Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: جهش غیرقابل تصوری را از نظر شاخص دسترسی به آب در سواحل مکران شاهد هستیم، وضعیتی که حاصل نگاه ویژه وزارت نیرو و تلاش های شبانه روزی آبفاست.

به گزارش ایسنا؛ معین الدین سعیدی با اعلام این مطلب بیان کرد: بسیاری از مردم استان به خصوص ساکنان حوزه سواحل مکران شرایط سختی را از لحاظ دسترسی به آب شرب تجربه کردند و برخی نیز با طی فاصله های طولانی موفق به تامین آب می شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با نگاه ویژه نظام جمهوری اسلامی و تلاش‌های بی‌وقفه شرکت آب و فاضلاب، شاهد این هستیم که شاخص دسترسی این منطقه به آب شرب، جهش غیر قابل تصوری را تجربه می‌کند.

سعیدی اظهار کرد: البته در حاشیه شهر چابهار و خط انتقال از پسابندر به بریس مشکلاتی وجود دارد، در قصرقند نیز هنوز مجتمع‌های آبرسانی به بهره‌برداری نرسیده است، با این وجود نمی توان منکر تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای آب و فاضلاب در این مناطق بود.

وی با بیان این که زدودن سیمای محرومیت در حوزه آب به راحتی امکان پذیر نبود، تصریح کرد: به جرات می توان گفت که از اواخر سال ۱۳۹۹ عمده توجه کشور به موضوع بی‌آبی منطقه جلب و پروژه‌هایی تعریف شد که باید به خصوص از زحمات شرکت آب و فاضلاب قدردانی کرد، چراکه به نسبت کم کاری های گذشته، اقدام های بزرگی به همت این شرکت طی این مدت رقم خورده است.

نماینده مردم چابهار در مجلس اضافه کرد: در یک بازه‌ای هیچ پروژه فعالی در حوزه آب منطقه نداشتیم و طرح ها تعطیل بود، اما اکنون تعداد پروژه‌ها به قدری زیاد است که فرصت بازدید همه شاید فراهم نشود که این مهم ناشی از نگاه ویژه وزارت نیرو به منطقه است، به طور قطع با این اتفاق مبارک، مشکل تامین آب مرتفع خواهد شد.

وی گفت: شرایط به گونه ای پیش رفته که با تکمیل پروژه های در دست اجرا شاخص دسترسی به آب در بخش مرکزی چابهار به بالای 90 درصد خواهد رسید، این کار بزرگی است و تلاش می کنیم در تیس نیز که منطقه آزاد متولی تامین آب آن است، این مهم محقق شود.

سعیدی با اشاره به تامین آب حاشیه شهر چابهار در قالب طرح جهاد آبرسانی تاکید کرد: بدون تردید این اتفاقات بدون همت شبانه روزی مجموعه شرکت آب و فاضلاب رخ نمی داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آب و فاضلاب تامین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۶۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با مدیران مقصر در آتش سوزی شهرک امام زاده ابراهیم شفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ حجت الاسلام و المسلمین صادقی گفت: دستگاه قضایی با مقصران حادثه آتش سوزی امام زاده ابراهیم شفت و مدیران و مسئولان خاطیِ این منطقه برخورد خواهد شد.

رئیس کل دادگستری گیلان با ابراز تاسف از حریق شهرک امام زاده ابراهیم، از تلاش‌های هلال احمر ، اورژانس و همه نهاد‌هایی که در اطفای حریق و ساماندهی مصدومان در این منطقه تلاش کردند قدردانی کرد.

وی با تاکید بر اینکه آسیب و خسارت‌های زیادی به مردم منطقه وارد شده است گفت: مسئولان باید در اسکان و کمک رسانی حادثه دیدگان از حداکثر امکانات استفاده کنند.

رئیس شورای قضایی گیلان با اشاره به اینکه در نخستین ساعات این حادثه ، دادستان شهرستان شفت در محل حاضر و دستورات اولیه قضایی را صادر کرد، افزود: در مرکز استان هم ، با تشکیل جلسه ، برضرورت پیگیری ، شناسایی علت حادثه و برخورد با عوامل آن تاکید شد.

وی با بیان اینکه کوتاهی برخی مسئولان در این حادثه محرز شده است، اضافه کرد: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل کرده و اهمال آنان باعث گسترش آتش سوزی و تضییع حقوق مردم شده است برخورد قاطع خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • دومین مرحله از عملیات امحاء مزارع آلوده به فاضلاب در شمال غرب کلانشهر شیراز
  • ۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند
  • پیشرفت ۷۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی لرستان
  • نقش برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی هولناک شفت ‌
  • برخورد با مدیران مقصر در آتش سوزی شهرک امام زاده ابراهیم شفت
  • برخورد دستگاه قضا با ترک فعل انجام شده در حادثه امامزاده ابراهیم
  • آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی با همت بسیج سازندگی
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود
  • جهاد آبرسانی در ۱۲۵ روستای لرستان
  • تسویه ۱۹۰ میلیارد تومان از بدهی‌های آب و فاضلاب بوشهر