Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرد پس از اعمال تحریم‌ها بر طالبان از سوی کشورهای غربی در کنار مسدود بودن میلیاردها دلار دارایی‌های افغانستان از سوی آمریکا وضعیت اقتصادی در این کشور رو به وخامت گذاشته شده است.

به گزارش روز یکشنبه ایران اکونومیست از تارنمای شبکه خبری «طلوع نیوز»،  سخنگوی وزارت خارجه افغانستان گفت که پس از افزایش تحریم‌ها بر روسیه و ایران این تحریم‌ها بر افغانستان نیز اثر بد گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان افزود: «اوضاع بشری پیش از این نیز خوب نبود؛ پس از به قدرت رسیدن طالبان وضع تحریم‌ها، اوضاع را از پیش هم بدتر کرد؛ این تحریم‌ها مانند تحریم‌های نیستند که بر روسیه وضع شدند و حتی مانند تحریم‌های هم نیستند که بر ایران اعمال شده‌اند؛ از همین رو نظام جهانی سوئیفت یا رابط جهانی مالی میان بانک‌ها در افغانستان فعال نیست و ما  قادر به انجام هیچ معامله بین المللی نیستیم.»

این در حالی‌ست که در ماه‌های گذشته میزان بیکاری و فقر در این کشور افزایش یافته‌ است.

باوجود این برغم فشارهایی که مردم افغانستان به دلیل تحریم ها و مسدود شدن دارایی هایشان تحمل می کنند، ایران به شکل های مختلف و در حد توان خود سعی کرد گره از مشکلات مردم همسایه بگشاید و درعین حال  از میلیون ها پناهجوی افغان نیز میزبانی می کند.

در همین حال، برخی کارشناسان مسائل اقتصادی معتقدند دولت موقت طالبان باید راه‌کارهایی را برای جلوگیری از تحریم‌های اقتصادی بر افغانستان درنظر بگیرد.

«عبدالنصیر رشتیا» کارشناس اقتصاد در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «تا زمانی‌که موضوعات سیاسی حل نشوند بعید به نظر می رسد که تحریم های اقتصادی تحمیل شده بر دولت موقت طالبان رفع شوند.»

«شاکر یعقوبی»، کارشناس دیگر نیز گفت: «مدیریت درست و نسبی اوضاع اقتصادی با استفاده از منابع و امکانات مالی و ظرفیت های اقتصادی داخلی در کشور، تامین شفافیت در کمک‌های خارجی و  استفاده از سیاست معقول اقتصادی برای کنترل اوضاع اقتصادی در کنار موضوعات سیاسی از علت‌هایی هستند که می‌توانند اوضاع اقتصادی را کنترل کرده و به رفع تحریم های اقتصادی کمک کنند.»

براساس آمارهای سازمان ملل متحد، بیش از ۹۷ درصد جمعیت افغانستان با فقر روبه‌رو هستند و با درآمد کمتر از ۲ دلار در روز زندگی می‌کنند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: تحریم ، افغانستان ، فقر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تحریم افغانستان فقر تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۶۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به ایران

سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان امروز با هدف تسهیل تجارت و ترانزیت به استان سیستان و بلوچستان در ایران سفر کرد.

به گزارش ایسنا، نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان، امروز -چهارشنبه- در رأس یک هیات بزرگ اقتصادی و تجاری وارد استان سیستان و بلوچستان ایران شد.

شرکت در نشست «امکان‌سنجی و تسهیل روند همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور» و رایزنی درباره توسعه روابط تجاری و ترانزیتی بین ایران و افغانستان با محوریت سیستان از اهداف این سفر است.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در افغانستان
  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در شمال افغانستان
  • درخواست یک مقام طالبان برای به بهره‌برداری رسیدن مسیر چابهار-افغانستان
  • بازیکنی که نگذاشت اوضاع گل‌گهر در دربی بدتر شود
  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان وارد ایران شد
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد
  • سفر سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به ایران
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • مناقشه آبی ایران و افغانستان وارد فاز جدیدی شد