Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو پیش‌ازظهر امروز در چهارمین شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان اردبیل طی سال جاری با ذکر اهمیت صیانت و حفاظت از حقوق بیت‌المال، اظهار کرد: یقیناً سند تحول قضایی یک سند مترقی است که  برای تمامی مردم به‌ویژه مسؤولان تکلیف شرعی و قانونی ایجاد نموده و بنابراین همه ما نسبت به اجرای درست و دقیق مفاد این سند ملزم هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به لزوم اهتمام و توجه بیش از پیش به قانون حدنگار افزود: مسلماً این موضوع یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های اصلی دستگاه قضایی استان اردبیل است که به‌صورت جدی پیگیری می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل با انتقاد از کندی روند اجرایی قانون حدنگار و سنددار کردن املاک دستگاه‌ها و نهادهای دولتی، ادامه داد: هر چند این روند در سال‌های اخیر پیشرفت خوبی داشته، لذا ضروری است تا مشکلات و موانع در این خصوص احصا و نسبت به رفع مشکلات و تسهیل فرآیند سنددار کردن این زمین‌ها اقدام عاجل صورت گیرد.

کارگروه‌های مختلف به‌صورت مداوم تا پایان سنددار کردن برگزار شود

کثیرلو با دستور برای تسریع در اجرای سنددار کردن املاک دستگاه‌های دولتی و نیز زمین‌های کشاورزی، بیان کرد: جلسات تخصصی و کارگروه‌های مختلف استانی و شهرستانی به‌صورت مداوم و مستمر برای رفع مشکلات موجود و تسریع این روند تا پایان سنددار کردن زمین‌ها برگزار شود.

وی تصریح کرد: همچنین برای سرعت‌بخشی به این موضوع، می‌توان از ارتباط با استان‌های دیگر به‌منظور بهره‌مندی از تجربیات آنان و آگاه‌سازی و روشنگری عمومی کشاورزان از طریق ظرفیت‌های ائمه جمعه و جماعات، صداوسیما و رسانه‌ها در خصوص مزایای سند تک‌برگی، بهره‌گیری کرد.

رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل در خصوص مزایای سنددار کردن زمین‌های مسکونی گفت: مسلماً این امر موجب ضابطه‌مند شدن هرگونه ساخت‌وساز در این زمین‌ها و پیشگیری از مشکلات و معضلات احتمالی می‌شود.

اجرای وظایف ذاتی دستگاه‌ها موجب پیشگیری از تخلفات می‌شود

کثیرلو با بیان این‌که اجرای وظایف ذاتی از سوی دستگاه‌ها موجب پیشگیری از تخلفات می‌شود، اظهار کرد: نباید منتظر بود تا تخلفی صورت گیرد تا از طریق تشکیل پرونده و طرح دعوی در محاکم قضایی نسبت به آن رسیدگی شود بلکه اجرای دقیق قوانین و مقررات و اقدام به‌موقع از بروز بسیاری از تخلفات جلوگیری می‌کند.

سیدعبدالله طباطبایی، دادستان مرکز استان اردبیل نیز در این نشست با اشاره به لزوم اجرای دقیق قانون حدنگار در استان و تاکید بر اهتمام بیشتر مسؤولان و مدیران دستگاه‌های دولتی برای تعیین تکلیف املاک خود و اخذ سند تک‌برگی، بیان کرد: اخذ سند تک‌برگی برای املاک دستگاه‌های دولتی عین صیانت و حفاظت از حقوق بیت‌المال است و دستگاه قضایی استان نسبت به این موضوع حساسیت خاصی دارد و ضمن حمایت از اقدامات قانونی دستگاه‌ها با هرگونه سهل‌انگاری در حفظ حقوق بیت‌المال و یا تضییع آن برخورد می‌کند.

انتهای پیام/۳۷۲۷/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان اردبیل قانون حدنگار سنددار کردن املاک سند تک برگی دستگاه های دولتی املاک دستگاه ها حقوق بیت المال استان اردبیل سنددار کردن زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۶۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت یک مشاور املاک جاعل در اردبیل

حسین سالاری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در اجرای دستور ابلاغی دادستان مرکز استان مبنی بر شناسایی و پلمب تمامی دفاتر مشاورین املاک غیرمجاز و متخلف یکی از عوامل اصلی جریان فسادزای حوزه زمین و مسکن اردبیل دستگیر و بازداشت شد.

وی خاطرنشان کرد: این مشاور املاک جاعل با اعمال مجرمانه متعدد مانند فروش قرارداد سهام زمین شرکت‌های تعاونی واهی و منحل شده و زمین‌هایی که وجود خارجی ندارد یا فروش یک زمین به نفرات مختلف سبب گرفتاری شهروندان زیادی شده بود که شناسایی دستگیر و روانه زندان شد.

معاون دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل افزود: در بازرسی از بنگاه املاک این فرد تعداد زیادی اوراق عادی و رسمی جعلی، اسناد و مدارک مالکیت جعلی مربوط به ادارات دولتی و مدارک مرتبط با برخی از تعاونی‌های مسکن کشف شده است.

سالاری ادامه داد: عملیات برخورد با مشاورین املاک متخلف در اردبیل تحت نظر دادستانی با جدیت آغاز شده و ظرف چند روز آتی تمامی دفاتر غیرمجاز پلمب می‌شود.

کد خبر 6094764

دیگر خبرها

  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد؛ تهاتر نفت با چای و چوب سریلانکا
  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد
  • خدمات درمانی برای کودکان زیر هفت سال رایگان است
  • صدور سند زمین های شهرک صنعتی فجر قشم
  • مشاور املاک جاعل در اردبیل بازداشت شد
  • بازداشت یک مشاور املاک جاعل در اردبیل
  • سند دار شدن املاک زمین‌های زراعی روستاهای فیروزکوه در سال جاری
  • ضرورت احداث تهران جدید
  • حل مشکل 50 ساله ساکنان قشم/ در سفر رئیس قوه قضائیه
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند