار بانک مرکزی نبود اما با قانون جدید که خردادماه اجرایی می‌شود قدرت کنترل بانکها به دست بانک مرکزی خواهد افتاد و یک سری سیاست‌های پولی و ارزی، مبنای عمل بانک مرکزی قرار خواهد گرفت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کرد: اگر منابع بانکی برای بنگاه‌ها و در جهت تولید و تجارت تأمین شود و برگشت داشته باشد بانک باید بر مصرف وجوه حاصل از برگشت اصل پول و برگشت سود به هر مقدار که باشد نظارت کند درغیر این صورت بازار دلالی و واسطه گری رشد پیدا می‌کند.

مصباحی مقدم با انتقاد از اینکه بانک در خدمت نظام تولید و نظام بازار نیست و دغدغه‌ای برای تولید و بخش واقعی اقتصاد ندارد گفت: بانک باید واسطه وجوه بین سپرده گذاران و تجار و تولیدکنندگان باشد اما این کار را نمی‌کند و فقط تأمین مالی می‌کند و کاری هم ندارد که این تسهیلات برای چه کاری مصرف می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه تأمین مالی برای تولیدکننده نباید هزینه بر باشد افزود: بزرگترین بنگاه‌های اقتصادی کشور بزرگترین بدهکاران نظام بانکی هستند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • افزایش ۳ برابری برگزاری مجامع الکترونیک با سامانه «دیما»
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  • بازدید مدیران عالی وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی از غرفه بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • اعضای هیات مدیره پدیده مشخص شدند
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود
  • افزایش سه برابری برگزاری مجامع الکترونیک در بازار سرمایه
  • بانک مرکزی از خرداد ماه بانک ها را کنترل می کند
  • ثبت عملکرد دستگاهها برای برگزاری کنگره شهدا در سامانه دولت
  • عملکرد نه چندان خوب بانک ملت در 9 ماهه