Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-07@03:52:08 GMT

توصیه هایی برای پهن کردن فرش

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۶۷۱۴۳

توصیه هایی برای پهن کردن فرش

نکاتی در مورد فرش وجود دارد که رعایت نکردن آن، باعث می‌شود که فرش آن جلوه‌ای را که باید، نداشته باشد و فضای منزل شما به‌هم‌ریخته و آشفته به‌نظر بیاید. اما اگر این نکات به‌خوبی رعایت شود، باعث می‌شود که محیط خانه یک فضای گرم و دل‌نشین به‌نظر بیاید و افراد از ورود به اینچنین خانه‌ای احساس شادابی و آرامش کنند و خانم منزل را بابت داشتن سلیقه عالی تحسین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید این نکات در ابتدا به‌نظر شما زیاد مهم نباشد اما با رعایت کردن این نکات متوجه تغییر در دکوراسیون منزل خواهید شد. امروز فرش‌ها دارای تنوع رنگ و طرح‌های زیادی می‌باشند و شما می‌توانید با توجه به سلیقه‌ای که دارید، هر طرحی را که مدنظر شما است به‌راحتی انتخاب کنید و هم چنین این فرش‌ها در اندازه‌های مختلف وجود دارند و شما می‌توانید متناسب با محیطی که برای آن قصد خرید دارید، یک فرش مناسب انتخاب کنید و حتی بعضی از فروشنده‌ها هستند که فرش‌های کناره را به اندازه‌ای که دلخواه شماست برش می‌زنند و اطراف آن را شیرازه دوزی می‌کنند تا بافت فرش از هم نپاشد و آن فرش به‌اندازه دلخواه شما درآید. نکاتی را در این‌جا برای شما ذکر می‌کنیم تا در هنگام پهن کردن و خرید فرش حتما این نکات را مدنظر داشته باشید.

1- استفاده از فرش‌ با اندازه کوچک‌تر نسبت‌به فضای منزل

امروزه بیشتر خانه‌ها به‌نحوی ساخته شده‌اند که کف آن‌ها از طرح‌های زیبایی برای کف‌پوش استفاده شده‌است و بهتر است برای انتخاب فرش، فرش‌هایی را انتخاب کنید و در منزل پهن کنید که اندازه آن‌ها به گونه‌ای باشد که کف‌پوش خانه مشخص باشد و پیدا بودن کف‌پوش باعث می‌شود که رنگ آن با رنگ فرش هماهنگ شده و یک ترکیب زیبایی را ایجاد کند و باعث زیباتر شدن منزل شما شود.در قدیم بیشتر از فرش‌هایی استفاده می‌شد که فضای کل خانه را پر کند اما امروز بیشتر از قالیچه‌ها استفاده می‌شود که این قالیچه‌ها اگر از طرح زیبایی در آن‌ها استفاده‌ شده باشد و با دکوراسیون منزل همخوانی داشته باشد، فضا را دوچندان زیبا می‌کند.

2- فاصله فرش تا مبل

اگر فرشی را که برای منزل خود انتخاب کرده‌اید، اندازه آن به گونه‌ای است که در زیر مبل قرار نمی‌گیرد، باید در هنگام پهن کردن، فرش یک فاصله‌ی معقول با مبل‌ها داشته باشد. اصولاً اندازه فرش باید به‌گونه‌ای باشد که از هر طرف با مبل‌ها حدود سی سانت فاصله داشته باشد و به‌عنوان یک نقطه مرکزی برای مبل‌ها در نظر گرفته شود. اما اگر فضایی که برای مبل‌ها در نظر گرفته‌اید به شما اجازه نمی‌دهد که این حد فاصله را رعایت کنید، می‌توانید این فاصله را کمتر کنید اما دقت داشته باشید که هر چه فاصله مبل‌ها از فرش بیشتر باشد فضا بزرگ‌تر به‌نظر می‌آید.البته موارد دیگر نیز باعث می‌شوند که فضا از حد معمول بزرگ‌تر و یا کوچک‌تر به‌نظر برسد که این موارد شامل رنگ فرش و طرح مبل‌ها و رنگ مبلمان نیز است. پس اگر قصد خرید فرش دارید حتما این موارد را در نظر بگیرید تا بتوانید یک سایز مناسب برای فرش خود انتخاب کنید و از بودن یک فرش با اندازه اصولی در منزل خود لذت ببرید.

برای شستشوی فرش ها می توانید از یک قالیشوئی معتبر نیز کمک بگیرید. 3- نحوه قرار گرفتن فرش در زیر پایه مبل

گاهی فرشی را که ما داریم اندازه‌ی آن به‌گونه‌ای است که مجبور هستیم مقداری از فرش را، در زیر مبل‌ها قرار دهیم باید دقت کنید که قرار گرفتن فرش در زیر ما به باعث می‌شود که پایه‌های مبل و فرش فشار وارد کنند و باعث آسیب به بافت فرش شود برای این‌که فشار وارده به فرش کمتر باشد می‌توانید مبل‌ها را به گونه‌ای بر روی فرش قرار دهید که پایه‌های جلویی بر روی فرش باشد و پایه‌های عقبی بر روی زمین قرار بگیرد اگر این‌مورد را رعایت کنید باعث می‌شود که فشار کمتری به فرش وارد شود و فشار وارده به مبل، بر روی چهارپایه تقسیم شود. قرار گرفتن پایه‌های عقب بر روی زمین باعث می‌شود که ناخودآگاه فاصله مبل‌ها از هم بیشتر شود و فضای منزل بزرگ‌تر به‌نظر بیاید. البته شما می‌توانید که فاصله مبل‌ها را کمتر کنید و تمامی این موارد سلیقه‌ای است. با قرار گرفتن مبل بر روی فرش باید حواستان باشد که هرچند وقت یک‌بار مبل ها را جا به جا کنید، تا پایه مبل باعث تو رفتن بافت فرش نشود. اما اگر چنین مشکلی برای فرش شما به وجود آمد می‌توانید با استفاده از یخ و کشیدن آن بر محل فرورفتگی، باعث برگشت بافت‌ها به حالت اولیه شوید.

4- نحوه پهن کردن فرش در زیر میز ناهار خوری

اگر دوست دارید که در زیر میز ناهارخوری خود فرش پهن کنید و فضای آشپزخانه شما به‌اندازه‌ی کافی بزرگ است، می‌توانید فرشی را برای این منظور در نظر بگیرید که نسبت به‌اندازه‌ی میز ناهارخوری بزرگ‌تر باشد به‌طوری‌که در هنگام غذا خوردن صندلی‌های غذاخوری به‌راحتی بر روی فرش قرار داده شود. اما اگر فرش شما هم‌اندازه‌ی میز ناهار خوری است بهتر است که از پهن کردن آن در زیر میز، صرف‌نظر کنید. زیرا این کار نه‌تنها باعث زیباتر شدن محیط آشپزخانه شما نمی‌شود بلکه تنها فضا را بی‌نظم تر کرده و محیط را کوچک‌تر از آنچه هست نشان می‌دهد.

5- نحوه پهن کردن فرش مناسب اتاق‌خواب

اگر خواهان این هستید که برای اتاق خوابتان یک فرش مناسب انتخاب کنید و به‌صورت ایده‌آل در اتاق خواب شما پهن شود، بهتر است به فکر فرشی باشید که نسبت به تخت شما ازنظر طول و عرض حدود نیم‌متر بزرگ‌تر باشد تا زمانی‌که در زیر تخت پهن می‌شود، این قسمت ها از تخت بیرون باشد و باعث زیباتر شدن اتاق خواب شما شود اما اگر اتاق‌خواب شما کوچک است و جایی برای اندازه این‌ فرش ندارید می‌توانید از یک قالیچه کوچک برای جلو و یا کنار تخت استفاده کنید و استفاده از فرش‌های کوچک‌تر از اندازه گفته‌شده باعث ناپسند بودن فضای اتاق‌خواب می‌شود. حتی استفاده از این قالیچه‌ها برای اتاق‌خواب بسیار زیباتر از این است که بخواهید فرش را در زیر تخت پهن کنید.

6- استفاده از فرش برای راهروها

راهروهای هر منزل، مکانی هستند که زیاد در معرض رفت‌وآمد هستند و باید از فرش‌های مناسب این راهروها استفاده کنیم. اندازه این فرش‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که از اطراف راهرو حدود بیست سانت فاصله داشته باشد اما چون راهروها بیشتر به‌گونه‌ای هستند که محل قرار گرفتن دست‌شویی و حمام نیز در مسیر آن است بهتر است که از پادری هایی برای این مکان‌ها استفاده شود تا رطوبت این مکان‌ها، باعث آسیب‌رساندن به فرش در راهرو نشود.

7- استفاده از چندین فرش کوچک

کف‌پوش‌های امروزی به‌قدری زیبا هستند که هر فرد را به سمتی سوق می‌دهد که از فرش‌های کوچک استفاده کند تا لذت این کف‌پوش ها را نیز ببرد، بنابراین بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به‌جای این‌که از یک فرش بزرگ برای منزل خود استفاده کنند از ترکیب چند فرش کوچک، که طرح‌های آن‌ها با هم همخوانی دارد استفاده کند تا علاوه‌بر زیبایی فرش، فضای خالی بین فرش‌ها باعث شود که کف‌پوش ها نیز مشخص باشد. اما باید دقت کنید که طرح این فرش‌ها باید هماهنگ باشد و در صورتی که این فرش‌ها دارای رنگ‌های متضادی باشند و مکمل یکدیگر نباشند باعث می‌شود که فضا آشفته به‌نظر برسد و از نظم خاصی بهره‌مند نباشد.

کد خبر 1654380

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: باعث می شود انتخاب کنید قرار گرفتن گونه ای بر روی فرش فرش ها اتاق خواب اندازه ی پهن کردن کوچک تر بزرگ تر اما اگر کف پوش یک فرش مبل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۷۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار در خودرو کاروان گارد پادشاهی عربستان

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا به نقل از تارنمای شبکه آی ۲۴ نیوز رژیم صهیونیستی، انفجار این خودرو گویا چندین کشته و زخمی داشته که البته این شبکه به تعداد آنها اشاره نکرده است.

براساس این گزارش، علت این حادثه مشخص نیست اما آی ۲۴ از تلاش نا فرجام  ترور محمد بن سلمان ولیعهد عربستان خبر داده است.

در فیلمی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، می‌توان خودرویی را مشاهده کرد که پس از انفجار در آتش می سوزد.

تاکنون منابع رسمی عربستان واکنشی به این حادثه نداشتند.

دیگر خبرها