Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران خطاب به رییس سازمان امور مالیاتی گفت: اجرای قانون اخذ مالیات بر خانه‌های خالی و لوکس را به شهرداری ها واگذار نمایید.

به گزارش ایسنا، میثم مظفر امروز در صحن شورای شهر تهران با اشاره به حضور رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در شورای شهر گفت: ۲۰ درصد از خانه های خالی کشور با عدد تقریبی ۵۰۰هزار واحد در استان تهران است که برآورد می شود ۳۰۰هزار واحد آن در شهر تهران و ۲۰۰هزار واحد آن در پیرامون و حاشیه شهر تهران واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی تاکید کرد: دلالان ملکی ، املاک را در تهران خریداری می کنند و طی یک دوره رکود ۳ تا ۶ ساله آنها را خالی نگه می دارند و همزمان با پیک دوره ای تورم و افزایش قیمت مسکن ،آنها را می فروشند.

مظفر ادامه داد: خانه های خالی بلایی برسر بازار اجاره آورده که نیاز به اقدام عاجل وجود دارد.

این عضو شورا با اشاره به سامانه ممیزی املاک شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران از طریق این سامانه‌های تخصصی که ایجاد نموده درلحظه می‌تواند اطلاعات کامل و جزئی و دقیقی را احصاء نماید. فرض مثال شهرداری به راحتی ‌می‌تواند از طریق این سامانه برای شناسایی املاک لوکس، خانه های بالای ۳۵۰ متر منطقه یک را بر اساس انتخاب سیستمی با کدپستی و مشخصات مالک اعلام نماید و شهرداری ابزارهای مختلف و قدرتمندی را برای وصول این مالیات چه مالیات بر خانه‌های خالی و چه مالیات بر خانه‌های لوکس در اختیار دارد.

مظفر افزود: اجرای این قانون بنظر می رسد تنها با همکاری شهرداری ها میسر و عملی است لذا اگر درآمد ناشی از این مالیات دراختیار شهرداری‌ها قرار بگیرد، این قانونی که بیش از ۲ سال است اجرا نشده، عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراي شهر تهران مالیات خانه های خالی شهرداري تهران خانه های خالی شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۶۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها اختصاص یافت

نماینده بجنورد در مجلس گفت: با هدف پایدار کردن درآمد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها یک درصد از محل مالیات بر ارزش افزوده به این نهادها اضافه شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، سیدمحمد پاکمهر امروز _ پنج شنبه سیزدهم اردیبهشت _ در آئین نکوداشت شوراهای اسلامی شهر و روستاها که در اسفراین برگزار شد، اظهار کرد: نظارت یکی از ابعاد مهم وظایف و عملکرد شورای اسلامی شهر و روستا است که به دلیل ضعف قانونی، مشکل در این زمینه مشاهده می‌شود.

وی تصریح کرد: نظارت شورای شهر صرفاً در حیطه شهرداری‌ها خلاصه نمی‌شود و در سایر امور هم مربوط است.

نماینده بجنورد در مجلس در ادامه افزود: با هدف پایدار کردن درآمد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها یک درصد از محل مالیات بر ارزش افزوده به این نهادها اضافه شد.

پاکمهر گفت: قیر رایگان به اندازه مورد نیاز برای استفاده شهرداری‌ها تخصیص پیدا کرده است و مجلس یازدهم نگاه ویژه‌ای به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشت.

شوراهای روستایی به دلیل عدم ثبات شغلی دهیاران در موقعیت مناسبی قرار ندارند

هادی قوامی، منتخب مردم اسفراین در مجلس نیز اظهار کرد: خراسان شمالی علی‌رغم مزیت‌های فراوان در رتبه‌های انتهایی شاخص‌های پیشرفت و آبادانی است.

وی تصریح کرد: سکونت تقریباً ۵۰ درصد مردم خراسان شمالی در روستاها است و به همین دلیل زیرساخت‌های مناسب باید در روستاها ایجاد شود.

قوامی در ادامه با اشاره به اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس یازدهم افزود: ملاک قرار دادن جمعیت به جای میزان توسعه و پیشرفت به ضرر شهرهای در حال توسعه و کوچک و روستاها تمام شد.

قوامی گفت: شوراهای روستایی به دلیل عدم ثبات شغلی دهیاران در موقعیت مناسبی قرار ندارند.

کد خبر 750095

دیگر خبرها

  • یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها اختصاص یافت
  • ۹ میلیون خانه خالی در ژاپن! / گاردین: تا یک دهه آینده ۳۰ درصد خانه‌ها در ژاپن خالی خواهند بود
  • ماجرای مالیات بر عایدی سرمایه چیست؟/ ببینید وقتی قانون تصویب شود چقدر باید مالیات بدهید؟ (فیلم)
  • وضعیت بازار اجاره مسکن در جنوب تهران
  • حال مستأجران بهتر می شود؟!
  • اخطار به صاحبان خانه‌ های خالی برای پرداخت مالیات
  • اخطار به صاحبان خانه های خالی برای پرداخت مالیات
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد