Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: بر مبنای مثلث خانواده، مدرسه و مسجد تلاش می‌کنیم تا سبک زندگی اسلامی با رویکرد زیست عفیفانه را که جزو یکی از طرح‌های خوب شورای فرهنگ عمومی استان است، پیگیری کنیم. - اخبار استانها -

به‌ گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک ، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب سبب ارتقای سلامت اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود و نقش بسیار مهمی در حفظ بنیان خانواده‌ها دارد به همین سبب باید با برنامه‌ریزی مناسب و انجام فعالیت‌های فرهنگی از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله بی‌حجابی در جامعه جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب مستلزم نگاه عمیق و برنامه‌ریزی منسجم و دقیق توسط سیاست‌گذاران فرهنگی و اجتماعی است و نیازمند عزم جدی در ارکان نظام به‌ویژه نهادهای فرهنگی از جمله آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه، صدا و سیما و سایر نهادها است.

عفاف و حجاب یکی از زیرساخت‌های فرهنگ عمومی است که باید علاوه‌ بر آسیب‌شناسی و ارائه راهکارهای لازم در رفع مشکلات، فرهنگ اسلامی در جامعه ترویج پیدا کند.

راه‌اندازی قرارگاه عفاف و حجاب در استان ضروری است که این قرارگاه در همه استان‌ها و شهرستان‌ها برای ساماندهی فرهنگ عمومی جامعه در حوزه عفاف و حجاب تشکیل می‌شود.

عفاف و حجاب یک مسئله تک مسئولیتی نیست بلکه جریان اجتماعی است که همه دستگاه‌های اجرایی از جمله در حوزه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باید در این زمینه اقدام کنند.

حجت‌الاسلام مهدی عباسی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به فعالیت کمیته تبلیغ و ترویج قرارگاه عفاف و حجاب استان گفت: نخستین جلسه کمیته تبلیغ و ترویج قرارگاه عفاف و حجاب استان با حضور دستگا‌های مختلف، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و غیره برگزار و در موضوعات مختلف حوزه عفاف و حجاب تبادل‌نظر شد.

وی افزود: بر اساس رویکرد تنظیم‌گری نهادها و مردمی‌سازی عفاف و حجاب از یک طرف و فعال کردن سرمایه‌های انسانی مردم‌پایه از طرف دیگر قرار شد تا این کمیته بسته‌های سیاستی و اثرگذار خود را به قرارگاه پیشنهاد دهد و مبتنی بر آنها فعالیت‌های خود را پیش ببرد‌.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: بر مبنای مثلث خانواده، مدرسه و مسجد تلاش می‌کنیم تا سبک زندگی اسلامی با رویکرد زیست عفیفانه که جزو یکی از طرح‌های خوب شورای فرهنگ عمومی استان است، پیگیری کنیم.

مطالبه مردمی برای عفاف و حجاب در کرمانشاه/ جبهه فرهنگی حجاب و عفاف تشکیل شد امام جمعه کرمانشاه: رعایت عفاف و حجاب در جامعه سبب تقویت بنیان خانواده می‌شود‌ استفتاء از مراجع تقلید درباره عفاف و حجاب/ آیا پوشیدن مانتو و آرایش زنان اشکال شرعی دارد؟

  یکی از رویکردهای دشمن استحاله فرهنگی است  

حجت‌الاسلام ابوالفضل رجبی، مسئول بسیج طلاب استان مرکزی هم با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه گفت: با توجه به جنگ ترکیبی و همه‌جانبه دشمن که شامل جنگ اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و غیره علیه نظام جمهوری اسلامی ایران است یکی از رویکردهای دشمن استحاله فرهنگی است.

وی افزود: در استحاله فرهنگی هدف دشمن این است که در بعد عقیدتی و اعتقادی و ایجاد تردید و زیرسوال بردن در سنت‌های ایرانی و اسلامی حرکت کند که به فرموده مقام معظم رهبری از استحاله فرهنگی آغاز شد و در نهایت به ولنگاری فرهنگی رسید و آثار آن در جامعه مشاهده می‌شود.

مسئول بسیج طلاب استان مرکزی ادامه داد: هدف دشمن خانواده و در مرکز آن خانم خانواده است تا زنان از نقش پررنگ و مهم خود در تربیت فرزندان و نسل آینده غافل شوند و برخی مطرح می‌کنند که ایمان کم‌‌رنگ شده در حالی که عرفه، راهیان نور، اعتکاف و غیره پابرجاست و حضور مردم نشان می‌دهد که  مردم ایران همچنان بر آرمان‌های نظام و انقلاب پایبند هستند.

رجبی تصریح کرد: دشمن به دنبال این است که القا کند مردم ایران از مذهب و اسلام دست کشیدند و به دنبال این هستند تا سنت‌های اسلامی و ایرانی در بین مردم کمرنگ شود به همین سبب دشمن پوشش بانوان‌ را نشانه گرفته و در شبکه‌های معاند با ساخت فیلم‌ها و سریال‌هایی با محتوای طلاق، خیانت، ارتباط با حیوانات به جای فرزندآوری و غیره اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات دشمن از بین بردن اعتقادات با شبه‌افکنی در فضای مجازی است به همین سبب در این جنگ ترکیبی دشمن یکی از راهکارها اقدام در زمینه جهاد تبیین به فرموده مقام معظم رهبری است که همه باید در این راستا قدم برداریم.

مسئول بسیج طلاب استان مرکزی خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه بیشتر نهادینه شود امنیت اخلاقی و اجتماعی هم بیشتر می‌شود همچنین جلوگیری از ورود البسه نامناسب به کشور و جلوگیری از تولید لباس‌های نامناسب به صورت زیرزمینی باید مورد توجه قرار گیرد.

رجبی افزود: پوشش‌های اسلامی باید به صورت متنوع در نظر گرفته شوند و به عبارتی در تولید پوشاک اسلامی تنوع داشته باشیم و با قیمت مناسب در اختیار جامعه هدف قرار گیرد به همین سبب مسئولان باید در این زمینه تدبیر کنند و صدا و سیما، رسانه‌ها و فضای مجازی باید خانم‌های محجبه موفق در عرصه‌های مختلف را به عنوان الگو معرفی کنند.

به‌ گزارش تسنیم، یکی از دلایل مردم برای خرید لباس‌های مغایر با پوشش اسلامی مشکلات اقتصادی است به همین سبب تخصیص یارانه به پوشش اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/713/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استحاله فرهنگی عفاف و حجاب استان مرکزی فرهنگ عمومی همین سبب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۶۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاب و عفاف یک مقوله فرهنگی و سیاسی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست شورای عفاف و حجاب دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی بندرانزلی با حضور حافظ دانش، دبیر ستاد عفاف و حجاب شهرستان بندرانزلی، رئیس، معاونان، استادان، کارکنان و جمعی از دانشجویان این دانشگاه در محل این واحد دانشگاهی برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی بندرانزلی با اشاره به دستورالعمل‌های مربوط به موضوع عفاف و حجاب، گفت: دستورالعملی با عنوان آراستگی و شئون رفتاری از سوی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی به تمامی واحد‌ها ابلاغ شده و در راستای این دستورالعمل، موضوع آراستگی و شئون رفتاری مورد تأکید قرار گرفته که در این بخشنامه تمامی جزئیات مربوط به اقدامات استادان، کارکنان و دانشجویان و دانشگاه در حوزه پوشش و آراستگی به تفصیل توضیح داده شد.

کریم کیاکجوری با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب و تأکید بر آن در آیات و روایات، تبیین کرد: علاوه بر اهمیت موضوع عفاف و حجاب در دین مبین اسلام، این موضوع یک قانون است و ما ملزم به رعایت آن هستیم. 

وی با بیان اینکه در تمامی دانشگاه‌ها پروتکل‌های خاصی برای نوع پوشش و حجاب وجود دارد، خاطرنشان کرد: حجاب یک موضوع فرهنگی است و مقوله حجاب علاوه بر موضوع فرهنگی، یک موضوع سیاسی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی بندرانزلی متذکر شد: موضوع حجاب به ابزار و دستاویزی برای کشور‌های استعمارگر و رسانه‌های آنان تبدیل شده تا از این طریق بتوانند بر کشورمان فشار وارد آورده و اتحاد ملت ایران را از بین ببرند. 

کیاکجوری به نقش دانشگاه‌ها در حوزه ترویج بحث عفاف و حجاب و رعایت آن اشاره و تشریح کرد: دانشگاه علاوه بر اینکه یک نهاد آموزشی است، یک رسالت فرهنگی نیز دارد. به عقیده من دانشگاه در حوزه فرهنگی پیشقراول و پرچم‌دار است و باید در حوزه تعلیم و تربیت، به تبیین فلسفه حجاب نیز بپردازد. 

وی به تلاش و فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی در راستای تبیین فلسفه عفاف و حجاب و ترویج آن اشاره و عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی علاوه بر اجرای دستورالعمل‌های مربوطه که در سه مرحله برای آن تعریف شده، به صورت میدانی نیز در این زمینه فعال است و باید محیطی را مهیا کنیم که بستر و زمینه‌ساز اشاعه موضوع آراستگی و شئون رفتاری باشد.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی بندرانزلی به عضویت این دانشگاه در کارگروه عفاف و حجاب شهرستان اشاره و اضافه کرد: دانشگاه آزاد بندرانزلی در برنامه‌هایی نظیر ستاد عفاف و حجاب حضور مستمر داشته که در کارگروه عفاف و حجاب تکالیفی برای دانشگاه مشخص می‌شود و ما ملزم به رعایت آنها هستیم.

پیش از آغاز این جلسه، حاضران با حضور در مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی با آرمان‌های والای شهدا تجدیدمیثاق کردند.

به گزارش آنا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی بندرانزلی با ۳ هزار و ۶۰۰ دانشجو و ۷۹ عضو هیئت‌علمی، در محدوده منطقه آزاد انزلی واقع شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خزعلی ابعاد «طرح زیست عفیفانه» را تشریح کرد
  • حجاب و عفاف یک مقوله فرهنگی و سیاسی است
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • دشمن چگونه سعی در عرفی‌سازی بی‌حجابی در جامعه‌ دارد؟
  • فرمانده انتظامی سمنان: فراجا مرزبان حجاب است
  • فراجا مرزبان حجاب است/ متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند
  • سردار رادان از نمایندگان مجلس برای حمایت از «طرح نور» تشکر کرد
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس برای حمایت از طرح نور
  • ضرورت مشارکت همه جانبه متولیان عفاف و حجاب در جامعه
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب