Web Analytics Made Easy - Statcounter

داود سیف زاده از ورود موفقیت آمیز دانشگاه محقق اردبیلی به رتبه بندی موضوعی شانگهای برای اولین بار خبر داد و گفت: نظام رتبه ‌بندی شانگهای که از معتبرترین نظام های رتبه بندی است، در سال 2022 دانشگاه های جهان را در 54 رشته مختلف در 5 حوزه موضوعی کلی شامل حوزه های مهندسی(22 رشته)، علوم طبیعی(8 رشته)، علوم زیستی(4 رشته)، علوم پزشکی(6 رشته) و علوم اجتماعی(14 رشته) مورد ارزیابی قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی می گوید: خوشبختانه نه تنها اسم دانشگاه محقق اردبیلی برای اولین بار در جمع 34 دانشگاه ایرانی حاضر در این رتبه بندی به چشم می خورد، بلکه این دانشگاه موفق شده است در رشته مهندسی مواد و مهندسی (Materials Science and Engineering)که یکی از رشته های حوزه موضوعی مهندسی می باشد، حائز رتبه فاخر اول در بین دانشگاه های ایرانی و رتبه 400-301 در بین دانشگاه های جهان شود که جای بسی افتخار دارد.

به گفته او، نظام رتبه بندی شانگهای در سال 2022 مجموعا اطلاعات مربوط به 5 هزار دانشگاه از سراسر دنیا را بررسی و یک هزار و 800 دانشگاه برتر را که از حداقل تعداد تولیدات علمی در بازه زمانی 2020-2016 در پایگاه Web of Science برخوردار بوده ‌اند، حائز شرایط حضور در رتبه بندی تشخیص داده است.

سیف زاده می گوید: نظام رتبه بندی شانگهای در سال 2022 از 5 شاخص کلی شامل تعداد مقالات Q1 در هر حوزه موضوعی، تاثیر استنادی نرمال شده دانشگاه در هر حوزه، نسبت تعداد مقالات بین المللی دانشگاه به تعداد کل مقالات دانشگاه، تعداد مقالات در نشریات برتر هر حوزه و تعداد برندگان جوایز مشهور بین المللی برای رتبه بندی دانشگاه های جهان استفاده کرده است که وزن آماری هر کدام از این شاخص ها متناسب با نوع حوزه موضوعی متغیر بوده است.

او ضمن تبریک این موفقیت بزرگ کسب شده به جامعه دانشگاهی و نیز تقدیر و تشکر از تلاش های شبانه روزی اساتید، کارشناسان و دانشجویان فعال در عرصه پژوهش و فناوری و حمایت های نهادهای استانی و ملی، گفت: با اتخاذ سیاست های حمایتی و تشویقی گسترده، تلاش خواهد شد تا روند رو به رشد حضور و ارتقای جایگاه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه بندی های ملی و بین المللی ادامه دار باشد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه محقق اردبیلی رشته مهندسی مواد دانشگاه محقق اردبیلی حوزه موضوعی رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۶۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد

ایسنا/آذربایجان شرقی در اختتامیه همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سازمان منطقه آزاد ارس در ارزیابی‌ عملکرد سال گذشته به‌عنوان منطقه آزاد برتر شناخته شد.

در اختتامیه همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سازمان منطقه آزاد ارس در ارزیابی‌ عملکرد سال گذشته به‌عنوان منطقه آزاد برتر شناخته شده و مجید کیانی توسط وزرای کشور و امور اقتصاد و دارایی و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مورد تقدیر قرار گرفت.‌

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، همچنین در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، ارتقاء اثربخش نظام اداری و مدیریت منابع و موضوعات حقوقی بین سازمان‌ها نیز ارس حائز رتبه برتر شده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • بسته شدن پرونده مرحله نخست کنکور در گیلان
  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد
  • برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲