Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی مسئول هماهنگ‌کنندگان واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی آذربایجان‌شرقی از انجام نخستین پیوند همزمان کبد و پانکراس شمال غرب کشور در تبریز خبر داد.

مهسا صادقیان در گفت‌وگو با خبرنگاران در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: کبد دو نفر از هموطنان اهل ارومیه که دچار مرگ مغزی شده بودند، روز گذشته به تبریز انتقال یافته و توسط تیم جراحی پیوند اعضای مرکز آموزشی و درمانی امام رضا(ع) تبریز با موفقیت پیوند زده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین نخستین پیوند پانکراس نیز انجام گرفت که این عمل نخستین مورد پیوند همزمان پانکراس و کبد بر روی یک بیمار در تبریز است.

مسئول هماهنگ‌کنندگان واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی آذربایجان‌شرقی افزود: پیوند پانکراس در برخی از بیمارانی که مبتلا به دیابت هستند و به درمان‌های معمول پاسخ نمی‌دهند و دچار عوارض طولانی مدت ناشی از بیماری دیابت شده‌اند، انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اهداکنندگان کبد مرحومه تهمینه محمدزاده ۵۰ ساله و مرحوم مقصود محمدی ۴۹ ساله بودند، خاطرنشان کرد: گیرنده کبد اول دختر ۱۵ ساله اهل اردبیل و گیرنده کبد دوم و پانکراس نیز آقای ۵۰ ساله اهل مهاباد بودند که حال عمومی هر دو بیمار رضایت‌بخش بوده و روند بهبودی را طی می‌کنند.

صادقیان یادآور شد: عمل پیوند کبد یکی از حساس‌ترین و سخت‌ترین اعمال جراحی محسوب می‌شود که این عمل موفقیت‌آمیز به‌دست توان‌مند دکتر فرزاد کاکایی و دکتر علی شریفی از پزشکان مجرب بخش پیوند اعضاء بیمارستان امام رضا(ع) تبریز به ثمر نشسته است.

وی اضافه کرد: پیوند پانکراس به شیوه پیوند کبد نیست و در سه مرکز درمانی در کشور انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه همزمان با این پیوند، کبد یک بیمار مرگ مغزی شده دیگر ارومیه‌ای نیز به یک دختر ۱۴ ساله اردبیلی پیوند زده شد، گفت: کلیه‌های هر دو بیمار مرگ مغزی شده نیز در بیمارستان ارومیه به چهار نفر پیوند زده شد و قلب هر دوآنها قابلیت پیوند نداشت.

به گزارش ایسنا، بیش از ۲۵ هزار بیمار چشم انتظار پیوند در کشور وجود دارد که در هر شبانه روز هفت تا ۱۰ نفر از هموطنان ما به علت تامین نشدن عضو پیوندی، جان خود را از دست می‌دهند، این در حالی است که فقط ۳۰ درصد از موارد مرگ مغزی در کشور منجر به پیوند عضو می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پيوند عضو مرگ مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۷۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای شبکه برق پروژه ملی طرح نجات تبریز

فرج نیا  اظهار کرد: پروژه مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب به طول ۱۸۰۰ متر از سوی شهرداری تبریز اجرا می‌شود و شرکت  توزیع نیروی برق تبریز به منظور توسعه خدمت رسانی به مشترکان شرکت پروژه جابجایی شبکه فشار ضعیف و ۲۰ کیلوولت این طرح را با جدیت دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های انجام شده بیش از ۳۷ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح پیش بینی شده است افزود: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده برای اجرای این پروژه ۱۴ پایه ۱۴ متری، ۱۴ عدد فونداسیون پایه چراغ، چهار اصله تیر ۱۵ متری، ۲۳ اصله تیر ۱۲ متری نصب و جای گذاری و ۷۰۰ متر کابل روکشدار ۱۲۶ آلومینیومی و ۳۵۰ متر کابل خودنگهدار ۹۵ و یک ست کابل ۲۰ کیلو ولت نصب شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز ادامه داد: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده در ادامه اجرای این طرح ۶۰ اصله تیر ۱۲ و ۹ متری نصب و جای گذاری خواهد شد.

فرج نیا اضافه کرد: در راستای این پروژه بزرگ ۲هزار و ۵۵۷ متر کابل و ۲ دستگاه تابلو برق جای گذاری و ۲۸ عدد چراغ ۱۲۰ وات نصب خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اجرای شبکه برق پروژه ملی طرح نجات تبریز
  • انجام عمل جراحی تعبیه کاتتر صفاقی به روش لاپاراسکوپی در سنندج
  • کبد بیمار یزدی نجات بخش جان هم‌وطنی دیگر شد
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • پنه لوپه کروز بازیگر مشهور ۵۰ ساله راز جوانی‌اش را فاش کرد
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • سه پرواز پی در پی و نجات بخش اورژانس هوایی ارومیه
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء